Vanochtend om 6 uur plaatselijke tijd heeft politie van Chalong op Wiset Road in Rawai het lichaam aangetroffen van een 39-jarige Frederik Maes uit België. Het slachtoffer had ernstige wonden op zijn buik, knieën en linkerbeen en bloede uit mond en neus.
Waarschijnlijk is het lichaam van de man tegen de vangrails aan geklapt, gezien de bloedsporen. De motor was verplaatst naar de kant van de weg. er werd geen helm ter plaatse gevonden. Het levenloze lichaam is overgebracht naar het Vachira Phuket-ziekenhuis. De politie merkte op dat zijn lichaam veel tatoeages had.
Volgens de politie is de motorrijder met hoge snelheid van Rawai naar Chalong gereden. Het ongeluk gebeurde bij een steil deel van de weg, in een bocht. Waarschijnlijk heeft hij eerst de vangrails geraakt en is toen midden op de weg terecht gekomen.
Bron: The Thaiger
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Thailand tips30 januari 2025Buriram: waar geschiedenis en sport samenkomen
- Eten en drinken28 januari 2025Streetfood in Thailand: Kwarteleitjes – Khai Nok Krata (video)
- Bezienswaardigheden28 januari 2025Wat Tham Sua in Kanchanaburi: De ene tempel is de andere niet
- Nieuws uit Thailand26 januari 2025Amerikaanse marine bezoekt Pattaya: 5.400 personeelsleden in de stad van 27 tot en met 31 januari
Dit is dan weer eens een voorbeeld wat hier zo al dagelijks afspeelt op de Thaise wegen .
Met dit enige verschil dat deze jongeman het nieuws wel gehaald heeft .
Denk maar niet dat alle dodelijke ongevallen waarbij Farangs betrokken zijn in het nieuws komen .
Om van de Thais die dagelijks in het verkeer omkomen maar te zwijgen .
Jan Beute .
Vreemd maar de laatste 3 dagen zijn er op de tiwanonroad erg veel ongevallen geconstateerd.
Er zijn wel degelijk zwaargewonden en doden gevallen.
Het is ook nog steeds verbazingwekkend dat er snoeihard gemanoeuvreerd wordt tussen auto’s etc de door.
Ook de functie van licht is veelal onbekend.
Een helm wordt ook niet gebruikt. De problematiek zit hem voornamelijk dat ze alle rijbanen gebruiken en vsn links naar recht rijden zonder te beseffen dat een auto ook uit kan wijken.
Het tegen het verkeer in rijden is ook vaak aan de orde.
Links inhalen en dan niet letten op de richtingaanwijzer van de links afslaande auto is ook vaak aan de orde.
Maar desondanks altijd triest.
over wie heb je het nou? Het gaat in dit geval over een Belg die met z’n motor op een moeilijke of gevaarlijke weg is verongelukt. Ik zal niet vooroordelen over iemand met veel tatoeages en nog vrij jong maar lees niets over het motortype, of het ongeluk eenzijdig was, dus waarschijnlijk de schuld aan niemand anders te geven? is er alcohol in het spel? tijdstip dat het gebeurde, wat geeft dat aan? waar kwam hij vandaan en wat was zijn stemming? wat waren de weesromstandigheden op dat moment? vermoeidheid og slechts overmoedig? Het artikel gaat niet over de Thai in het verkeer. Ik woon nu ten zuiden van Rayong en hier zie ik geen ene farang op een motor met een helm omdat hier geen politie controles zijn. De ene rijdt beheerst, de ander rijdt of de weg van hem alleen is en troeft alle Thai af met zijn gevaarlijke stijl. Toch heb ik in 5 maanden maar een ongelukje gezien in Ban Phe, notabene op de hoek bij het politie bureau. Het is hier ook regenachtig, kronkelende berg wegen en veel plaatselijk verkeer, tesamen met twijfelende en zoekende toeristen. Ale we het over verkeersdeelnemers in het algemeen hebben, vindt ik het aantal slachtoffers reuze mee vallen en sta ik versteld van de hoeveelheid dagelijkse berichten over Nederland van alle soorten ongelukken, zelfs bewijzerings wagens langs snelwegen, voetgangers op snelwegen, gekantelde vrachtwagens, frontale botsingen, motorrijders met eenzijdig ongeval, wagens het water in en tegen bomen aan, verongelukte voetgangers en fietsers. dat is voor mij onbegrijpelijk.
De Telegraaf verteld ook elke dag over verongelukte motorrijders in Nederland die dan ’n gekeurde helm zouden dragen? maar zijn ook aan verwondingen overleden. Waarschijnlijk door veel te hard rijden op veelal rechtere en vlakkere wegen dan in Thailand. waarom geven de expats zich altijd zo af op het Thaise verkeer. probeer de zaken eens in verhouding te zien. Moeilijkheidsgraad, temperatuur, verkeersintensiteit, bevolkings aantallen, afstanden etc. Ik rij wel geen motor maar rij al 28 jaar schadevrij in Thailand en zie in verhouding best weinig ongelukken.