De monorail van de Yellow Line in Bangkok zal volgende maand weer volledig operationeel zijn na een reeks veiligheidsinspecties die werden uitgevoerd door de Mass Rapid Transit Authority (MRTA).

Deze inspecties volgden op een incident in maart, waarbij delen van de geleiderrail van het spoor losraakten. Dit incident veroorzaakte schade aan voertuigen die onder de spoorlijn reden en verstoorde het elektrische systeem van het spoor tussen de stations Kalantan en Si Udom.

Sinds het incident functioneert de monorail op een beperkt schema, met name tussen de stations Hua Mak en Si Iam, waar de schade het ernstigst was. Hierdoor moesten treinen gebruikmaken van slechts één spoor. Aanvankelijk vertraagde een tekort aan noodzakelijke onderdelen de reparatiewerkzaamheden. Echter, Eastern Bangkok Monorail Co., Ltd. (EBM), die de lijn beheert, heeft inmiddels de benodigde onderdelen verkregen en verwacht de reparaties tegen eind mei te voltooien.

Als reactie op de storing heeft EBM besloten de tarieven tijdelijk met 20% te verlagen om het ongemak voor de passagiers te verzachten. Dit resulteerde in een afname van het aantal dagelijkse reizigers van 40.000 naar 32.268. Op dit moment vertrekken de treinen elke vijf minuten tijdens piekuren en elke tien minuten tijdens daluren op het traject van Lat Phrao naar Hua Mak en van Si Iam naar Samrong. Echter, door de aanhoudende operatie op enkel spoor, wordt de frequentie tussen de stations Hua Mak en Si Iam verlengd tot elke 25 minuten.

Over deze blogger

Redactie
Redactie
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.

Er zijn geen reacties mogelijk.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website