Airports of Thailand (AoT), de beheerder van Thailand’s zes grootste luchthavens, heeft de faciliteiten van Thai Airways International (THAI) op Suvarnabhumi flink ingekrompen. Vijftig procent van de check-in counters en van de parkeerplaatsen voor vliegtuigen zijn vervallen.
Deze faciliteiten zijn volgens de AoT niet meer nodig wanneer de Nationale luchtvaart maatschappij van Thailand haar vluchten in augustus hervat. Alle operationele activiteiten van THAI zijn vooralsnog gestaakt vanwege de Covid-19 pandemie.
THAI is daarnaast verwikkeld in een reorganisatie en een soort uitstel van betaling. De maatschappij heeft diep gesneden in haar routenetwerk en het aantal vluchten, maar is desondanks niet blij met het besluit van AoT om de helft van de faciliteiten te schrappen. De airline heeft daarover geklaagd bij de staatscommissie onder voorzitterschap van vice-premier Wissanu die de reorganisatie aanstuurt.
Bron: Bangkok Post
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Thailand algemeen19 november 2024Minister van Volksgezondheid kondigt maatregelen aan tegen alcoholgebruik tijdens Nieuwjaar 2025
- Thailand algemeen19 november 2024Goudkoorts: stijgende baht-prijzen trekken investeerders aan
- Thailand met kinderen19 november 2024Bangkok tip: SEA LIFE Bangkok Ocean World (video)
- Bezienswaardigheden19 november 2024Siriraj Medical Museum in Bangkok (video)
Thai Airways is gewoon failliet en vele klanten verloren (daarom) hun geld van de reeds betaalde tickets. Fijne maatschappij….
Gelukkig voor de KLM dat ze vandaag het schip met geld mogen ontvangen, anders was de nationale trots van de lage landen ook failiet geweest.
Maar niet getreurt of u nu wel of niet vliegt met de KLM in de nabije toekomst, u als Nederlandse belastingbetaler zijnde mogen er allen aan meebetalen.
Jan Beute.
De KLM krijgt het geld ’te leen’ en niet als subsidie. Toch wel iets anders dan de ophanden zijnde herstart van Thai Airways. En corona is wel een wat ongebruikelijke oorzaak waardoor deze financiële brand bij KLM ontstond en de hulp nodig was. Nogmaals, Thai Arways heeft nooit een bath verdiend, KLM vele jaren wel!
Het betreft hier een lening en garantstellingen, de schade bedraagt dus hooguit wat rentekosten, tenzij KLM alsnog failliet gaat.
Die grap heeft me 5000euro gekost. Niemand geeft thuis….ze lachen je net niet uit in je gezicht
En, voor de goede verstandhouding: KLM was jarenlang de winstgevendste partij binnen AIrFrance/KLM .
Thai Airways heeft nimmer geld verdiend en is jaar op jaar door de Thaise regering overeind gehouden.
theo,
Dat Thai Airways nimmer geld verdiend heeft is niet waar.
In de periode 2008 t/m 2017 hebben ze 4 jaar een bescheiden winst gemaakt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Thai_Airways#Financials
https://asiatimes.com/2020/05/thai-airways-crash-lands-into-bankruptcy-court/
http://investor.thaiairways.com/en/downloads/financial-statements