De Airport Rail Link in Bangkok die het centrum van Bangkok (Phayathai Station) verbindt met Suvarnabhumi International Airport lijkt ten onder te gaan aan haar eigen succes. Een noodmaatregel met de inzet van twee extra treinen, een in de ochtendspits en een in de avondspits, moet wat lucht brengen op de drukke ARL-lijn.
De Thaise Spoorwegen (SRT), eigenaar van de ARL, wil zo wat doen aan de vele klachten van van forenzen over te volle treinen en gevaarlijk drukke perrons.
De SRT verwacht dat de ARL aan het eind van het jaar weer volledig operationeel is, zodat een eind komt aan de huidige problemen. Thans zijn drie van de negen treinen zijn in onderhoud. De passagiersaantallen zijn de afgelopen jaren sterk gestegen, er reizen dagelijks zo’n 70.000 passagiers met de ARL.
Om het tekort aan treinen tegen te gaan, heeft de SRTET het aanvangstijdstip van de dienstregeling vervroegd van 6.00 naar 5.30 uur.
Bron: Bangkok Post
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Nieuws uit Thailand21 december 2024Vastgoedsector in zwaar weer: Thaise markt zoekt herstel in 2025
- Nieuws uit Thailand21 december 2024Thailand voert strijd tegen luchtvervuiling met innovatieve maatregelen
- Nieuws uit Thailand21 december 2024Kabinet verhoogt kinderbijslag als steun voor gezinnen
- Gezondheid21 december 2024Matige wijnconsumptie verlaagt risico op hart- en vaatziekten volgens nieuwe studie
Ik was er een tijdje geleden en het werd ook echt stampvol in die trein. Geen pretje, als je dan ook nog bagage bij je hebt.
Als je dan weet dat bij de start van deze trein je zelfs gratis mocht reizen. En niemand maakte er gebruik van, zelf wel eens in een hele lege treinstel gezeten.
Voordeel van deze verbinding is wel dat je niet opgelicht kan worden door taxi chauffeurs.
ik meen me te herinneren dat een of twee jaar geleden bleek dat er geen enkel onderhoud aan de treinen werd gedaan en dat er nogal wat problemen onstonden. Toen wilde men het heel rigoureus aanpakken en een flink aantal treinstellen tijdelijk eruit halen met voorspelbare noodtoestanden. Kan het niet meer terugvinden.
hier is het artikel.
https://www.bangkokpost.com/most-recent/404386/rail-link-s-phaya-thai-line-suspended.
Opgelicht worden door een taxi is natuurlijk erg relatief. Wanneer word je opgelicht? Als je teveel betaalt? Een voorbeeld: ik had haast en moest snel van A maar B, de eerste beste taxi vroeg 200 Bath. Ik vond het prima omdat ik geen zin had langer te wachten , dus de meter dan maar niet aan. Door de drukte zat ik ruim 1 uur in de taxi. s’Avonds hetzelfde stuk terug, 79 bath met meter en in 17 minuten, nauwelijks verkeer. Ben ik dan opgelicht? En door wie dan? Het is dus maar hoe je er naar kijkt!