Woordvoerder Suthep Panpeng, van de exploitant van de Airport Rail Link, beweert dat de Airport Rail Link veilig is maar voormalig adjunct-gouverneur Samart van Bangkok denkt daar anders over. Volgens hem zijn veel bouten die de rails verbinden met de stalen plaat waarop de rails rusten, los geraakt en is daardoor een onveilige situatie ontstaan.
Dat is de verklaring voor het feit dat de treinen op twee plaatsen hun snelheid moeten terugbrengen van 45 naar respectievelijk 15 en 30 km per uur om te voorkomen dat er ernstige ongelukken gebeuren. Samart beweert op Facebook dat er volgens een onderhoudsrapport 159 zwakke plekken zijn, die hoognodig gerepareerd moeten. Daarvan zouden 59 zich in ‘kritieke toestand’ bevinden.
Suthep geeft toe dat reparaties nodig zijn maar volgens hem wordt er wel inspecties en onderhoud gepleegd. Eind 2015 is 28 km gerepareerd. In april vorig jaar zijn meer technici gehuurd voor visuele inspecties elke maand.
Er zijn in het recente verleden vaker problemen geweest met de Airport Rail Link, zie hier: www.thailandblog.nl/nieuws-uit-thailand/airport-rail-link-regering-ingrijpen
Bron: Bangkok Post
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Bezienswaardigheden7 januari 2025Surin en Si Sa Ket verkennen: de culturele en natuurlijke wonderen van Thailand
- Eten en drinken7 januari 2025Sate op z’n Thais
- Bezienswaardigheden7 januari 2025De provincie Loei in de Isaan mag je niet overslaan
- Thailand tips7 januari 2025Lange vlucht naar Thailand: Hoe blijf je fit en gezond?