Aanleg tramsysteem in Phuket duurder dan begroot
De aanleg van een tramsysteem in Phuket, begroot op 34,8 miljard baht, gaat 2 miljard baht meer kosten. Dat laat de MRTA (exploitant van de metro in Bangkok) weten.
De meerkosten zijn bestemd voor de aanleg van twee tot drie tunnels en verlenging van de route met twee tot drie kilometer. Volgend jaar wordt begonnen met de aanleg van de tramlijn.
Volgens critici heeft de lijn geen enkel voordeel voor het toerisme, omdat de meeste toeristen in Patong blijven. De verkeersproblemen worden met de tramlijn ook niet opgelost, want forenzen gebruiken vooral de motorfiets.
Bron: Bangkok Post
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Economie11 januari 2025Thailand versterkt economie met ambitieus handelsbeleid
- Geld en financiën11 januari 2025SCB Financial Markets publiceert vooruitzichten voor de financiële markten in 2025
- Vliegtickets11 januari 2025Grote verstoringen verwacht op Brussels Airport door nationale protestactie maandag
- Eten en drinken11 januari 2025Kaeng panang (curry) ook een verrassing uit de Thaise keuken
Hebben ze geen 0 vergeten en wordt bedoeld 20 miljard extra?
Mocht ik het vergelijken met NEderland Betuwe lijn:
geraamd 3 miljard GULDEN en kostende uiteindelijk 7 miljard EURO en dan nog met 100-den miljoenen/jaar verlies bedrijven.
Inderdaad. Ik vroeg me al af of dit nu wel zo meldenswaard was als een budget van 34,8 miljard met twee miljard overschreden wordt. Natuurlijk ook veel, maar nog geen 6% van de hele som.