​Met ingang van 10 juli verstuurt de IND zijn post ook digitaal, via de Berichtenbox van MijnOverheid. Als klant krijgt je dan een e-mail zodra er post voor je klaarstaat in deze digitale brievenbus.

​In het streven om het voor klanten steeds makkelijker te maken, is dit de nieuwste stap in het proces van e-Dienstverlenen. De Berichtenbox kent vele voordelen:

  • de digitale brievenbus is altijd beschikbaar en je kan jouw post dus inzien waar en wanneer je dat wilt, dus ook aals je in Thaiand woont;
  • je hebt al jouw post van de overheid overzichtelijk bij elkaar;
  • je kan je post digitaal bewaren en alleen printen wanneer je dat nodig vindt;
  • jouw berichten zijn beveiligd met je DigiD.

Het aanmelden voor de Berichtenbox is eenvoudig. Hier lees je hoe je dat in vier korte stappen regelt en daarna met jouw DigiD kan inloggen. Heb je nog geen DigiD? Je leest daar ook hoe u die aanvraagt.

Maak je al gebruik van de Berichtenbox? Dan hoef je na het inloggen de IND alleen nog maar aan te vinken als afzender.

Over deze blogger

Redactie
Redactie
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.

1 reactie op “Ontvang nu ook digitaal de post van de IND”

  1. Rob V. zegt op

    Het is een stapje in de goede richting (niet meer achter de brievenbus liggen, niet meer hoeven vrezen of de stukken naar een verkeerd adres zijn gegaan etc.), maar helemaal bij de tijd zijn ze nog niet:

    – Laat vreemdelingen en referent actueel de status van het dossier zien. Desnoods iets simpels als door invoeren V-nummer en Z-nummer (vreemdeling en zaak nummers) zien of de aanvraag nog on behandeling is. Nog fijner zou wat verdere specificatie zijn van de fase (ontvangen, ingescanned, ligt ter inzage bij eerste beslisambtenaar, beslissing ligt ter accordering bij de resumptor etc.).

    – Digitaal aanleveren en naleveren van stukken. Dit is natuurlijk lastiger ivm virussen, hacken etc.

    – Een tussen oplossing zou zijn dat je als vreemdeling/referent in ieder geval wel kan zien welke documenten bekent zijn (ingescanned) zodat je ziet of de IND wel alle stukken heeft ontvangen en welke dit zijn. Bij het ingescannen wil er bijvoorbeeld wel eens iets doorheen slippen en INDers kunnen natuurlijk ook over een pagina heen kijken als je een dik dossier hebt aangeleverd. Als je iets (na)stuurt kun je dan zelf na enkele dagen zien of dit in de IND computer staat en kun je desnoods samen met een IND-er hier over in overleg bijvoorbeeld als de IND zegt ‘de ongehuwdheidsakte mist’ en jij dan zegt ‘ nee hoor, zie pagina 5, daar staat dat document’.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website