ING stopt na 30 jaar met TAN-code

Door Redactie
Geplaatst in Nieuws uit Nederland en Belgie
Tags: ,
23 januari 2018

Belangrijk nieuws voor expats en pensionado’s in Thailand die bankieren bij ING. De bank vernieuwt het online bankieren met ‘Mijn ING’ voor haar klanten. Bankieren op een smartphone, laptop, pc en tablet zal daardoor voor alle klanten hetzelfde zijn. Opdrachten worden voortaan standaard bevestigd met de ING Mobiel Bankieren App en niet meer met een TAN-code per sms of papieren lijst.

De komende maanden worden alle particuliere klanten gefaseerd overgezet naar het vernieuwde Mijn ING. Alle klanten met de Mobiel Bankieren App gaan dan ook over op mobiel bevestigen. Klanten die de app niet kunnen gebruiken, bevestigen hun opdrachten voorlopig nog met een TAN-code. Eind 2018 komt ING voor deze klanten met een alternatief. Daarmee neemt ING na ruim dertig jaar gefaseerd afscheid van de TAN-code.

De komende maanden gaan steeds meer particuliere klanten de vernieuwde omgeving met mobiel bevestigen gebruiken. Zij worden hierover persoonlijk geïnformeerd via de inbox van Mijn ING en de Mobiel Bankieren App. Voor zakelijke klanten wordt mobiel bevestigen in maart 2018 geïntroduceerd, het vernieuwde Mijn ING Zakelijk volgt later. Wel krijgen alle particuliere en zakelijke klanten eind januari een nieuw inlogscherm in dezelfde stijl als de nieuwe omgeving.

Bron: Persbericht ING

Over deze blogger

Redactie
Redactie
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.

16 reacties op “ING stopt na 30 jaar met TAN-code”

  1. Henk zegt op

    Ik gebruik het sinds begin 2017 en ik vind het werkelijk super. Scannen met de app, pincode of vingerafdruk en klaar.

  2. hans hu zegt op

    Ik ben benieuwt want tot op heden bevat de mobile app geen mogelijkheid tot overschrijven buiten europa.

    • Cornelis zegt op

      Ik vermoed dat dat ook niet verandert, maar dat je, wanneer je via de website overschrijft, je wel via de app kunt bevestigen (i.p.v. het TAN- nummer).

    • joop zegt op

      kan wel je moet het alleen activeren in de ing box

  3. proppie zegt op

    Waar woon je Henk? Werkt het in Thailand ook zo goed?

  4. jan zegt op

    Ik ben ook benieuwd want geen buitenland betalingen in de app via de website nog steeds met Tan. Heb meegedaan aan het testen van mijn ING, dit meermaals aangegeven. Maar wie weet, gaan ze hetzelfde als Kasikorn al een jaar doet. overschrijven via de website en scannen met de mobiel zonder sms. Werkt prima.

    • VMKW zegt op

      Ik denk inderdaad dat het daar op neer gaat komen. Ik heb ook meegedaan in de test. Gewoon via de website de betaling doen en GOEDKEURING geschiedt dan via de app.

      • ann zegt op

        Het gaat hetzelfde werken als bij andere banken(abn,knab,van lanschot, etc.. dat werkt in Thailand prima.

  5. Fransamsterdam zegt op

    19% van de klanten die het mobiel bevestigen al gebruiken vinden het dus niet makkelijk in gebruik. (want 81% wel)
    En die zijn allemaal nog vrijwillig overgestapt.
    Ik vrees nu al dat ik bij die 19% ga horen.
    Is er trouwens een verschil tussen klanten die de app niet kúnnen gebruiken of niet wìllen gebruiken?
    Die TAN-code per SMS is nou zo ongeveer het enige wat altijd werkt bij de ING dus ik wil dat het liefst gewoon zo lang mogelijk houden.

    • Rob V. zegt op

      Er zal ook een handje ‘geen mening, weet ik niet’ stemmers zijn. Dus misschien 12-17% ontevreden? Nog best wat klanten natuurlijk, maar of de ING met die groep rekening gaat houden??

  6. TvdM zegt op

    Volgens mij kan je niet meer dan € 5.000 per app overboeken. Verandert dat?

    • Cornelis zegt op

      Op dit moment kun je limiet voor overschrijven via de app zelf instellen tot 50.000 euro per dag.

  7. Jacques zegt op

    Als je een bericht krijgt op je mobiel bankieren app van ING waar je op kan klikken en bevestigen met je inlogcode dan is het vrij simpel, maar je moet wel beschikken over internet natuurlijk en die ligt er nog wel eens uit in Thailand zoals velen van ons wel weten. Niet iedere verandering is een verbetering en de enige constante is de verandering dus we zullen het meemaken op termijn. Thans houd ik nog de boot af, want krijg wel al de optie door om via de app te bevestigen of met de sms tan code. Vooralsnog kies ik voor het laatste, maar kennelijk moeten we om voor het eind van het jaar, de uitzonderingen daargelaten, maar die zullen wel met de nodige steekhoudende argumenten moeten komen, teneinde te kunnen afwijken van het nieuwe beleid.

  8. jochem zegt op

    Ik vind het Waardeloos ik kan niet overweg met de nieuwe telefoons ik denk veele oude mensen ook niet.

    • theoS zegt op

      jochem, zelfde hier. Ben 81 en heb geeneens een smartphone, wat nou?

  9. LeoT zegt op

    Elke bank heeft weleens een storing op soms een gedeelte van hun computer dienstverlening.
    Dan is de “ouderwets” manier van TAN code een goed alternatief of uitwijk, mocht het Mobiele gedeelte storing vertonen.
    En dat is ook weleens gebeurd, waardoor er geen mobiele transacties gedaan konden worden.
    De Mobiele gebruikers toen klagen dat zij met die uitval, geen transacties konden verrichten waar ik dat wel kon.
    Waarom niet beiden ? Zullen wel de beheer kosten zijn.
    En ook GSM providers hebben weleens een storing met hun infrastructuur, waar SMS het vaak nog wel doet.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website