Consumentenbond start corona vakantiemeldpunt
De Consumentenbond kreeg sinds het begin van de coronacrisis in maart honderden klachten over luchtvaartmaatschappijen, reisorganisaties, vakantieparken en boekingswebsites.
Reisaanbieders dwongen consumenten vouchers te accepteren, betaalden geld van geannuleerde vluchten niet op tijd terug of vergoedden niet de volledige reissom. Ook werden onterecht kosten in rekening gebracht bij omboeken. Daarnaast waren klantenservices vaak slecht of helemaal niet bereikbaar.
Naar aanleiding van de klachten voerde de Consumentenbond vele gesprekken met brancheorganisaties, reisaanbieders, politiek en toezichthouders ACM en ILT. Een deel van de klachten werd daarna opgelost. Of er werd beterschap beloofd. De Consumentenbond wil met de meldingen uit dit meldpunt inzicht krijgen of alle beloftes zijn ingelost en waar de knelpunten nu nog liggen.
Lees hier het volledige artikel: www.consumentenbond.nl/nieuws/2020/consumentenbond-start-corona-vakantiemeldpunt
Ga direct naar het meldpunt om de vragen in te vullen of lees meer over het Corona: vakantiemeldpunt.
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Gezondheid21 januari 2025AI brengt doorbraak in behandeling van slangenbeten
- Eten en drinken21 januari 2025Kaeng som of Gaeng som (zure en pittige viscurry soep)
- Bezienswaardigheden21 januari 2025Een must voor kunstliefhebbers: Museum of Contemporary Art in Bangkok
- Agenda19 januari 2025Agenda: Vier het Chinees Nieuwjaar 2025 in Thailand