Consumentenbond start corona vakantiemeldpunt
De Consumentenbond kreeg sinds het begin van de coronacrisis in maart honderden klachten over luchtvaartmaatschappijen, reisorganisaties, vakantieparken en boekingswebsites.
Reisaanbieders dwongen consumenten vouchers te accepteren, betaalden geld van geannuleerde vluchten niet op tijd terug of vergoedden niet de volledige reissom. Ook werden onterecht kosten in rekening gebracht bij omboeken. Daarnaast waren klantenservices vaak slecht of helemaal niet bereikbaar.
Naar aanleiding van de klachten voerde de Consumentenbond vele gesprekken met brancheorganisaties, reisaanbieders, politiek en toezichthouders ACM en ILT. Een deel van de klachten werd daarna opgelost. Of er werd beterschap beloofd. De Consumentenbond wil met de meldingen uit dit meldpunt inzicht krijgen of alle beloftes zijn ingelost en waar de knelpunten nu nog liggen.
Lees hier het volledige artikel: www.consumentenbond.nl/nieuws/2020/consumentenbond-start-corona-vakantiemeldpunt
Ga direct naar het meldpunt om de vragen in te vullen of lees meer over het Corona: vakantiemeldpunt.
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Agenda1 november 2024Agenda – Festivals en evenementen in Thailand november 2024: Een maand vol cultuur en feest
- Vliegtickets1 november 2024British Airways keert terug naar Bangkok met directe vluchten en nieuwe reismogelijkheden
- Nieuws uit Thailand1 november 2024Thaise regering versnelt proces voor burgerschapsaanvraag langdurige inwoners
- Expats en pensionado1 november 2024Een doolhof van regels rond Thaise ziektekostenverzekering voor buitenlanders