Beste lezers,
Ik heb een probleem gehad met mijn ticket-boeking Amsterdam-Bangkok. Deze liep via booking-site E-dreams, zij hadden mij daarop een verkeerde ticket toegestuurd welke een overstay van 4,5 uur bevatte en met andere tijden en data en prijs p/p € 501,00. Maar ik had een rechtstreekse vlucht geboekt en betaald met Eva-Air van p/p € 735,- dus i.p.v mijn rechtstreekse comfortvlucht een goedkopere vlucht met 2 x een overstay van 4,5 uur. En ik had de volle prijs p/p van €735,00 betaald!
Waarna ik contact met E-dreams probeerde te maken maar met geen enkel succes en reactie. Geprobeerd bij mijn rechtsbijstand e.e.a. aan te kaarten maar dit zonder succes. Ondertussen kreeg ik de tip om het E.C.C. (Europeese Consumenten Centrum ) in te schakelen met ditmaal succes mijn (verkeerde) ticket werd teruggehaald door E-dreams en het bedrag € 1470,00 minus een klein bedrag administratie kosten teruggestort gekregen, een hele opluchting. Daarna opnieuw een vlucht geboekt via Thailand Travel Bv uit Rotterdam en super fijn geholpen en ook nog eens heel concurrerend in prijs.
Mijn vraag: zijn er meer Thailandgangers die met E-dreams slechte ervaringen hebben inzake problemen & contact!
Groet,
Evie
Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Thailand video's25 december 2024Ontdek de verborgen pracht van Sam Roi Yot (video)
- Visumvraag25 december 2024Thailand Visa vraag Nr 231/24: METV of Visa exemption?
- Leven in Thailand25 december 2024Je maakt van alles mee in Thailand (240)
- Lezersinzending23 december 2024De linkse oudere jongere voelt zich prima in Thailand (lezersinzending)
Helaas, zeer slechte ervaring.
Mijn broer had bij hen tickets geboekt en betaald.
Niet gekregen, gelukkig na veel bellen, moeilijk bereikbaar, slecht Engels, wel het geld terug.
De reviews te laat gelezen!
Slechte reviews.
Boek altijd rechtstreeks, en niet via een tussenburo
De Corona crisis heeft laten zien dat er heel wat slechte touroperators en luchtvaartmaatschappijen zijn.
Bij mij werd op,het laatste moment (2 dagen voor vertrek) mijn vlucht van Bangkok naar Medan (indonesie) geannuleerd.
Een simple emailtje in de trant van; your flight has been rescheduled (canceled). Sorry for the inconvenience and we hope to see you again on board in the near future.
AirAsia is volstrekt onbereikbaar op een irritante chatrobot (ava) na.
De touroperator (Travelfrom.nl) is eveneens onbereikbaar
Over het terugbetalen vd ticket of alternatief wordt niet gerept.
Het zijn feitelijk gewoon oplichters. Dus ik probeer sowieso AirAsia in de toekomst te vermijden.
En advies voor iedereen hier; betaal je ticket met je credit card….in beginsel ben je dan verzekerd tegen dit soort malafide praktijken.
Wat mij betreft 1 advies. Altijd rechtstreeks boeken bij de airline en vergeet al die sites. Voor eventuele refund omboekingen etc etc altijd makkelijker om rechtstreeks met een airline zaken te doen.
Dat rechtstreeks via een airline gaat natuurlijk ook niet altijd goed,heb hier toch meerdere verhalen hierover gelezen.
Vorige week was er nog een item over E-Dreams in het televisieprogramma Max Vakantieman. Ging niet specifiek over reizen naar Thailand, maar andere bestemmingen – maar dat zegt dus wel voldoende. Helaas zijn dit soort ‘bedrijven’ een meester in zich verborgen houden en onbereikbaar zijn voor de consument, dus echte oplossingen werden dan ook niet geboden. Rest je als consument feitelijk niet anders dan of het verlies te slikken of te gaan procederen – vrolijk wordt je er niet van. Gelukkig is het voor jou wel allemaal goed gekomen.
https://www.maxvandaag.nl/blogs/max-ombudsman-ga-niet-in-zee-met-edreams/
Dit zegt voldoende denk ik
Ik heb voor 3 jaar ook met Edreams gevlogen en veel negative reacties gehad met de Edreams , ik zou met de trin naar Parijs omdaar het vliegtuig te nemen naar BKK . de dag voor vertrek een email ontvangen dat de treinrit niet zou doorgaan en ik maar in Parijs zou moeten geraken op eigen kosten . Ik heb dan maar een taxi moeten nemen naar Parijs op eigen kost . Bij terugkeer in Belgié heb ik meerdere keren een email naar E Dreams gestuurd maar nooit een reactie ontvangen en heb meedere malen ook nog gebeld maar niemand nam op , maar naar ik heb vernomen is het naar het schijnt een Spaans reisbureau en alleen maar de mensen oplichten en nooit de mensen zullen vergoeden voor mij is het een bende criminelen .
Ja, dat is eens en nooit meer.
2 Jaar geleden geboekt en betaald. Hoorde niets meer ook geen tickets heb toen gewoon bij ING het bedrag terug geboekt. Nooit meer iets van E Dreams gehoord.
zijn er ook mensen waar het wel goed is gegaan, dit omdat wij bij Edreams hebben geboekt en betaald voor onze vlucht vanuit Ams naar Singapore en vandaar naar Phuket. En we krijgen tot eind November niet het fijne gevoel van we gaan op vakantie, maar komt het wel goed met onze vakantie.
In 2019 in november naar Bangkok met Emirates. Geen probleem gehad . Heb ook weer voor dit jaar in december geboekt maar ben wel benieuwd hoe het dit jaar loopt. Ik betaal wel altijd met credit.
Zijn er ook positieve reacties, want wij hebben geboekt via Edreams en betaald om eind November met singapore airlines naar Singapore te vliegen met overstap en vervolgens door naar Phuket te vliegen. En door de negatieve berichten duurt het lang tot eind November.
Maar waarom niet rechtstreeks bij Singapore Airlines geboekt in plaats van duizenden eurootjes over te maken naar een obscure Spaanse tickethandelaar? Ik begrijp ècht niet dat mensen dat nog steeds doen.
En dan vervolgens gaan klagen als het misgaat…..
wij klagen NIET, maar wij vragen ons alleen af (als je goed heb gelezen) of er ook positieve reacties zijn, want wij maken ons zorgen. En we hebben op 9 juli geboekt en toen was hier nog niets over bekend, en, ja, als wij hadden gezocht op internet, maar er zijn altijd mensen die dit wel wisten, nou wij niet.
Wij boeken ook niet elke week, maar nu na 2,5 jaar is dit weer een hele onderneming voor ons.
Nu hebben we nog wel met Singapore airlines gebeld of we daar wat meer te horen konden krijgen, maar daar krijgen we te horen dat de vluchten SQ 323 vanaf Ams. waren geannuleerd tot half Augustus ivm de mindere vluchten vanaf Schiphol. Dus Geen Klacht, maar een Vraag.!!
omdat het vaak ook gewoon GOED gaat.
ik boek ook veelal bij zo’n tussenmaatschappijen hoor,
bijvoorbeeld gotogate;
al 2 keer is de vlucht gecancelled, en al 2 keer heeft gotogate mij terugbetaald.
uiteraard gaat het vaak ook goed; maar dan hoor je de mensen natuurlijk niet.
je hoort ze alleen maar als het mis gaat
En toen het bij het begin van de corona lockdowns misging waren er nogal wat klachten over de ticketbemiddelaars waarbij E-dreams een van de koplopers was en nog steeds is.
Betaal met een creditcard, want de creditcardmaatschappij heeft meer macht en zorgt dat in geval van niet nakomen van de overeenkomst het betaalde bedrag snel wordt teruggestort.
Beste Anton, als er zich geen calamiteiten voordoen zoals een uitval van vlucht enzo dan zou ik me niet onnodig zorgen maken anders kan je altijd terrrecht bij het ECC ( Europeese Consumenten Centrum) Tip boek in het vervolg met Thailand Travel echt super gasten waarmee je nog rechtstreek kan bellen helpen je overal mee gratis goede adviezen en ook nog es concurerende prijzen,grt Evie
Ik had op phuket online een auto geboekt via e-dreams en er werd online gemeld dat de booking ok was. Daarna niks meer gehoord en uiteindelijk geen auto gekregen omdat alle auto’s verhuurd waren.
Als ik hoor van E-dreams, dat is precies een malafide reisbureau. Ik heb een vlucht geboekt bij Connections (Belgisch reisbureau).Nooit problemen mee. Vertrek 4 oktober en terug 4 november met Etihad Airways vanuit Brussel. Met de terugvlucht zijn de uren iets veranderd. Ik heb zowel van Connections en Etihad bericht gekregen dat de uren veranderd zijn. Betrouwbaar reisbureau (ze zitten op de luchthaven ook).