Beste lezers,

Ik ben een man van 87 jaar en wil een nieuwe DigiD met app aanvragen, maar heeft daar veel moeite mee. Zou een van de vele lezers mij daarbij thuis willen helpen? Tegen vergoeding natuurlijk.  Ik woon in Nong Pla Lai (Chonburi).

Mijn tel.nummer: 33662350

Alvast hartelijk dank voor uw welwillende medewerking.

Groet,

Freek

Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.

Over deze blogger

Ingezonden Bericht

2 reacties op “Wie in Thailand (ik woon in Nong Pla Lai) kan mij helpen met nieuwe DigiD met app?”

  1. John Kruse zegt op

    Hallo Freek,

    Ik ben/was in Spanje en ben onlangs begonnen (na jaren sukkelen en praten met het SVB en DigiD) om een goede link te vinden op het Internet. Ben zover gekomen dat ik nu een activeringscode bij de Ned. Ambassade in Bangkok kan halen met een zogenaamde baliecode die me vanuit Nederland door DigiD werd toegestuurd. Omdat ik vandaag weer naar Thailand vertrek kwam dat goed uit.
    Volgende week heb ik een afspraak bij de Ambassade. Hier volgt de link, duik daar eerst maar eens in.
    Mijn telefoonnummer: 0848265377. Vanaf donderdag bereikbaar. Woon in Kram, Prov. Rayong.

    https://www.rijksoverheid.nl/wetten-en-regelingen/productbeschrijvingen/aanvragen-digid-vanuit-het-buitenland

    Groet: John D. Kruse

  2. Aha zegt op

    Freek,

    Ik heb pas ook een nieuwe DigID aan moeten vragen. Zag er ook tegen op maar het viel uiteindelijk reuze mee.
    Eerst gewoon op de site een nieuwe DigID aangevraagd. Je krijgt dan een email met een kode die je email moet bevestigen. Die vul je in op de site en je DigID is aangevraagd. Gevolg is een nieuwe e-mail met een
    baliecode. Dacht dat je ook een SMS kreeg.

    Daarna hoef je de activeringscode niet op te halen, kan wel. Voor mij zo’n 500 km rijden naar Bangkok, dus gekozen voor een videogesprek. Op vrijdag een afspraak gemaakt op de site voor de week erop. (vrijdag worden de afspraken voor de volgende week opengesteld)

    Weer mails gekregen met tijd, een link naar de site en codes om in te loggen. Met een duidelijke uitleg.

    Op de tijd mijn computer klaargezet om de kodde in te vullen en gevideobeld met mijn telefoon (of andersom) Werd geholpen door een uiterst behulpzame jongedame. Moest mijn paspoort voor de camera houden zodat ze dat kon verifiëren en wat gegevens opgeven. Waarna ze me de activeerderscode opgaf. Die vulde ik meteen in zodat als het niet lukte ze me nog kon helpen.
    Gelukkig lukte het wel en was alles meteen klaar.

    Ze vroeg of ze me nog meer kon helpen, beantwoorde mijn vragen en beëindigde het gesprek.
    Geen enkel probleem.

    Ik woon zelf wat ver van Chonburi maar ik hoop dat dit je wat verder kan helpen


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website