Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Rick: De column zal losjes gebaseerd zijn op een ‘ik vertrek’ uitzending van Avro/Tros waarin Nederlandse Jermain en Lois he
- Eric Donkaew: Maar is dit nu echt zo gebeurd, of is het een verhaal?
- carlo: Hoe kan die weedgeur in Pattaya storend zijn? Die ruik je evengoed in Haarlem op de kerstmarkt, in Gent tijdens Gentse Feesten, k
- peter: Zeeer mooi verhaal Farang Keenok,dank je wel
- andre van schaik: Vergeet het maar: De behandeling in prive ziekenhuizen is hier BIG BUSINESS. Er is door zeer kapitaalkrachtigen flink geinvesteer
- Eric: De andere realiteit is dat je met de verplichte verzekering vanwege werk een perfecte service krijgt zonder extra kosten behalve d
- Van Dalen: We blijven ons gewoon afvragen: hoe zitten die lui hier toch in elkaar? Ze zijn toch anders. Kunnen we wat generaliseren om ze toc
- Lange Piet: Ha ha geweldig! Ik sprak jaren een keer iemand van mkb Thailand, die van de Mascotte vloeitjes. Helaas is hij overleden. Hij verte
- paul: plezant te horen , en nog eens even lachen . proficiat doe zo verder , en meer,
- Antoon: Gepensioneerden zijn niet de enige farang die in TH verblijven. Ik snap Joost wel. Lees onder ‘diverse farang’ maar ee
- Peter (redactie): Beste Tino, ik mis de bronvermelding van je bewering.
- Antoon: Wat is dat toch voor houding dat enkel ja en amen gezegd moet worden omdat hardliners weer eens wat publiceren. Niemand mag kenne
- fred: Kennelijk interpreteren mensen hier nogal vlug iets op hun eigen persoonlijke manier. Spijtig wat enige nuance leggen lukt blijkba
- Erik Kuijpers: Frits, vergeet dat maar. Zeker mensen op zekere leeftijd zijn een gevoelig risico voor verzekeraars en dan krijg je torenhoge prem
- Willy: Groot gelijk Peter, ik ben blij dat dit ook eens gezegd wordt. Een beetje respect tussen de lezers onderling is niet teveel gev
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Koh Adang
- Koh Chang
- Koh Hong
- Koh Jum
- Koh Khao Yai
- Koh Kood
- Koh Landing
- Koh Lanta
- Koh Larn
- Koh Libong
- Koh Lipe
- Koh Madsum
- Koh Mor
- Koh Phangan
- Koh Phayam
- Koh Phi Phi
- Koh Phra Thong
- Koh Racha Noi
- Koh Samae San
- Koh Samet
- Koh Samui
- Koh Si Chang
- Koh Talu
- Koh Tao
- Koh Tarutao
- Koh Tup
- Koh Yao Noi
- Kok Mak
- Phuket
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Ubon Ratchathani Candle Festival
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Geld overmaken
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verhuizingen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Lezersvraag » Wie heeft er ervaring met vliegen van Amsterdam naar Bangkok met China Southern?
Beste lezers,
Ik zie momenteel hele goedkope vliegtickets van China Southern van Amsterdam naar Bangkok, met een overstap in Guangzhou. De overstaptijden zijn ook nog eens goed (maar 1,5 uur). Een retourtje kan ik boeken voor € 435,-
Heeft iemand ervaring met deze maatschappij? Het zou de grootste airline van China zijn.
Groet,
Dick
Over deze blogger
- Ingezonden Bericht
Lees hier de laatste artikelen
Oudere postings van deze blogger
- Leven in Thailand27 december 2024De hond (lezersinzending)
- Achtergrond27 december 2024Borderrun Thailand (lezersinzending)
- Visumvraag27 december 2024Thailand Visa vraag Nr 232/24: Van Retirement naar Thai Marriage
- Leven in Thailand27 december 2024Je maakt van alles mee in Thailand (241)
Geen ervaring mee, voordeel is wel dat ze onderdeel zijn van skyteam. Je spaart dus miles in het zelfde programma als KLM.
Per 1 januari 2019 maakt China Southern geen deel meer uit van SkyTeam. Bron: https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/2/airlines/china-southern-vertrekt-uit-luchtvaartalliantie-skyteam
ola, we zijn vorig jaar via hun naar vietnam gevlogen, was super geregeld..genoeg beenruimte en lkkr eten..
Uitstekende maatschappij, partner van de KLM. Enige nadeel soms lange wachttijden op overstappunt in China. Vliegen met een zeer moderne vloot en keurige verzorging aan boord.
Is geen partner van KLM meer
Meerdere keren ben ik naar Bangkok gevlogen met China Southern.
Ik heb daar zeer goede ervaringen mee.
Alcoholische drankjes zijn niet overvloedig..maar eten en service is prima.
Ik zal het zeker kunnen aanbevelen.
hoi Dick
Met China Southern is niets mis, aan aantal vrienden en mn zoon heeft met hun gevlogen. Prima! Maar……m’n zoon moest bij een transit in China door de douane en opnieuw inchecken, ondanks dat hij 1 ticket had geboekt. Je moet dan de nodige visa formulieren invullen etc en dan is 1 1 /2 uur te kort. Informeer daar heel goed naar voordat je boekt.
Ja Leo, ook ik heb dat persoonlijk meegemaakt. Erg goedkoop, maar met addertjes onder het gras. Op mijn ticket van de terugweg stond Bangkok – Guangzhou – Keulen – Amsterdam. Ik had dus 2 tussenstops en daar was de prijs van de vliegticket ook naar. Maar het schetste mijn verbazing dat ik dus na Guangzhou een 2e tussenstop had ergens in China, terwijl deze niet op mijn ticket stond aangegeven. Weer door de douane en opnieuw inchecken (erg vermoeiend) Door deze ongeplande tussenstop mijnerzijds, miste ik mijn verbinding in Keulen, terwijl mijn vrouw op Schiphol aan het wachten was. Zij kon weer vertrekken naar Huis. Met vele uren vertraging kwam ik uiteindelijk in Amsterdam aan. Dus ik heb een gigantische afknapper van China Southern gehad en bezwoer mijzelf, dat ik nooit meer met deze vliegtuigmaatschappij zal vliegen.
Zeer vaak mee gevlogen op directe vluchten. Twee maal zelfs A’dan-Beijing en retour tijdens mijn werkzame leven. Prima service.
Maar 1.5 uur op Bayun is aan de korte kant. Eventjes een half uurtje later vertrekken in A’dam en je kunt verwachten de vervolg vlucht te missen of de bagage.
Als je goed zoekt vindt je ook KLM voor minder dan Eur 200 meer (retour) en dan heb je zekerheid en tijdwinst.
Ik heb CSA (nog) nooit gebruikt voor het traject AMS – BKK vv. Maar ik heb vaak met ze gevlogen op binnenlandse vluchten in China. Prima maatschappij met prima vliegtuigen. Helemaal niets mis mee.
Ik ben blijkbaar de enige die het afraadt. Doe het zelf in ieder geval niet meer. Lang wachten met inchecken, niemand die je kan vertellen, wat “jouw” rij is. Niemand die Engels spreekt en bovendien laptop gestolen bij overstap in Beijing. Moest uit de tas los op de bad, maar kwam daar niet uit. Uiteraard niemand die kon helpen met invullen van een papier, laat staan hulp van medewerkers of politie. Nee, compleet waardeloos als er iets gebeurt.
Per januari 2019 weliswaar uit SkyTeam, maar vooralsnog wel samen met de KLM in een Joint Venture. Tot eind dit jaar zouden er nog wel Flying Blue mijlen gespaard en ingeleverd kunnen worden.
Let op: in de goedkoopste boekingsklasse is het niet mogelijk FB mijlen te sparen.
Afgelopen november met China Southern Airlines gevlogen en prima bevallen. Overstap in Guangzhou gaat inderdaad ontzettend snel, vliegtuig uit en ze staan op je te wachten om het volgende weer in te gaan. Internet aan boord, personal entertainment, goed eten en ook is er een Nederlandstalig bemanningslid. Wij vliegen volgend jaar zeker weer met deze maatschappij. Ze hebben ook de award in 2018 gewonnen van de meest vooruitstrevende luchtvaartmaatschappij. http://en.sasac.gov.cn/2018/07/20/c_342.htm
China Southern, tot voor kort member Skyteam. Staat een stuk hoger op de rating van Skytrax dan KLM.
Binnenkort naar verwachting een five star airline.
Meerdere malen mee gevlogen. Meer beenruimte dan Klm en prima eten.
Op de route Amsterdam Guangzhou vliegt een Nederlandse steward/stewardess mee.
Ik vind ze beter dan menig Europese maatschappij.
Een overstap van 1,5 uur is heel krap, omdat de Chinezen bij de controle zeer traag zijn. Ze werken echt in een slakken tempo.
Ik ben 2 weken geleden van AMS naar BKK gevlogen.
Prima vlucht. Eten was goed. Alleen de wijn werd wel in érg kleine porties geschonken. En inderdaad niet te vaak.
Nadeel is natuurlijk dat je na een lange vlucht van 11 uur of zo, nog een keer een paar uur in het vliegtuig moet zitten.
Mijn vlucht kostte 398 euro retour. Ik zou het zó weer doen.
Bagage werd trouwens doorgelabeld naar BKK.
Diverse keren heen en terug gevlogen vanaf Amsterdam via Guangzhou naar Bangkok.
De controles zijn vriendelijk en zeer kort te noemen op Guangzhou Airport
De service is gewoon goed te noemen en de overstaptijden zijn acceptabel.
Ook de prijs is gewoon goed te noemen.
Als extra aanvulling dat China Southern Airways betere service heeft dan b.v China Eastern Airways
Via Shanghai waarbij de controles op Shanghai Pudong gewoon strikt met een voor ons onbehagelijke dicipline te noemen zijn.
Mocht u een lange wachttijd hebben dan heeft u recht op minstens een gratis 24 uur visa p.p
De doorreis moet wel aantoonbaar zijn met b.v een E.ticket (s)
Dit is van toepassing in Guangzhou , Shanghai , Beijing o.a
Suc6
Wang Xi
Wij zijn in december 2017 met hen gevlogen dat was prima, alleen heen was de overstap chaotisch, ik had al een paar keer aangegeven dat we onze vlucht moesten halan naar Bangkok, maar er werd steeds gezegd no problem.
Uiteindelijk een half uur voor de vlucht werden wij uit de rij gehaald, en werd ons bij de ticket controle verteld dat we ons moesten haasten waarop ik mijn middelvinger opsteken nog net kon onderdrukken.
Daarna moesten we weer in de rij aansluiten bij de security check.
Nadat we die gedaan hadden bleek het nog ongeveer een kilometer lopen naar de gate, halverwege werden we opgevangen door een hostess die zij dat we moesten rennen, nou dat hadden we al gedaan en ik was met mijn 69 jaar echt aan het eind van mijn adem, dus toen heb ik wel even die vinger opgestoken.
Bij de gate aangekomen ging de deur achter ons dicht en voor wij, nat van het zweet, op onze plaats zaten taxide het vliegtuig al van de pier af.
Ik heb toen China Southern Airlines een mail gestuurd dat ik dit een slechte behandeling vond, en dat ik vreesde voor de terugvlucht, omdat de overstaptijd dan nog een kwartier korter was, ik vond dat zij daar wat aan moesten doen, waarop zij antwoorden dat het normaal altijd soepel gaat.
Dus met angst en beven aan de retourvlucht begonnen, maar op het vliegveld van Guangzhou stond er iemand met een bord te wachten voor passagiers naar Amsterdam en werden we vliegensvlug overal langs geloodst en in Amsterdam was zelfs de bagage als eerste op de band.
Dus ja het kan goed gaan, vliegen en eten prima.
Een zeer goede maatschappy ook qua prijs, vooral de business class.
Alleen China Southern Airlines is niet meer aangesloten bij Skyteam , ze zijn aan het onderhandel met ONEWORLD !
Ben in december met ze naar Bangkok gevlogen.
Inchecken Schiphol binnen een kwartier en overstap in China snel en probleemloos.
In Bangkok had de bagage al diverse rondjes gedraaid voordat ik zelf aan de band kwam.
Ook goed eten en drie keer warm eten gehad op de heen vlucht.
Terugvlucht moet ik nog maken maar ik hoop ook drie keer warm eten.
Dat laatste viel met KLM erg tegen ik kwam toen uitgehongerd aan.
Goede ervaring en.. 30 kg.
Zat in een Klm vliegtuig op de terugreis.
Geen keuze in (krappe) Klm stoel in midden middenpad.
Met China Eastern overigens 2×23 kg, 3 jaar geleden,wel lange overstap tijd naar Ho Chi Minh, via Shanghai.
Op heen weg naar Phuket via Beijing gevlogen met een modern vliegtuig, echter door lange rijen bij de transfer heb ik mijn vlucht gemist en moest ruim 4 uur wachten voor de volgende vlucht. Mijn koffer kwam verpletterd aan. De service op het vliegveld is echt waardeloos, en je kan ook niet eens daar internetten, want alles is geblokkeerd door de autoriteiten . Bovendien moet u voor over hebben dat u ruim 16 uur in het vliegtuig moet zitten. Kortom, ik zal de volgende keer het Bayun vliegveld mijden als de pest. De terugvlucht via Guanzhou ging stukken makkelijker.
Beste Bert,
Ik ben het geheel met je eens.
Ik heb één maal met China Southern gevlogen nooit meer.
Het begon al in Thailand met een uur vertraging waardoor wij onze aansluiting
naar Nederland miste.
Vervolgens zijn wij gestrand in China op een vliegveld waar we de hele nacht
hebben moeten wachten met een blikje fris.
Ik zelf was op de hoogte van de regels en heb voor drie koppels een overnachting
geregeld.
Uit fustratie kregen wij( ons gezin met kinderen)geen overnachting.
Ik had mijn gram al gehaald en heb rustig gewacht.
Vervolgens kregen wij onze stoelen niet bij elkaar, en dat voor premium economy.
Na veel onderhandelen waren we één dag te laat tuis maar net voor schooltijd.
Één maal in China gelden de regels van China en niet Europa of wat er volgen de regels
moet gebeuren bij vertraging.
Dit was af gelopen jaar en nooit meer.
Met vriendelijke groet,
Erwin
Lid zijn van Skyteam zegt ook niet alles daar verschillende maatschappijen die hier lid van zijn allemaal
van elkaar verschillen wat serviceaanbieding en afhandeling etc betreft.
De heen vlucht was oke en goede service aan boord. Overstap was verwarrend op Schiphol werd gezegd dat koffers niet door gelabeld werden en ik op de tussen stop de koffers op moest halen en opnieuw inchecken. Wat een lastige klus was en wat bleek koffers werden wel doorgelabeld. Tot zover ging alles goed. Drie maanden later terug naar Nederland. een week voor de terug reis kreeg ik een bericht dat de vlucht was geweizigd en twaalf uur later zou vertrekken. Paar dagen voor vertrek het volgende bericht dat die vlucht vol was en mijn vlucht totaal was gecanceld. Geen andere vlucht bij deze maatschappy. Zie maar hoe je thuis komt. Bij andere maatschappy terug reis geboekt wat me veel geld heeft gekost.
Bij een Chinese maatschappy heb je in Nederland geen poot om op te staan. Krijg je niets vergoed.
Zo werd een goedkope vlucht een wel heel erg dure vlucht. Ik heb hier al eerde over geschreven.
Volgende week vertrek ik weer, maar nu wel met een gerenomeerde maatschappy waar ik meer betaal maar voeld wel prettiger. Nooit meer Met South China Airlines.