Wat is het alternatief voor EVA Air Premium Class?
Beste lezers,
Naar aanleiding van de commotie rond de overgang van EVA Air naar de Dreamliner (www.thailandblog.nl/vliegtickets/eva-air) midden volgend jaar en vooral de afschaffing van de premium economy klasse, nu de vraag: wat is ons alternatief?
Velen van ons reizen bijzonder graag met Eva in de premium economy vanwege de prijs/kwaliteit verhouding, de beschikbare ruimte en de directe vlucht.
Ik heb zelf ruime ervaring met EVA premium economy en KLM, zowel in economy als economy comfort in rij 11-14. Die plaatsen kunnen de vergelijking met EVA premium economy beslist niet doorstaan. Buiten de voordelen van vliegen met KLM, zouden die plaatsen niet het predicaat “comfort” mogen krijgen.
Wie heeft een goede suggestie voor een alternatief voor de reizigers die de business class te duur vinden en toch een beetje meer comfort willen dan de economy? Heeft iemand ervaring met de premium economy van Lufthansa, Austrian, Cathay Pacific of nog andere maatschappijen die dit op de route AMS-BKK aanbieden?
Groet,
Kees
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Lezersinzending25 november 2024Te koop van een lezer: Honda City Hatchback RS 2024 in uitstekende staat!
- Belasting Nederland25 november 2024Thailand belasting vraag: Wat is mijn fiscaal woonland?
- Visumvraag25 november 2024Thailand Visa vraag Nr 210/24: Heb ik een Non-immigrant visum nodig om een bankrekening te openen?
- Leven in Thailand25 november 2024Je maakt van alles mee in Thailand (181)
Ik heb zelf enkele jaren geleden met lufthansa in de betreffende classe gevlogen. Voordeel is boven KLM comfort, dat je meer bagage mag meenemen. Ik had verder geen klagen. Ben nog nooit met Evar air gevlogen, dus kan geen vergelijk maken
Ik vlieg al jaren FINNAIR Business class en ik boek wanneer er een aanbieding is dan betaal ik € 1400,– en als de miles spaar heb je een gratis upgrate naar de business class om de 2 jaar.
Je komt in ieder geval fris en fruitig aan in Thailand en Amsterdam. Ik begrijp natuurlijk wel dat er blijvend verschil tussen in de prijs blijft tussen premium economy van Eva en business class.
Ja rechtstreeks is er weinig , Singapore Airlines of Emirates is een alternatief maar dan niet rechtstreeks
Ik vlieg in maart 2019 van Ams naar Bkk nog met Evan Air Premium ik heb dus nog mazzel dus gehad.
Groetjes Gerard Meijer
Vlieg al jaren Emirates en daardoor ook al vaak een gratis update. Plus dat ik vaak voorin toch al ruimere plaatsen een vrije stoel naast me heb.
De service is uitstekend.
ik vlieg al jaren economy class Eva air. Mede doordat ik de overige klasse te duur vind en niet kan betalen. Mijn bestedingsbedrag in Thailand is/blijft daarbij groter voor een goede en zeker geen krenterige vakantie.
Heb zelfs in economy class geen klachten, en met de nieuwe dreamliner schijnt mijn klasse nog iets beter te worden. Als ik lees bininess cass 1400 euro….. daar vlieg ik ruim 2 x rechtstreeks voor naar Thailand met Eva.
(maar natuurlijk, is je het makkelijk kunt missen, waarom niet)
Vernieuwingen worden altijd gebracht als verbeteringen.
Dat duurt, tot de harde werkelijkheid toeslaat.
Frank dit is een nutteloze reactie waar niet naar gevraagd word.
Ik ben ook op zoek naar een altenatief, en stap 2-2-2019 ook voor de laatste keer bij Eva in de Elite class.
Het wordt er niet beter op. De stoelen worden smaller. Waar ze nu een 3-3-3 opstelling hebben in de 777, is dat ook in de Dreamliner. Maar de body van de Dreamliner is ongeveer 50cm smaller. Tel uit je verlies.
Ik heb gehoord dat we in de toekomst ook kunnen kiezen voor staan in het vliegtuig tegen een geringe prijs, waarschijnlijk alleen op relatief korte vluchten.
Wat is namelijk het verschil tussen staan in de intercity van Eindhoven naar Amsterdam en staan op een vlucht van Amsterdam naar Londen? Het verschil is 15 minuten in het voordeel van het vliegtuig.
Business met Aeroflot, er zijn regelmatig aanbiedingen. Amsterdam-Moskou is wel eens met Ryan geweest maar daarna stap je in een Airbus. Niets te klagen al is airport Moskou saai en staan de gezichten vaak op chagrijn.
Finnair business is mij ook prima bevallen. Turkish Airlines is business ook niet zo duur en dat geldt ook voor Ukraine Airlines als je vertragingen durft riskeren…………. De businessclass moet je wel zo vroeg mogelijk boeken, wie je ook kiest.
Hoe gek het ook mag klinken maar kijk eens bij Eurowings.
laagste tickets retour een 229 euro (zonder ruim bagage)
Met 23 kilo een heen en terug en cabine bagage een 350 Euro
Met 46 kilo ruim en bussinessclass bediening 555 euro
Heen 12.45 terug 12.15naar Dusseldorf.
Met IC bus 7.95 pp vanaf Eindhoven
Voor zover ik weet vliegt Cathay Pacific niet rechtstreeks naar Bangkok en moet je in Hong Kong overstappen
Maar in de Premium Economy is de opstelling van de zitplaatsen + zitruimte vergelijkbaar met EVA Air
Regelmatig met CP gevlogen en service is zeker net zo goed als bij EVA
Met weemoed denk ik terug aan de tijden met die oude vertrouwde Boeing 747 Combi en de Evergreen deluxe class. Ik begrijp dat vliegtuigen verouderen en vervangen moeten worden, maar die Boeing 777 waar ze nu mee vliegen is toch zo oud niet, of is dat niet de reden om nu voor de Dreamliner te kiezen, misschien niet rendabel genoeg? Ik vind het eeuwig zonde, en zie niet zo snel een alternatief.
Ik vlieg altijd met Qatar Airways zowel in economy of soms in buseniss class.Vind ik persoonlijk nog altijd de beste aanbieder op de markt zowel i.v.m prijs en service.
vlieg met emerates naar Utapao voor hen die de oostzijde van thailand bezoeken. 1 tussenstop maar snelle immigratie en 30 minuten later in Pattaya en omgeving. Ideaal voor Rayong en koh chang/samet.
Teruglopend toerisme uit Europa naar Thailand noopt ook EVA Air tot inzetting van een kleiner toestel. Met een andere indeling. Puur zakelijk denken. En dat kun je aan Chinezen wel overlaten.
Zij geven voorlopig de route AMS-BKK nog niet op hoewel het mij niet zou verwonderen dat dit op afzienbare termijn toch gaat gebeuren. Dit in navolging van China Airlines. De interne aziatische markt groeit enorm qua passagiers en daar zijn de grotere toestellen broodnodig.