Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Cornelis: Die chemische troep die ze in de wolken spuiten draagt niet bij aan de luchtvervuiling?
- The Goose: Zo herkenbaar dit. De geboden hulp wint het nooit van de Thai simple life, waar gokken, drank en niks doen een volle dagbested
- GeertP: Hier zitten we bijna altijd al boven de 50,terwijl er geen rijstvelden worden afgebrand, raar is het wel dat als er een discussie
- Werner: Hoe meer de regering het medisch toerisme promoot, des te harder de prijzen zullen stijgen. Met als gevolg dat de nu al sjoemelend
- Raymond: Wat betreft verhoging kinderbijslag niet te vroeg juichen Henk . In het artikel staat aangegeven dat dit alleen geldt voor verzeke
- fred: Mijn partner is destijds naar Belgie gekomen om te huwen. Na het huwelijk wilden we snel een rekening voor haar openen bij KBC. Da
- Koen Olie: Herkenbaar, loop door Khao San Road na 8 uur s’avonds en halverwege kom je in een enorme ‘geluidsbrei’, restaura
- Rob: Beste Kees 2, medische missers komen overal in de wereld voor. Ken ( beroepshalve) veel voorbeelden waarop het in NL ook is misgeg
- Rob: Marcel, Ik begrijp wat je bedoelt, maar je moet wel Appels met Appels vergelijken. De zorg voor natie thai welke in staatsziekenh
- John: Het helpt nog niet echt. Gisteren proestend door een giga rookwolk van een brandend rijstveld. De pm 2.5 luchtvervuiling is alweer
- ruud: Een zeer waardevol advies!!! Daar zullen meer mensen wat aan hebben. Ruud
- Annemarie: Werner, Kleine bedragen kan elke dag. Nieuwjaar moet er overal balance opgemaakt worden, dan kunt u daarna grote bedragen doen
- Annemarie: Erik Kuijpers, Fijn dat u inziet dat ieder persoon een andere situatie heeft. Zo moet het u toch wel opgevallen zijn dat wij hel
- Rob: Mooi mooi mooi alleen maar weer sympthoom bestrijding ipv iets daadwerkelijk en serieus aan te pakken, over 2 maanden gaan we gewo
- Jan Beute: Dat deze automerken en o.a. elektronica en de scheepswerf industrie verdwenen zijn heeft alles met geld te maken. Korea heeft de
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Koh Adang
- Koh Chang
- Koh Hong
- Koh Jum
- Koh Khao Yai
- Koh Kood
- Koh Landing
- Koh Lanta
- Koh Larn
- Koh Libong
- Koh Lipe
- Koh Madsum
- Koh Mor
- Koh Phangan
- Koh Phayam
- Koh Phi Phi
- Koh Phra Thong
- Koh Racha Noi
- Koh Samae San
- Koh Samet
- Koh Samui
- Koh Si Chang
- Koh Talu
- Koh Tao
- Koh Tarutao
- Koh Tup
- Koh Yao Noi
- Kok Mak
- Phuket
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Ubon Ratchathani Candle Festival
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Geld overmaken
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verhuizingen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Lezersvraag » Lezersvraag: Waarom zijn KLM tickets zoveel goedkoper als je via Dusseldorf vliegt
Beste lezers,
Ik snap weinig van vreemde prijzen voor vliegtickets bij KLM. Als je er voor kiest om via Dusseldorf naar Bangkok te vliegen, ga je eerst met een KLM Cityhopper van Dusseldorf naar Amsterdam en vanaf daar vlieg je dan rechtstreek naar Bangkok. Dat kan al voor € 435,- en is dan veel goedkoper dan een normale ticket AMS- BKK retour.
Hoe kan dat? Waarom doet KLM dat?
Groet,
Alfons
Over deze blogger
- Ingezonden Bericht
Lees hier de laatste artikelen
Oudere postings van deze blogger
- Lezersinzending21 december 2024Controleer de voorwaarden van je Nederlandse levensverzekering bij emigratie naar Thailand (lezersinzending)
- Leven in Thailand21 december 2024Nog meer buren (lezersinzending)
- Visumvraag21 december 2024Thailand Visa vraag Nr 228/24: Visum en huwelijk
- Gezondheid21 december 2024Vraag aan huisarts Maarten: Hoofdpijn na krachttraining
Dat is om het de klant lastig te maken. Het is ook niet mogenlijk om op dat traject dusseldorf amsterdam bangkok het traject dusseldorf amsterdam over te slaan dan is gelijk je hele ticket geldig. Hetzelfde als de bakker zegt dat je het brood op een bepaalde manier op moet eten.
Maar er zijn er ook die er van profiteren. In sommige gevallen is een enkeltje van A naar B duurder dan een enkeltje van A naar C via B. Een slimmerik had dat uitgevonden en bood die goedkopere tickets aan in amerika. Waren de maatschappijen niet blij mee maar wel goed voor de klant.
Het is toch ook gewoon belachelijk dat een enkeltje in sommige gevallen duurder is dan een retour ticket.
Vliegmaatschapijen en tarieven kan nog een boel in verbeterd worden.
het woord geldig moet zijn ongeldig 🙂
Dat is totaal onbegrijpelijk.
Er wordt bijna gevochten om een paar slots, nu het aantal vliegbewegingen tot 2021 niet meer mag toenemen, en dan ga je mensen totaal overbodig van Düsseldorf naar Schiphol en weer terug vliegen, en je legt er nog geld bij ook.
De logica zegt dus: Slecht voor Schiphol, slecht voor de KLM, onhandig en onbegrijpelijk voor de klanten, onnodig belastend voor het milieu.
En het gaat niet over slimmeriken die toevallig iets leuks vinden, nee, de KLM verzint deze onzin zelf. Gelijksoortige tickets zijn er vanaf Brussel, dan moet je eerst op eigen gelegenheid naar Brussel, en dan met de trein (!) terug naar Amsterdam, om aldaar alsnog op het vliegtuig naar Bangkok te stappen. De treinreis is onderdeel van je ticket. Dat hebben ze bewust zo gedaan en ze zijn er zelf vast erg blij mee.
De enige reden die ik me voor kan stellen is om hoog in de lijsten van goedkope aanbieders te komen, waarna dan blijkt dat je voor die lage prijs zo’n idiote reis moet maken dat toch niemand zo’n ticket koopt.
Er al eens aan gedacht dat KLM ook de Duitse en Belgische markt wil bespelen. En voor reizigers uit oost Nederland is het toch makkelijker om naar Dusseldorf te gaan, het zelfde voor zuid nederlanders naar Antwerpen. Best interessant deze tarieven.
Beste Alfons,
wel eens van concurentie gehoord? Wat moet een luchtvaartmaatschappij doen om passagiers met een overstap (dus niet rechtsteeks) te laten vliegen? Goedkopere tickets aanbieden dan lokale maatschappijen (bv. Lufthansa) die wel rechtstreeks vliegen.
Beste Rob E,
“vliegmaatschappijen en tarieven kan nog een boel in verbeterd te worden”. Bijzonder dat buitenstaanders het beter menen te weten dan al die maatschappijen die speciale afdelingen hebben die zich dagelijks met dit soort aangelegenheden bezig houden. Die zijn bezig om vliegtuigen zo vol mgelijk te krijgen, soms met speciale tarieven om de kosten dekkend te krijgen en hopelijk winst te maken.
En ja ik heb bij een luchtvaartmaatschappij gewerkt en weet wel hoe het werkt.
Groeten.
Leg het dan eens uit, dat geeft miss hien wat duidelijkheid.
De enige reden die ik kan bedenken is dat de KLM een aandeel in de Duitse en/of Belgische markt wil krijgen. Dat dan enkele Nederlanders ook gebruik gaat maken van deze optie is niet zo belangrijk. Voor mij is vertrek vanuit ZWE ( Antwerpen Centraal ) een hele goede optie. Zeker als dit meer dan 100 euro goedkoper is dan rechtstreeks vanaf Schiphol. Maar eerlijk gezegd vind ik doorreizen naar Brussel en dan met Thai naar Bangkok aantrekkelijker.
Heeft waarschijnlijk iets met luchthavenbelasting te maken. Instappen en afstappen op Schiphol is veel duurder dan Dusseldorf. Als je alleen doorvliegt van Amsterdam is er waarschijnlijk geen luchthavenbelasting schuldig!
Helemaal juist, heeft met luchthavenbelasting te maken.
Dat klopt helemaal vandaar dat Thai airways ook verdween het werd te duur.
Het zijn de landingsrechten die het te duur maken.
Luchthavenbelasting kost 27 euro bij de KLM op Schiphol. Op Dusseldorf airport geeft men een tarief van 15 euro binnen de EU, naar Amsterdam bijvoorbeeld. Dus de tariefsverschillen van het ticket komen niet door het verschil in luchthavenbelasting, dit is slechts 12 euro verschil.
(bron: skyscanner.nl en dus.com)
Ja,volgens mij heeft het iets te maken met de kosten die er op Schiphol berekend worden,ooit ergens in een grijs verleden gelezen.
Rechtstreekse vluchten zijn belastingtechnisch duurder dan vluchten met een overstap. Makkelijker kunnen ze het niet maken duurder wel
Leg eens uit. Aan beweringen zonder onderbouwing hebben we niets
Eva air doet hetzelfde vanuit Brussel en Antwerpen. Daar moet je de bus nemen. Neem je die niet moet je een toeslag betalen bij check in op Schiphol. Dit is enkel om Belgische klanten te lokken.
Ik denk dat er hier sprake is van een misverstand. Eva verkoopt geen goedkopere tickets vanuit België. Voor klanten uit België heeft Eva een gratis bus pendel naar Amsterdam. Je betaald dezelfde prijs zoals mensen die in Amsterdam hun reis aanvangen. Omdat ik dicht bij Antwerpen woon, boek ik altijd bij Eva, retour Antwerpen – Bangkok. Op de reisbescheiden staat dat dit een vlucht is met overstap in Amsterdam. Mocht ik het mis hebben met evt korting vanuit België, volgens mij geen korting, laat aub weten waar men kan boeken.
Luchtvaartmaatschappijen doen er alles aan om hun vliegtuigen zo vol mogelijk te krijgen, én tegen zo duur mogelijke prijzen. Die specifieke vlucht kunnen ze vrij makkelijk slijten in Nederland, dus dure prijzen. Maar als ze vermoeden dat ie toch niet vol zal zitten, dan bieden ze via Düsseldorf of Antwerpen goedkopere tickets aan.
De hoge prijzen vanuit Amsterdam proberen ze aan te houden.
Het is eigenlijk heel simpel.
Klm is een bedrijf dat geld wil verdienen.
En als mensen meer willen betalen voor een rechtstreekse vlucht dan maken ze daar gebruik van.
Als de klm denkt wacht even het vliegtuig is niet vol en we kunnen misschien klanten krijgen in het buitenland.
Dan moeten ze die klant verleiden met korting want als je voor het zelfde geld bij een ander wel rechtstreeks kan vliegen dan gaat die klant niet met klm mee.
Want voor de service hoef je echt niet bij de klm zijn.
Kijk wat ze vandaag weer flikken ze gaan de prijs weer omhoog gooien als je niet rechtstreeks bij hun boekt .
Want daar zal wel provisie tussen zitten die ze liever zelf houden .
En als je rechtstreeks boekt kunnen ze je van Alles aan smeren.
Een letter verkeerd op je ticket kost je een berg geld om te verbeteren.
Laatst door hun schuld een vlucht gemist ze gingen het goed maken als ik binnen 2 uur op schiphol kon zijn hoefde ik niks bij te betalen.
Gaat nooit natuurlijk of je moet in Amsterdam wonen.
Je moet koffer pakken vervoer regelen enz .
Maar een paar dagen later kon ook of ik dan wel 450 € bij wilde betalen terwijl het gehele ticket 550€ kosten.
Toen werd ik heel boos ik heb zelfs gvd gezegd toen ik met hun gesprek was op messenger.
Ze waren op hun p.k getrapt ik moest mijn taal gebruik aanpassen want hun waren heel netjes en behulpzaam.
Dat hun fouten maken en ik bij moest betalen vonden ze ook heel normaal .
Maar naar een telefoontje werd ik dus gratis op elke vlucht geplaatst die ik wilde.
Nooit geen gebruik maken van hun diensten op messenger ze praten recht wat krom is en dan mag je ook een berg bij betalen .
Dat noemen ze service bij messenger.
GR Rob
Zoals iedereen al schrijft doet KLM dat om commerciële redenen. Veel mensen willen nu eenmaal graag met hun ‘nationale trots’ naar hun bestemming vliegen. Dat geldt niet alleen voor Nederlanders. Ze vinden het bijvoorbeeld fijn dat ze aan boord hun eigen taal kunnen spreken.
Voor mensen die in het buitenland wonen ligt het vaak anders want in dat buitenland is bijvoorbeeld KLM gewoon een van de vele luchtvaartmaatschappijen waarmee je vanuit dat buitenland naar Europa kunt vliegen. Om lokale mensen te overtuigen niet hun eigen ‘nationale trots’ te nemen móéten de buitenlandse luchtvaartmaatschappijen de prijzen laag houden. Daarom is KLM voor mij nogal eens de goedkoopste indien ik een retourtje Azië-Europa koop (start in Azië).
Beste Rob,
Net als Paul ben ook ik benieuwd hoe het werkt.
als ervarings deskundige kun jij ons wijzer maken.
Bijvoorbaat dank.