Vragen over registratie huwelijk in Thailand
4 november 2022
Beste lezers,
Registratie huwelijk in Thailand.
- internationaal uittreksel van je huwelijksakte bij je gemeente gaan ophalen;
- legaliseren bij het ministerie van buitenlandsezaken in Den Haag;
- legalisatie Thaise ambassade;
- vertalen in Thailand;
- legaliseren bij buitenlandse zaken in Bangkok;
- registratie bij Ampur.
Moet je een afspraak maken voor 2 en 3?
Kan je punten 1 t/m 3 al in gang zetten of is er een maximale periode tussen legalisatie bij thaise ambassade en vervolg stappen (blijft deze gelegaliseerde akte geldig)?
Zijn er noch aanvullende documenten nodig voor registratie bij Ampur?
Groet,
Evert
Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Thailand video's25 december 2024Ontdek de verborgen pracht van Sam Roi Yot (video)
- Visumvraag25 december 2024Thailand Visa vraag Nr 231/24: METV of Visa exemption?
- Leven in Thailand25 december 2024Je maakt van alles mee in Thailand (240)
- Lezersinzending23 december 2024De linkse oudere jongere voelt zich prima in Thailand (lezersinzending)
Hoi Evert,
Ik heb niet lang geleden het traject doorlopen, punt 1 tm 3 kan je alvast regelen, maar de documenten mogen niet ouder dan 6 maanden zijn, bij registratie Amphur.
Voor punt 2 hoef je geen afspraak te maken, voor punt 3 wel.
Bij de Amphur waar ik de registratie heb laten doen, vroegen ze ook om een copy conform gelegaliseerd paspoort, Ik wist van iemand dat sommige Amphur hier om vragen, dus dat had ik bij aankomst in BKK geregeld bij de Nederlandse ambassade in BKK. Vertalen en legaliseren heb ik bij een bureau in BKK laten doen, papieren zijn opgestuurd per EMS, kan je een hoop tijd mee winnen.
Ik heb ook mijn Internationale geboorteakte geregeld , want die werd gevraagd bij de Tessabaan, om je in te schrijven bij de gemeente.
Hallo Evert
Het eerste wat jij aangeef klop allemaal.
Je heb ook een kopie van paspoort nodig, dat Legaliseren bij Nederlandse Ambassade te Bangkok.
En die moet ook vertaald worden naar Thai’s en legaliseren bij Thai’s buitenlandse zaken te Bangkok.
Normaal is een document een 6 maanden geldig.
Wil je een geel huisboek met roze ID cart, dan heb je ook nog een geboorte ackte nodig en dat gaat het zelfde zoals jij hiervoor zelf heb omschreven.
Maar je moet bij de Amper duidelijk aangeven dat je wil inschrijven en ook een geelhuis boek met Roze ID cart wil hebben.
succes Adri
Dit onderwerp komt hier regelmatig terug op thailandblog.nl. Even linksboven in de zoekbalk jouw onderwerp intikken, en je vindt dan alle benodigde informatie. Korte samenvatting: iedere Thaise gemeente houdt er andere vereisten op na betreft inschrijven huwelijk. Ikzelf moest uitreksel int. huwelijk en uitreksel int. geboorteakte (vertaald en gelegaliseerd) overleggen. Mijn Nederlandse paspoort was voldoende, er werd hiervoor geen gelegaliseerde vertaling/legalisatie voor gevraagd. Zoals eerder vermeld zijn de regeltjes verschillend per gemeente. Lijkt mij het verstandigste om je partner naar de betreffende gemeente te laten bellen en te laten vragen wat daar de vereisten zijn. Laat ze de vereisten zo mogelijk doormailen zodat je bij onverhoopte onduidelijkheid op het ‘moment surpreme’, je dit als bewijs kunt tonen aan betreffende gemeenteambtenaar. Je kunt dus de hele mikmak domweg laten vertalen en legaliseren, of gewoon even navragen wat de vereisten zijn voor jullie gemeente. Doe hiermee wat je wilt. Succes.