Vlucht België – Bangkok – Ubon, hoe gaat het met de bagage?
Beste lezers,
Onlangs zijn mijn echtgenote en ik verhuisd van Chonburi naar de regio Ubon Ratchathani. Eind volgende week komt mijn dochter ons voor het eerst in onze nieuwe woonst, bezoeken. Zij zal met THAI Airways tot Bangkok vliegen en na een tussenstop van 7 uur, met Thai Smile doorvliegen naar Ubon. Zij zal dus, voor het eerst moeten uitchecken en terug inchecken, wat geen probleem is.
Zij weet echter niet of haar bagage automatisch overgeplaatst zal worden naar de volgende vlucht? Of zal zij deze moeten van de band halen en terug afgeven bij het inchecken voor de vlucht naar Ubon?
Hopelijk zijn er leden die ons de correcte informatie kunnen geven, waar wij jullie oprecht dankbaar voor zijn.
Groet,
Bona (BE)
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Leven in Thailand21 december 2024Je maakt van alles mee in Thailand (195)
- Lezersvraag21 december 2024Kun je een bewijs van een Thais adres in het Engels krijgen voor een Belgische bankrekening?
- Lezersvraag21 december 2024Hoe kun je als expat in Thailand omgaan met crypto?
- Lezersinzending19 december 2024Japanse autoverkopen dalen in Thailand, terwijl Chinese auto’s marktaandeel winnen (lezersinzending)
Graag zou ik even willen bijvoegen dat elke verdere inlichting of ervaring van harte welkom is. Momenteel tasten wij vrijwel volledig in het duister.
Onze beste dank.
Bona en dochter.
Beste Bona, ikzelf woon in Ban Dung, Udon Thani, en bij de overstap van Thai Airways naar Smile in Bangkok moeten wij altijd zelf onze bagage ophalen en opnieuw inchecken bij Th Smile. Enkele vluchten geleden leverde dat enigzins een probleem op omdat mijn vlucht BRU – BKK vertraging had en ik pas later kon inchecken dan het voorziene vertrek van de vlucht BKK – UTH. Een ganse ploeg van Th Smile was al naar mij op zoek gegaan om manueel mijn bagage aan boord te brengen. Thai air had blijkbaar geregeld dat het toestel op mij moest wachten. Veel boze blikken toen ik aan boord ging maar ik was heeeel tevreden van deze service…
Groetjes, Kurt
wij wonen in Sawang bij udon en hebben deze vlucht vaker gemaakt.
zij moet in Bangkok haar koffert gewoon van de band afhalen en door de doane gaan.
daarna kan zij opnieuw haar koffert inleveren na Udon Thani
ik heb nog nooit mee gemaakt dat de koffers van Europa door gesluisd werden
wel mee gemaak bij vertrek uit Udon met Thai airway de koffers werden doorgezet na de vlucht Düsseldorf.
het ligt in Udon wie er aan de inchek balie zit
Thai Smile is een dochtermaatschappij van Thai airways. Als je beide vluchten samen onder één dossier hebt geboekt zal men de bagage bij de incheckbalie automatisch doorlabelen tot de eindbestemming. Bij inchecken kan je dit nog expliciet vragen. Haar bagage gaat dan automatisch tot Ubon. Indien de vluchten apart zijn geboekt dien je aan de incheckbalie beide E- tickets af te geven. Ook dan zal men de bagage doorlabelen tot eindbestemming. Is mij medegedeeld door bureau van Thai in Brussel. Goeie reis. Ik vertrek volgende week donderdag via Bangkok naar Phuket. Ook mijn bagage zal doorgelabeld worden.
Normaal moet ze de bagage ophalen in Bangkok en terug inchecken en de bagage op de binnenlandse vlucht zetten, omdat Ubon geen internationale luchthaven is als Chiang Mai of Pukhet. Ook wij naar Khon Kaen moeten dit ook zo doen. Maar met 7 u tussentijd is dit allemaal vlot haalbaar. Voordeel is dat er in Khon kaen geen doauneformaliteiten of bagage controle meer is omdat het om een binnenlandse vlucht gaat. Wij vragen telkens nog eens in Zaventem of het toch niet zou lukken, maar helaas. Dus op de luchthaven van vertrek kunnen ze dit ook nog eens nazien.
Goede reis!
In aanvulling met mijn vorig schrijven en schrijven van anderen, Ubon is Udon niet. Pukhet kan wel rechtstreeks doorgezonden worden omdat het een internationale luchthaven is met doaunediensten en bagagecontrole. Ubon heeft die faciliteiten niet en daarom moet terug ingecheckt worden. Maar in Zaventem kunnen ze alles voor u nazien als zekerheid.
Beste BONA,
ik woon ook in de omgeving van Ubon.
Jullie dochter zal wel degelijk haar bagage dienen af te halen en mee te nemen naar de incheckbalie van Thai Smile.
Spijtig genoeg gaat dat niet automatisch. Reden: ze neemt voor de internationale verbinding Thai Airways en voor de binnenlandse vlucht Thai Smile.
Dat zijn dus niet 2 dezelfde maatschappijen, ondanks het een dochtermaatschappij is.
Dus wachten aan de band en meenemen is de boodschap.
groetjes!
Loeng Johnny
even vervelend zijn. twee verschillende maatschappijen is niet van belang alleen of je het apart hebt geboekt dus apart betaald of niet. Vlieg je bv naar chiang mai dan heb je twee trajecten het eerste bv met klm en het tweede met bangkok airways. Als je de hele trip in eemn boeking hebt gedaan, dus bij klm KAN je bagage doorgelabeld worden to Chiang Mai.Pik je dus in Chiang Mai op.
Maar het is gewoon wt ingewikkeld dus ik zal het hier niet volledig beschrijven. Wanneer wel en wanneer niet maar of het tweede stuk met dezefde of met andere maatschappij wordt gevlogen is niet van belang. Zie mijn voorbeeld.
Dat is niet van toepassing op thai smile, ik vlieg altijd met eva en kan dus niet doorlabelen
met thai smile en de reden is dat thai smile een charter maatschappij is
En geen lijnvlucht.dit is mij verteld door zowel eva als thai smile.
Thai Smile voert lijndiensten uit en is dus géén chartermaatschappij. Dat je van EVA naar Thai Smile niet kunt ‘doorlabelen’ komt omdat die maatschappijen de daarvoor benodigde overeenkomst niet hebben afgesloten. EVA heeft zo’n overeenkomst bij voorbeeld wèl met Bangkok Airways, maar ook dan wordt er alleen doorgelabeld als je de beide vluchten op één ticket hebt geboekt.
Dat denk ik niet als ze twee tickets heeft gekocht. Slechts als je voor verschillende vluchten één ticket koopt bij één maatschappij wordt je bagage steeds doorgestuurd anders niet. Maar ze heeft wel tijd genoeg (7 uur).
Bovendien blijf je in transit in Syvarnabhumi met één ticket zodat je pas in Ubon door de immigration hoeft. .en het is dikwijls nauwelijks duurder.
Beste Bona,misschien dat je bij de vele mogelijke reactie’s de juiste zult vinden,alleen moet je rekenen dat er ook welke zijn,die hoofdzakelijk op halfweten en vermoeden gebaseerd zijn.
Om zeker te gaan neem je gewoon met Thai Airways contact op. (kijk s.v.p.onderstaande link)
http://customercarecontacts.com/thai-airways-brusselsbelgium-contact-phone-address/
Hoi,
Ik vlieg met klm naar bangkok international(subv)rechtstreeks van amsterdam.
Daarna met Thai Smile naar Ubon Ratchathani(wachttijd 1.30 uur)
Bagage ophalen belt en opnieuw inchecken Thai Smile national zelfde luchthaven.
ik laat alle, overigens zinnig opmerkingen hierboven even voor zichzelf spreken. Je hebt de zekerheid pas bij het inchecken. Daar wordt een label bevestigd waarop staat wat de eindbestemming VAN DE BAGAGE is.
Een kopie van dat label wordt aan de achterzijde van je boardingpas gehecht.
Staat dus los van je boardingpassen.
Hartelijke dank voor de prachtige reacties. Wij mogen dus, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, aannemen dat zij de bagage van de band zal moeten halen en een vijftal uur later terug inchekken. Dit is geen probleem.
Graag wil ik van de gelegenheid gebruik maken om te vragen of zij tijdens deze wachttijd gebruik zal kunnen maken van, al dan niet betalend. Wifi ? En hoe zij dit zou moeten aan boord leggen ?
Voorheen nooit nodig gehad doch 7 uur is wel een heel lange wachttijd.
Nogmaals onze oprechte dank aan allen.
Bona en dochter.
Aan de infobalie kunnen ze je aanwijzen waar je zich moet aanmelden voor uw paswoord, er zijn verschillende meldpunten, ook bij de gate van de nationale vluchten. Je moet je identificeren met je paspoort. Je hebt recht had op anderhalf uur gratis wifi.
Een deel van die wachttijd kan ze bijvoorbeeld besteden aan het aanschaffen van een SIMmetje in de aankomsthal en het omwisselen van Euro’s naar Baht bij de gunstigste “Superrich” in de kelder.
…. en een goedkoop hapje eten bij ‘Magic Food Point’. Deze Food Court is te vinden op de 1e verdieping (begane grond), in de hoek bij uitgang ‘Gate 8’ naast de balie van de bus naar Pattaya/Jomtien.
Mijn ervaring is met Thai Airways, dat je überhaupt blij mag zijn als je bagage mee aan boord gaat. Ik kreeg mijn koffer pas na ruim 3 dagen, zonder enige vorm van compensatie. Diverse mail gestuurd, maar ze weigeren mij de schadevergoeding toe te kennen en zelfs maar te antwoorden, daarom nooit meer Thai Airways voor mij.
Ongetwijfeld de wet van Murphy. Is mij godzijdank nooit overkomen, ondanks 10-tallen vluchten met hen.-
Nog nooit problemen gehad met mijn bagage bij Thai Airways.
Trouwens, Thai Airways laadt de bagage niet zelf maar dat wordt gedaan door een bagageafhandelaar. Als bagage niet mee is dan is dat vooral hun schuld. Die werken ook voor andere maatschappijen en als bagage ontbreekt bij Thai Airways zal dat ook bij andere maatschappijen gebeuren.
En wat compensatie betreft. Eenmaal voorgehad dat iemand met de laadtrap tegen het vliegtuig was gereden. Vlucht diende uitgesteld te worden omdat het vliegtuig moest gecontroleerd worden op schade. Iedereen die dit wilde kon automatisch overgeboekt worden naar de vlucht van de dag nadien of zijn ticket terugbetaald krijgen. Ik heb de vlucht nadien genomen en kreeg bovenop ook een voucher van 700 Euro te gebruiken binnen het jaar. Mensen konden eventuele kosten van hotel of vervoer van en naar de luchthaven ook inbrengen. Alles wettelijk en correct afgehandeld.
Check de bagage tag bij het inchecken, daar staat de bestemming op van je bagage. De bagage tag geeft je zekerheid. En/of vraag naar de bestemming van de bagage bij het inchecken aan de persoon die de check-in doet.
Beste, waar je zeker rekening mee moet houden is het gewicht van je bagage. Met Thai airways mag je 30 kilo in de koffer steken wat niet mag in sommige binnenlandse vluchten en dat brengt kosten met zich mee.
Bij ons is het telkens gelukt om na de vlucht met Thai Airways, verder te vliegen met Thaismile voor een binnenlandse vlucht met 30kilo, ja zelfs vorig jaar met 40 kilo omdat we een upgrade hadden. Nog nooit is er bij ons een punt van gemaakt. Het is toch jet proberen waard.
Het heeft weinig te maken met de maatschappij maar meer om de luchthaven die de eindbestemming is. Als did een “internationale luchthaven” is, dus met immigratie en baggage controle dan is de kans mogelijk dat THAI de baggage doorboekt met SMILE omdat het een dochter maatschappij is. Zijn die facaliteiten er niet op de eind bestemming dan moet de koffer van de band in BKK en opnieuw worden ingecheckt.
Onze allerbeste dank aan allen die zo vriendelijk geweest zijn ons goede raad te geven.
Wij zijn thans op alles voorzien.
Hartelijke groeten.
Bona en dochter.