Twee keer tickets geboekt, hoe krijgen wij ons geld terug?

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags:
25 januari 2019

Beste lezers,

Graag deel ik een ervaring met het online boeken van vliegtickets in Bangkok voor een vlucht met de Emirates, geboekt via Cheaptickets.th. Na het invullen van de gegevens, kwam de opmerking Failure, probeer over een half uur opnieuw. Dat was wat we deden, inmiddels was de vlucht wel 100 Euro duurder geworden.

De volgende dag bleken we nu 2 boekingen te hebben op dezelfde vlucht. Nu 3 weken en vele e-mails en telefoontjes later, wordt nog steeds geweigerd de tweede boeking te annuleren.

We voelen dit als groot onrecht en hele slechte service. Hebben meer mensen hier ervaring mee?

En tips om ons geld terug te krijgen?

Groet,

Willem

Over deze blogger

Ingezonden Bericht

27 reacties op “Twee keer tickets geboekt, hoe krijgen wij ons geld terug?”

  1. Cornelis zegt op

    Vervelende zaak. Ik neem aan dat je met ‘slechte service’ de dienstverlening van Cheaptickets.th bedoelt, want Emirates zal, wanneer je van zo’n tussenpersoon gebruik maakt, niet rechtstreeks zaken met je willen doen.
    Eén van de redenen waarom ik altijd direct bij de luchtvaartmaatschappij boek……

    • Cornelis zegt op

      ‘Vele emails en telefoontjes’, schrijf je – is er dan geen enkele indicatie van de reden van deze weigering?

  2. Peter zegt op

    Gebruik cheap tickets alleen om de goedkoopste prijs te vinden. Boek dan vervolgens altijd rechtstreek bij de airline. Het spaart je bovendien de boekings kosten en je kunt dan gelijk contact opnemen met de airline.Mij is dit ook een keer overkomen bij Philipen airlines en ik heb keurig mijn geld retour gekregen. Ook kun je Skyscanner gebruiken om goedkope tickets te vinden. Deze site werkt echt perfect.

    • rori zegt op

      Voor lage prijzen. Hoe vreemd het ook mag klinken. 3 sites afzoeken.
      1. Proberen via Google flights
      2. Vergelijken met Momondo
      3. Vergelijken met D-reizen.

      Boeken met D-reizen of rechtstreeks me de vliegtuigmaatschappij/

      Kom zelf vaak uit dat D-reizen voor alleen vluchten echt goedkoop is.
      Voordeel bij boeken er kan eigenlijk weinig fout gaan.

  3. Siam zegt op

    Als je met creditcard hebt betaald dan zou je het via hun nog kunnen proberen

  4. Kees 2 zegt op

    Dat een half uur later de vlucht 100 euro duurder is geworden… wellicht handig om eerst cookies te deleten of via de computer van iemand anders (of VPN gebruiken) te boeken. Ik heb gehoord dat als je een 2e keer komt, dat de boekingssites aanneemt dat je zo graag wilt boeken, dat ze de laagste ‘lokkertjes’prijs niet meer tonen.

    • Willem zegt op

      Dat is een hoax. Door diverse consumenten onderzoeken is vastgesteld dst dit fenomeen niet klopt. Prijzen zijn dynamisch maar worden niet op 1 persoon/ computer gestuurd.

      Laat je dus niets wijsmaken. Later nog een checken en dan kan de prijs zo weer lager zijn.

      • willem zegt op

        https://www.travelvalley.nl/vliegen/het-mysterie-rondom-vliegticketprijzen-hoe-zit-het-nu-echt

  5. eduard zegt op

    Heb hetzelfde probleem met Agoda hotel boekingen.Per ongeluk verkeerdee data ingevuld,betaald met creditkaart, nieuwe boeking gemaakt en wederom betaalt met creditcard. De verkeerde boeking ge-annulleerd en toch afgeschreven.Kom in het hotel,was het hotel al vol.Moest ander hotel boeken ,weer met creditcard, maar ook deze 2de boeking werd afgeschreven.,terwijl ik tel. kontakt had gehad dat het goed zou komen. Ben nu al 3 weken bezig om 2 boekingen terug te krijgen..Grrr.

    • ruud tam ruad zegt op

      B ij Booking.com kan je boeken zonder te betalen vooraf. Zo leren we elke dag er weer iets bij. totdat we dood gaan toe.

      • Kees zegt op

        Dat is niet altijd zo en afhankelijk van welk hotel en het moment van boeken, maar het staat er precies bij en ieder geval weet je wanneer er hoeveel geld van je rekening wordt afgenomen.

  6. peter zegt op

    Keer mee gemaakt in de Phil. Ook geboekt met een error. Vertrouwde het toen niet om een 2e keer te doen en toen langs geweest bij dependance boekingskantoor. Ondanks error stond het toch geboekt.

    Ik dacht ook een keer met klm (weet niet zeker meer), heb toen gebeld en telefonisch afgehandeld.

    Het beste is na zo’n error melding, ALTIJD TE BELLEN en dan te vragen wat er in het systeem is gebeurd en zeker niet nog een 2e keer doen, ondanks dat het systeem dat zegt.
    Vanuit mijn wantrouwen tov computer systemen en vooral programmatuur heeft dit me al 2 keer dus rompslomp en geld bespaard.

    Geld terug krijgen? Tja daar zijn bedrijven niet zo happig in, zeker vandaag de dag niet.
    Ook niet wat betreft klachten. Ik heb in de laatste jaren toch wel wat idioots mee gemaakt, zelfs bij een ING waar ik al decennia zit. Het interesseert ze gewoon niet, maar wel jouw geld !!

  7. Van dijk zegt op

    Helaas ook een slechte ervaring met vliegtickets.nl

    Ik boek vanaf Amsterdam via Deze club 2 tickets
    Vanaf Amsterdam naar las palmas, maar krijg de volgende dag
    Een bevestig van een enkele reis en dezelfde dag weer terug,
    Of dat zou kunnen. Nee dus, gezien het vluchtschema van Transavia
    Langdurig gemaild, nee het was geboekt, en de automatische. Computer had deze boeking
    Gemaakt. Kon ook niet aangeven de stoelen en ect extra bagage,
    Nee dat had allemaal. Met de gecomputeriseerde computer,te maken,te gek voor woorden
    Stel voor alles te annuleren nee dat ging ook niet dus uiteindelijk
    Heb ik mijn verlies maar genomen 512.00 en direct bij Transavia geboekt
    Voor n.b 319.euros

  8. Ronny zegt op

    hopelijk heb je met creditkaart betaald…..doe dan een klacht via hun website en laat 1 betaling annuleren, meeste kans om je centen terug te krijgen.

  9. Kareltje zegt op

    Tja,

    Ik kan iedereen met een dubbele betaling een hand geven,

    Ook ik ben de klos, bij Airpaz een vergelijking site in Asia voor low cost tickets, reuze handig om een lage prijs te vinden, maar nooit boeken bij Airpaz, daar moet je eerst een conformatie ontvangen met een nummer en vervolgens krijg je een uur de tijd om deze conformatie te betalen, als je dan betaald, zeggen ze na een uur dat er geen geld is ontvangen en je nog enkele minuten extra tijd krijgt om te betalen.

    Reeds betaald geld krijg je dus nooit terug en ook geen airline ticket.

    Elke eerste van de maand, vraag ik mijn geld terug, maar tot op heden nog geen enkele reactie.

  10. gerard zegt op

    Dit is een zoals vele sites een onderdeel van Travix Amsterdam en indien je direct contact op neemt met hen zal je ongetwijfeld een bevredigend antwoord krijgen.
    Ik heb tot op heden geen klagen over deze firma.

  11. Slopje zegt op

    Helaas Eduard dat kun je vergeten. Ik had het zelfde met Agoda laats voor Oktober. vaak gemaild en ook gebeld met Agoda en hun de afschrijving gestuurd, Maar er was geen boeking op mijn naam werd er geantwoord. Toen ik op Ko Chang bij Coconut Beach Hotel ook die hebben nog gebeld. Maar ook die kregen te horen geen boeking toen werd er gezegd dat er een afschrift bij was van de Boeking ‘Toen werd ik vedacht gemaakt bij Agoda en was ik de bad man. Dus vergeet het maar, en ik zou zeggen niet weer met Agoda boeken. Gr en veel geluk.

  12. Christina zegt op

    Tip altijd een print maken dan heb je bewijs.
    En voor wat betreft Agoda gaat goed komen we hebben het zelf ook mee gemaakt.

  13. pjotrpatong zegt op

    De les uit deze verhalen ? boycotten die hap !

  14. Stefaan zegt op

    Makkelijk online boeken. Maar bij de minste fout die je maakt, kan je het schudden. In het beste geval kan je mits kosten toch correctie bekomen. Een spellingsfout bij de naam is vlucht gemaakt.
    Ik heb ook 1 keer een fout gemaakt : heen vanaf Brussel en (foutief) retour naar Amsterdam.
    Zeker nooit twee keer boeken. Na je boeking de bevestigingsmail afwachten, deze kwam bij mij steeds binnen de 10 min.

  15. Karel zegt op

    Je ziet de prijs voorafgaand aan het invoeren van je bankgegevens. Weliswaar een onbedoelde fout, maar dat is niet de schuld van de boekingsmaatschappij.

  16. Carlo zegt op

    Ik werk ook met Cheap-Tickets voor zover de prijs lager is dan de prijs op de Emirates-website. Wat dikwijls het geval is.
    Echter heb ik die vorig jaar gebruikt voor een binnenlandse vlucht BKK-Phuket. Met Cheap-Tickets kostte het 110€…. Dezelfde vlucht dit jaar geboekt direct bij AirAsia en ongelofelijk maar waar …voor slechts 24€, alles inbegrepen, geen extra kosten. Hoe doen ze het?

    • rori zegt op

      Lees even mijn posting eerder.

      1. zoeken met google flights
      2. vergelijken met Momondo
      3. vergelijken en boeken bij d-reizen.

      Verder ik het een air asia en een lion air pas.
      Boek bij deze maatschappijen ALLEEN direct.

      Geldt eigenlijk ook voor vaan in Europa bv voor Eva-air, Eurowings, Ryanair,etc

  17. Sandra zegt op

    Je hebt misschien geboekt met geen restitutie,dan moet je toch betalen zelfs als je niet komt opdagen of wil annuleren . Moet je steeds goed controleren

  18. Eddy zegt op

    Cheap-Tickets is niet de goedkoopste. Verleden jaar ticket gekocht MET annulatieverzekering naar Cairo. Daarna moest de datum veranderen. Wel, Cheap tickets betaalde het ticket NIET helemaal 100% terug, want, per hun statement, konden zij de airline (dat was Egypt Air) administratie 15% kosten niet terug betalen en claimde dat dit in het contract stond…..ik heb dat nergens in dat contract gevonden….Dus conclusie, Cheap-Tickets is ONBETROUWBAAR. Ik book nooit meer met Cheap tickets. Book alleen rechtstreeks met de Airlines. Goedkope, betere service, en garantie van terug betaling.

  19. Keesje zegt op

    Voor prijzen en gunstige tijden en mogelijkheden zijn Google Flights en SkyScanner de beste sites.
    Zelf boek ik (bijna) altijd bij de maatschappij zelf, ook als het iets duurder is.
    De reden hiervoor is dat als er iets mis gaat met je vlucht, dat je dan beter geholpen wordt.
    Bij een overboekte vlucht bijvoorbeeld heb ik gemerkt (of het was al die keren toeval) dat mensen die hun ticket bij de maatschappij geboekt hadden, voorrang kregen op mensen die bij wederverkopers geboekt hadden.
    Zelf kon ik een keer gratis mee met een volgende vlucht toen ik door eigen schuld mijn eigenlijke vlucht gemist had.
    Een andere reiziger die voor dezelfde vlucht te laat was en niet bij de maatschappij geboekt had, mocht een nieuw ticket kopen. Ik zat met een glimlach op de vlucht naar Amsterdam, en hij met een chagrijnige smoel.
    Misschien heb je als koper van een ticket wel dezelfde rechten, maar als het om coulance gaat, sluit je achter de mensen met maatschappij tickets aan.

    Over slechte websites…. helaas zijn het niet alleen de sites van wederverkopers zoals cheaptickets bagger. Ook de sites van KLM, EVA en noem ze maar op, kennen vele bugs.
    Ik zou de teruggave van het geld vooral via de CC maatschappij laten lopen. Als Cheaptickets geen sjoege geeft.

  20. Daniel VL zegt op

    air asia GEEN kosten. voor alles kosten men moet alles wat men aanbiedt zelf weigeren.Ik duidde vorige week aan te betalen bij tesco hiervoor moest ik 74.90Bt bijbetalen. op de prijs. Toen ik ging betalen bij tesco vertelde men mij dat dit niet meer kon sinds 1 jan. Ik naar CM airport aan de balie daar ook een weigering; men kan er enkel betalen als men daar ook de trip boekt.. Ik kon wel gaan betalen in de bank tegen kostprijs 243 Bt. Nadien zegde men te betalen bij 7/11. Daar kon ik uiteindelijk betalen +30Bt .
    Later bleek dat men geen 30 Bt mocht rekenen daar de 74.90Bt aan hen zouden betaald worden.
    air asia heeft een Email dat niet werkt maar U doorschakelt naar ergens een suport center in india waar men van niets weet en waar je na korte tijd afgebroken wordt wegens out of time.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website