Thailand vraag: Zijn Europese laadpalen voor (PH)EV voertuigen in Thailand te gebruiken?
Beste lezers,
Momenteel hangt er aan mijn voorgevel van de woning in Nederland een Wallbox voor het opladen van mijn PHEV; die kan 11 kW aan (maar de auto niet). Daarnaast heb ik nog 2 laadkabels voor een gewone 220V (Schuko) aansluiting ca. 3.5 kW met hetzelfde doel.
Als we volgend jaar afscheid nemen van de woning en de auto in Nederland, zou ik die zaken mee willen nemen om – misschien al snel, misschien pas op termijn – die te kunnen gebruiken in Thailand.
Gaat het lukken om, eens aangesloten, die te gebruiken in Thailand of is meeverhuizen zinloos? Ervan uitgaand dat de infrastructuur bij de woning aangepast moet worden.
Alvast hartelijk dank voor uw reactie(s).
Groet,
Johannes
Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Immigratie infobrief22 november 2024TB Immigration Infobrief Nr 056/24: Airport Don Muang – Binnenkomst op Visa exemption
- Belasting Nederland22 november 2024Thailand belasting vraag: Wanneer moet ik een TIN -nummer aanvragen?
- Lezersvraag22 november 2024Developer gezocht voor een mobiele applicatie
- Lezersvraag22 november 2024Wat kost een elektrisch doorvoerapparaat in Thailand?
Lijkt me geen enkelprobleem aangezien de laadstekkers voor de auto universeel zijn.
De 3,5 kw kan gewoon in het stopcontact mits de bedrading in het huis voldoende is 2.5 mm2.
Voor de laadpaal geldt hetzelfde, is er genoeg prik op het net ?? Woon je wat afgelegen dan kan het net deze waarde 11 kw waarschijnlijk niet aan of in de rest van het dorp gaan de lampen uit.
Dankjewel Tooske,
Inderdaad ging het vooral om de aansluiting op de auto (vergeten specifiek te vragen). Als dat Mennekes-2 is, ben ik gerustgesteld, Dan heeft het alleszins zin om mee te nemen, misschien niet eens voor onszelf..
Een electrochemical auto niet handing in Thailand .Niet veel laadpalen
Beste Henk,
Het is ook niet voor morgen of overmorgen. Pas over 18 maanden en daarnaast enkel “stadsverkeer”; iets minder uitlaatgassen lijkt me best wenselijk, alhoewel we heus beseffen dat dat voorlopig nog een druppel op gloeiend asfalt is. Voor verdere trips zijn er genoeg openbare transportmogelijkheden.