Beste lezers,

In maart vlieg ik naar Bangkok met EVA Air. Tot heden(29-12-2022) komen alle vliegtuigen van EVA Air op dinsdag en donderdag te laat aan op Schiphol. De vertragingen voor de vluchten AMS-BKK met EVA lopen op tot 1-2 uur. Is er iemand bij de lezers bekend waarom deze vertragingen bij EVA structureel zijn?

Kan iemand informatie geven hoe de bagageafhandeling op BKK geregeld is? Alvast bedankt voor uw inspanning.

Groet,

Ad

Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.

Over deze blogger

Ingezonden Bericht

7 reacties op “Thailand vraag: Waarom komen de vliegtuigen van EVA Air te laat aan op Schiphol?”

  1. koos zegt op

    Ik heb er zelf ook last van gehad eind november op een donderdag 2 uur vertraging.
    Drukte op swampie was normaal 30 – 40 minuten pasport + bagage check.(geen reden voor vertraging)
    Zaterdag 18 december terug naar Thailand was de vertraging nog gekker bijna 4 uur.
    Aankomst op Swampie was het terug gebracht tot iets meer dan 3 uur.
    Maar hierdoor miste ik wel mijn connectievlucht naar Udon Thani.
    Na veel heen en weer gepraat hebben ze wel een nieuw ticket geregeld voor de volgende dag.

    • koos zegt op

      wachten op de bagage duurde iets langer dan normaal.
      Pasport controle op de zaterdag was zelfs binnen 10 minuten gedaan

  2. Kees 2 zegt op

    Hoe ‘structureel’ is structureel?
    Sinds een paar weken? Sinds een jaar?
    Heb je EVA Air al gevraagd?

    Bagage-afhandelling in BKK?
    Nou, je komt aan, gaat door de paspoortcontrole, daarna loop je naar de bagage-carroussel
    en na een tijdje komt je koffer langs. Verdere aanwijzing: die koffer moet je dan pakken, dan kun je een karretje nemen of zelf dragen. Vervolgens loop je door ‘customs’ waar je eventueel gecontroleerd wordt.

  3. Nico zegt op

    Ik ben op 27/12 vertrokken, met een dik half uur vertraging, en om 14.50 geland in bkk. Zo goed als op schema dus.
    Op Schiphol verliep alles vlotjes, geen problemen gekend, ook niet met ingecheckte bagage.

  4. Tim zegt op

    De bagageafhandeling op bkk is prima. Wij kwamen bij de band en de eerste koffers kwamen al op de band.
    Wij vlogen ook met EVA air op donderdag aankomst en waren precies op tijd in AMS.

  5. Helena zegt op

    Ben gisteren aangekomen maar zonder de helft van de bagage. Ik zou met Eva vliegen premium
    Maar moest het eerste stuk via Heathrow met British Airways daar kregen we te horen dat die vlucht overboekt was. Een half uurtje voor vertrek kregen we stoelen toegewezen. Bij aankomst Bangkok bleek echter mijn koffer niet mee gestuurd. Ik wacht nu nog op bericht. Dat verwacht je niet bijeen ticket prijs van
    € 3.200, premium kl. Wij hadden ongeveer een half uur
    Vertraging.
    Heleen

  6. Frans T zegt op

    Hoi Ad,

    Als regelmatig EVA gebruiker en vliegtuig spotter, vind ik het leuk om hier even in te duiken. Ik neem aan dat je waarneming van de 29evan jezelf is, maar je noemt alle vluchten in december. Dus dat heb ik even nagekeken op app Flightradar, die erg preciesis.

    Op 29ste kwam de vlucht aan om 20.30u. Dat is met de 31ste landing 20,25 de ergste vertraging van een uur. Alle data daarvoor in december hooguit een half uur. Dus dat valt wel mee denk ik, maar mogelijk is het voor jou gevoel langer, misschien als je het bagage proces meerekent.

    Ik denk dat die vertraging wat te maken heeft met een mogelijke straalstroom, hoge wind. Als ik het goed herinner is er tegenwind richting AMS. Ik zie dat de flighttime 12.29 was, terwijl dat eerder in december 12 uur was, dus dat verklaard wel een vertraging van een half uur langer. Met hoogstwaarschijnlijk de straalstroom als rede. Als er dan ook nog wat vertraging in Bkk is, haalt men dat ook niet meerin.

    Dus zover ik zie geen uren vertraging op een app, die er zelden naast zit.
    Ik hoop wat inzicht te hebben gegeven op jou vraag.

    Groetjes Frans


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website