Thailand vraag: Vluchten van EVA Air die te laat aankomen?

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags: ,
12 januari 2023

Beste lezers,

Een tijdje terug had iemand een opmerking over het feit dat de vluchten van EVA Air uit BKK naar AMS te laat aankwamen. Omgekeerd heeft dat uiteraard gevolgen voor de terugvlucht naar BKK. Ik heb op flightradar vlucht BR76 nagekeken vanaf 1 december en bijna iedere vlucht had vertraging. Sommige een half uur, maar de meeste kwamen ruim een uur te laat aan. Er er was er zelfs een met meer dan twee uur vertraging.

Op de tickets staat nog steeds dat men rond 14:30u aankomt dus de schema’s zijn gebleven zoals ze waren en de vertragingen beginnen structureel te worden. Ik heb zelf geen idee wat de oorzaak is? Dit kan niet met de straalstroom te maken hebben lijkt me?

1 februari moet ik familie ophalen in BKK, ben benieuwd hoeveel later zij zullen aankomen.

Groet,

Ferdinand PI

Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.

Over deze blogger

Ingezonden Bericht

19 reacties op “Thailand vraag: Vluchten van EVA Air die te laat aankomen?”

  1. Ik heb gisteren op de vakdag van de Vakantiebeurs, daarover nog even navraag gedaan bij Cyriel Oude Hengel (Head – Sales & Marketing bij EVA Air Nederland). Hij gaf niet echt een verklaring maar het had vooral te maken met de het feit dat het vliegtuig steeds te laat vertrekt vanuit Taiwan.
    Verder wist hij nog te melden dat ze vanaf maart 2023 weer gaan vliegen met de Boeing 777-300ER op de route Schiphol-Bangkok-Taipei. Daarmee komt ook de populaire Premium Economy-class terug. Maar dat is geen nieuws want daar hebben wij al eerder over bericht op Thailandblog.
    Ook nog met hem over de hoge ticketsprijzen gehad, maar dat is dus idd een kwestie van de toegenomen vraag. De vliegtuigen zitten vol. Hij verwacht dat die hoge ticketprijzen nog wel een tijd zullen blijven.

  2. walter zegt op

    Het is niet alléén Eva ..heel veel maatschappijen hebben vertraging zowel op heen als terug vlucht..kan vanwege laden en lossen baggage te maken hebben op het vliegveld..vertraging met aftanken van de vliegtuigen ,,problemen met passagiers…lange incheck tijden..In thailand zelf heb ik zelfs op korte binnenlandse vluchten regelmatig vertragingen van 20 min tot een uur…één troost je staat niet in de regen te wachten 😉

  3. dick zegt op

    Op 3 januari met eva air teruggevlogen van Bangkok naar Amsterdam met ruim 1 uur vertraging. Oorzaak toestel vertrok pas 1 uur later uit Taipeh. Uit eerdere berichten had ik al begrepen dat met name de vertragingen op de vlucht Bangkok-Amsterdam structureel beginnen te worden, die kennelijk steeds veroorzaakt worden door een te laat vertrek vanuit Taipeh. Voor mij onbegrijpelijk dat een vliegmaatschappy dit steeds terugkerend probleem niet kan oplossen!

  4. Marcel zegt op

    Je schrijft: op 1 februari moet ik familie ophalen in BKK, ben benieuwd hoeveel later zij zullen aankomen.

    Ik adviseer je allert te zijn op hoeveel later dan geplant het vliegtuig opstijgt, en dit door te rekenen naar de aankomsttijd.

    • Roger zegt op

      De topicstarter is blijkbaar goed op de hoogte van de ‘flightradar’ website. Het is dus inderdaad een klein kunstje om op basis van de vertrektijd het tijdstip van aankomst te berekenen. Dan weet hij meteen wanneer hij zijn familie ten vroegste kan verwachten in Suvarnabhumi. Hoe dat jij daar zelf niet op gekomen is.

    • Ferdinand PI zegt op

      Dank je voor het meeleven, maar ik kijk s morgens bij het opstaan op welk tijdstip het vliegtuig is vertrokken uit Amsterdam.. dan is het een simpele rekensom om te weten rond welke tijd het aankomt in BKK..
      Ik moet 4 uur rijden om er te komen, dus dat zal wel lukken.

      groetjes
      Ferdinand PI

  5. Fred zegt op

    3 uur te laat aangekomen met Eva in Bangkok
    Net op dat ogenblik steeg mijn vlucht met Thai airways op naar Phuket.
    Gemist natuurlijk
    Nieuw ticket moeten boeken met bkk airways 154 euro

    Klacht ingediend bij het reisburo
    K zen benieuwd

    • Cornelis zegt op

      Volgens EU-Verordening 261/2004 heb je je in jouw geval pas recht op compensatie bij een vertraging van 4 uur of meer. Als de aansluitende vlucht als losstaand ticket is geboekt, zal de maatschappij daar geen verantwoording voor nemen.
      Overigens kwam ik ook een uur of twee te laat aan op BKK, eind november, eveneens met EVA. tot m’n grote geluk had de aansluitende vlucht een vertraging van een uur, anders had ik een hotel moeten zoeken…..

  6. PEER zegt op

    Inderdaad had mijn vlucht dinsdag deze week ook ‘n uur vertraging, maar gelukkig kon ik m’n vervolg-vlucht naar Ubon op tijd halen.
    Wat de prijzen betreft, gaat het aardig de kant op van ‘onbetaalbare’ vakantie!
    Ben op 17 december teruggevlogen van Th en de business-class was voor 30/40 % bezet.
    Ik wilde bij de Ticket-balie ‘n upgrade aanschaffen, voor deze heenvlucht, maar de business was vol.
    Goeie handel, dacht ik nog.
    In het vliegtuig tóch nog even naar “voren” gelopen om te informeren of ik misschien alsnog ‘n business-stoel enkel voor de heenvlucht a la minute kon bemachtigen.
    Ja, dat kon en even rekenen, en voor ‘n bijbetaling van $ 1750,= mocht ik op dat voorstel ingaan?
    Dat dacht ik niet dus!

  7. Treesvanmaren zegt op

    Wij zijn 01 januari aangekomen en hadden ruim 1 uur vertraging. Wat wij veel erger vonden was de krappe ruimte in het vliegtuig. De stoelen stonden 3.4.3 opgesteld en de gangpaden waren daardoor veel smaller. Tot overmaat van ellende hadden mijn man en ik doorgezakte stoelen. We vliegen al jaren met Eva maar zijn er nu wel klaar mee..
    Graag zou ik vernemen naar de ervaringen met KLM van andere reizigers
    Met groet
    Trees van Maren
    Vanuit Huahin

    • Cornelis zegt op

      Vloog je niet met de Boeing 787 dan? Die heeft in economy een 3-3-3 opstelling. Maar ik had eind november dezelfde teleurstellende ervaring wat het zitten betreft in die 787 van EVA. Nauwelijks beenruimte – niets meer dan in een korte afstand-budgetmaatschappij – waardoor zodra degene voor je z’n rugleuning naar achteren klapt, je ook verplicht bent dat te doen. Doe je het niet, dan zit je met je neus bijna tegen het schermpje aan. Ach, voor ruim 1700 euro voor een retourtje mag je natuurlijk geen al te hoge verwachtingen koesteren.
      Het was de eerste keer dat ik met Eva economy vloog omdat de premium economy klasse op dit toestel niet wordt aangeboden, maar die fout maak ik niet meer…….

      • Hans zegt op

        Misschien moet je wat langer van te voren je ticket boeken, dat scheelt veel (800 incl stoel reservering). Wij vlogen op 5 jan naar bkk met Eva (bijna 2u vertraging!) ook in economy terwijl wij normaal ook premium vliegen naar ik vond het reuze meevallen. Had wel het geluk dat de persoon voor mij zijn stoel rechtop liet.

        • Cornelis zegt op

          Dat weet ik Hans, maar de laatste keer kon ik helaas door allerlei oorzaken pas een dag of tien voor vertrek boeken……. Voor het genoemde bedrag vloog ik in februari nog businessclass met Singapore Airlines.

      • Ferdinand PI zegt op

        Hoi Cornelis
        ik weet van de economie premium classe wijziging.. Deze komt dus terug in maart of april als ze weer met de boeing 777 op Amsterdam gaan vliegen. Een vriend uit Nederland vliegt ook al jaren met Eva en heeft deze keer de vlucht via London geboekt. Daardoor kon hij de premium classe boeken en dat is hem best bevallen ondanks de wat langere reistijd.

        En ja, de ticketprijzen zijn wel een dingetje.
        Doordat hij ruim van te voren kon boeken was de prijs voor de premium class €1285 retour..

        Ik woon nu definitief in Thailand en heb nu vaker te maken met bezoek uit NL.
        Zelf zal ik niet zo vaak meer vliegen.

        Veel plezier met je fietsavonturen in het Noorden

        • Cornelis zegt op

          Ha Ferdinand,
          Ja, ik weet dat ze verderop in dit jaar seer met de 777 gaan vliegen. Hun Premium Economy is gewoon heel goed, maar economy in de 787 viel me zwaar tegen. Eerlijk gezegd zie ik daardoor zelfs een beetje tegen de terugreis op…….
          Bij Emirates zit je in de A380 een stuk ruimer en daardoor comfortabeler in economy, maar dan zit je weer met een overstap

        • Peterdongsing zegt op

          Ik heb het zelfde gedaan.
          Heen 4 december via Londen met British Airways vanaf Amsterdam.
          Met EVA in primum naar BKK.
          Terug 4 april rechtstreeks naar AMS met EVA in primum.
          Een week of 3-4 vooraf geboekt, natuurlijk veel te laat,. Ik betaalde €1125,-
          en dat vindt ik toch redelijk.
          Ter informatie, British Airways is verantwoordelijk voor de overstap.
          Ik had 3 uur overstap tijd.
          Ik ben en blijf een tevreden EVA klant, ondanks dat er heus wel wat aan te merken is.

  8. Peter zegt op

    Op 7 januari met anderhalf uur vertrokken, uiteindelijk met uur vertraging aangekomen in Bangkok. Wat ik erger vond was idd de beperkte ruimte. Niet gewend van Eva, zat altijd reclame voor ze te maken, maar daar zal ik maar mee stoppen.

  9. Sjefke zegt op

    In de premium klasse maak ik er, tot bepaalde hoogte, geen probleem van als de persoon voor mij zijn of haar stoel iets naar achteren doet. Maar in economy accepteer ik dat dus niet, ik zelf doe het ook niet. We betalen allemaal een fors bedrag en ik ga niet met blauwe knie’en zitten omdat een ander lekker wil zitten. Dan hebben ze aan mij een verkeerde, beetje aan elkaar denken..

  10. Johnny BG zegt op

    Oplossingen zoals Flight Radar zijn al gegeven, maar ik vraag mij dan toch altijd af waarom zo’n vraag. We leven in het jaar 2023. De vluchttijd verandert niet maar wel de vertrektijd dus iemand aan de andere kant kan ook via bv. Line, Whatsapp of Uber aangeven dat men gaat vertrekken.
    30 jaar geleden was er geen internet zoals we het nu kennen, en eveneens andere gemakken.
    Het leven wordt niet moeilijker gemaakt maar blijkbaar moet er nog wat onderwezen worden.

    https://www.flightradar24.com


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website