Thailand vraag: Vlucht met Turkish Airlines van Brussel naar Bangkok met overstap in India
Beste lezers,
Ik sta op het punt een vlucht te boeken. Van Brussel naar Bangkok. Het wordt verzorgd door Turkish Airlines met twee keer een overstap in India.
Ik heb al met verschillende maatschappijen een overstap ervaring, maar in India heb ik het nog niet meegemaakt.
Het vluchtschema ziet er als hieronder uit, heeft iemand hier ervaring mee?
Groet,
Rene
BRU → BKKvr 4 aug.
2 tussenstops • 21u 00m
11:25 – 15:50(3u 25m)
Brussel-Nationaal (BRU) – Istanbul (IST)
IndiGo 4040
Uitgevoerd door Turkish Airlines
Narrow-body jet
Airbus A321neo
4u 00m•Overstap in Istanbul (IST)
Lange tussenstop
19:50 – 4:35(6u 15m)
Aankomst: za 5 aug.
Istanbul (IST) – Chhatrapati Shivaji Intl (BOM)
Nachtvlucht
IndiGo 18
Wide-body jet
Boeing 777-300ER
3u 10m•Overstap in Mumbai (BOM)
Lange tussenstop
Handmatig overstappen
7:45 – 13:25(4u 10m)
Chhatrapati Shivaji Intl (BOM) – Suvarnabhumi (BKK)
Vistara 123
Narrow-body jet
Airbus A320-100/200
Alvast bedankt.
Groet,
René
Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Lezersinzending23 december 2024De linkse oudere jongere voelt zich prima in Thailand (lezersinzending)
- Visumvraag23 december 2024Thailand Visa vraag Nr 230/24: Affidavit en TM30
- Visum Kort Verblijf23 december 2024Schengenvisum vraag: Checklist Schengenvisum en reden om terug te keren
- Visumvraag23 december 2024Thailand Visa vraag Nr 229/24: Wat met de 800.000 Baht als je niet in Thailand bent?
Twee keer noodgedwongen een overstap gemaakt via India.
Het is daar organisatorisch een grote wirwar.
Houd tickets van vorige vluchten bij je, sommige checkpoints willen zien waar je vandaan komt.
Die vluchten kunnen goedkoper zijn dan reguliere vluchten, maar is het dat wel waard om voor die paar Euro zo lang onderweg te zijn?
Controleer bij dat soort vluchten of ze je bagage ook daadwerkelijk op alle vluchten doorlabelen.
Groet,
Jos K.
Check of je een transitvisum nodig hebt. Ik dacht het wel.
Vragen en opmerkingen:
– indien bagage ingechecked, is er een geconfirmeerde bagage follow up ?
– in Mumbai, blijf je in de transit zone? ik heb meegemaakt dat ik de customs terug MOEST passeren (out en back in). Gelukkig had ik een eVisa voor India, niet duur maar het komt er wel bij (aanvraag eVisa en betaling, wachten op approval…).
Mvg.
Dirk
U kiest voor een wild avontuur? Hahaha!
Jos k. noemde de bagage al, maar ik raad het u aan om louter met handbagage te reizen. Zo kan er niets verloren gaan qua ruimbagage.
Zelf vlieg ik altijd met handbagage, verpakt voor vier weken (YouTube!), naar Thailand. Echt veel kleding hoeft men niet mee te slepen vind ik!
Zelfs in geval van een directe vlucht reis ik alleen met handbagage. Scheelt ook bij het inchecken. Ter plaatse draagt men toch al t-shirts en de korte broek/rok.
had eenmaal een stop in MUMBAI. NOOIT MEER, Mannen en vrouwen gescheiden en wachten met het geweer in aanslag. Nog afgezien van de drukte de ellenlange wachtrijen het onvriendlijk personeel en de geur……drukkend warm….
Ik bedoel het niet negatief, maar een dergelijke vlucht boeken is naar mijn mening vragen om moeilijkheden. Dit moet je niet willen. De omslachtigheid, de risico’s en het tijdverlies wegen lang niet op tegen het eventuele prijsvoordeel.
Als je alleen met handbaggage reist en geen koffer incheckt moet het te doen zijn.
In Mumbai moet je handmatig overstappen zeg je, dan moet je je koffer ophalen en zelf opnieuw inchecken voor de vlucht naar Bangkok, daarvoor moet je dus door de paspoortcontrole en de douane in Mumbai en daarvoor heb je denk ik een visum voor India nodig. Dat haal je waarschijnlijk niet meer voor 4 aug.
Je vliegt met Indigo 18, een Indiase maatschappij, alleen de eerste vlucht wordt uitgevoerd door Turkish Airlines en het laatste stuk weer door een andere maatschappij.
Als je met een koffer gaat zou ik nog eerder Hainan overwegen, dat is met een overstap op dezelfde maatschappij in China, maar je koffer kan dan denk ik doorgelabeld worden.
Hoeveel betaalt u voor daze wereldreis? Of eigenlijk hoeveel bespaart u tenopzichte van een rechtstreekse vlucht?
Je moet de vluchten maar eens bekijken Als ik India wil vermijden, betaal ik rond de € 250 meer en dan spreken we nog niet over een rechtstreekse vlucht.
In 2018 via Mumbai gevlogen, zonder te weten dat dit een dingetje kan zijn. Ging allemaal vloeiend. Het betrof een overstap in de nacht. Overal op het vliegveld tapijt en mooie Indiase kunst in de vitrines. Heb mijn ogen uitgekeken. Een van mijn leukste vliegveldervaringen.
Toch een positieve reactie.
thanks Merlijn
Rene, als je positieve reacties wilt had je de vraag anders moeten stellen. Reageerders geven jou hun ervaringen (zoals gevraagd), dat die veelal negatief zijn en dus niet in je straatje passen is dan jammer. Misschien overwegen een andere vlucht te boeken?
heb in juni geboekt bij Turkisch Airlines Dusseldorf-Istanboel-Bangkok iets meer als 800 euro met stoelreservering, waarom niet hetzelfde doen vanaf Brussel.
Het is wel 8 jaar terug maar Mumbai luchthaven doe ik niet meer aan. Norse en onvriendelijke militairen die passagiers opjagen als wild. Overvol in de luchthaven. Veel controles. Bij terugkeer vloog ik Mumbai-Brussel. Brussel stond nergens te bespeuren op de schermen. Infobalie vond ik niet, tot ik plots er aan dacht dat ik in het magazine in het vliegtuig had gezien dat na Brussel werd verder gevlogen naar New York. Aan de hand van het vluchtnummer vond ik gate. Aan de balie geen enkele indicatie dat de vlucht (eerst) naar Brussel vloog. Mijn opmerking aan de balie zal niks verandert hebben. Of toch, Jet Airways ging failliet in 2019.
Niet doen!
De NewYorkTimes van vanmorgen wijst op de Monsoon Fury die reizen in India tot een nachtmerrie maakt (Mumbai wordt vermeld).
Zoek een andere route.
Om kort te gaan: ik zou dit niet doen, om wat geld te besparen. Geef dan liever iets meer uit en geniet in Thailand.
Ik neem aan dat je 800 euro RETOUR betaald
Als je een beetje bekend word met alle vluchten met slechts 1 overstap in Doha (Quatar) or Abhu Dabhi (Ethiad) kun je al een reour nemen vanaf 555 euros – 700 euro
TIP voor het boeken:
Ga eerst naar de website van TIX ( https://tix.nl/flights)
Na invoering van je data s zie je hoeveel je betaald
Ga dan diezelfde vlucht checken op de airile website
Boek je gewenste vlucht uitsluitend bij de vliegmaatschappij
Alhoewel de vluchten duurder zijn geworden dit jaar,kun je een retour toch wel krijgen tussen de 550 en 700 euro
Succes
Heb een vlucht geboekt(retour) voor eind november met qatar vanaf brussel met een tussenstop van 3 uur voor 588 euro dat zijn de leuke prijzen voor naar Bangkok. en ik boek altijd bij de luchtvaartmaatschappij zelf is wel 30 of 40 euro duurder maar sinds corona vindt ik dat wel veiliger
Heb het voor de aardigheid maar eens geprobeerd op tix.nl
Vliegtickets Amsterdam-Bangkok vv onder de 800 Euro zijn zeldzaam.
Tickets van Bangkok naar Amsterdam vv zijn zeker 150 Euro duurder dan tickets van Amsterdam naar Bangkok.
Nou dan moet je maar eens dieper kijken
Ik kan nu zelfs voor 318 ENKELE reis naar Bangkok
Een retour kost 598 euros
Verder: ik zie meerdere vluchten a 550-700 euro retour
Je moet je dag voor de gein is 1 of 2 dagen wijzigen……dan zie je ineens een enorm prijverschil
succes