Beste lezers,
Krijg ik van Thai Airways een e-mail met de mededeling dat een deel van mijn terugvlucht van Bangkok naar Amsterdam is geannuleerd 😡! Wij hadden een tussenstop in Stockholm. Aankomst in Stockholm op 18 augustus 07:00, en om 08:10 met SAS naar Amsterdam (vlucht TG 7157) en deze vlucht moet ik nu zelf regelen en betalen!
Geen enkel woord over teruggave van geld of één vervangende vlucht! E-mail gestuurd naar Amsterdam, maar deze kwam retour, ook hun telefoonnummer klopt niet meer en dus niet bereikbaar. Ongelofelijk denk vlieg een keer met Thai Airways, krijg je dit, had al veel klachten gehoord over hun en had er een hard hoofd in.
Iemand ooit zoiets meegemaakt? Een goed advies is welkom 🤗
Sta ik dadelijk gewoon in Stockholm en zoek het maar uit hoe je in Amsterdam komt! Bedankt Thai Airways.
groet,
Arnold
Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Leven in Thailand30 december 2024Dokters (lezersinzending)
- Belasting Nederland30 december 2024Thailand belasting vraag: betreft pensioen afkoop
- Gezondheid30 december 2024Vraag aan huisarts Maarten: Complexe gezondheidsklachten in het buitenland en kan Ivermectine mij helpen?
- Visum Kort Verblijf30 december 2024Schengenvisum vraag: Met mijn kleinzoon naar Nederland
Thai Airways is al ruim 10 jaar technisch failliet
en uiterst onbetrouwbaar. Vele mensen hebben tijdrns
de covid nooit hun geld terug gehad. Het is
dus ten zeerste af te raden om met deze maatschappij
te vliegen.
Hoe dikwijls moet een ezel zich aan dezelfde steen stoten?? In jullie geval meer dan 3x.. Hoe vaak is hier op het forum al besproken dat Thai Airways in zwaar weer zit, hoeveel mensen hebben al in de problemen gezeten? Beetje je eigen schuld. En nu moet je het zelf oplossen en kost het nog meer geld. Mijn mening is, als je op de snelste manier wil van A naar B dan pak je KLM. Mag het iets meer tijd kosten pak Emirates, vliegen altijd en meestal mooi op tijd. Zeker bij de laatste perfecte service. Dus conclusie laat Thai Arways lekker links liggen. Het land is super, de airline HELAAS ombetrouwbaar.
Is je tkt met startpunt in EU, gekocht in EU? In NL of BE? Dan is je vervoerscontract onderworpen aan EU wetgeving. Je kan dus je klacht aan hen richten. In BE bij Consumentenzaken. In NL moet je opzoeken. Veel mensen vragen waarom TG niet meer naar BRU vliegt. Een zoon van een vroegere collega vloog vorig jaar met TG terug naar EU. De vlucht was half leeg, half vol zoals je wil. De zoon zat op alleen op een rij van drie stoelen. Dus dacht hij zich te kunnen strekken over deze drie. Kwam de steward hem 3000THB eisen voor het gebruik… ttz 3000 per extra stoel… Nu die reist ook niet meer met TG…
Niet juist, Fons. Vluchten van buiten de EU naar een bestemming in de EU vallen alleen onder de betreffende wetgeving – Verordening 261/2004 – wanneer er met een EU-maatschappij wordt gevlogen.
Zie voor de uitleg o.a.:
https://www.euclaim.nl/vlucht-problemen/rechten-van-vliegtuigpassagiers/verordening-261-2004?gclid=EAIaIQobChMIhMzMj6zn_QIVmuR3Ch3s8AHYEAAYASABEgKni_D_BwE
Update,
Bericht gestuurd naar Thai Airways in Amsterdam, zowel telefonisch als per e-mail niet bereikbaar.
Dan maar een e-mail naar Brussel, daar een reactie ontvangen dat er meer problemen omtrent annuleren bekent was, ze zijn er mee bezig!
En een uitdrukkelijke vraag om niet meer berichten te sturen….
Groet Arnold
Hoi Arnold.
Heb je flexi geboekt? Dan kan je online alles verder zelf regelen.
bv andere data terug vliegen of overstap in FRA München Parijs.
Log in bij Thai en dan modify flights.
Succes
Nee niet Flexi geboekt, geboekt bij TREVEL2BE, is denk nu niet meer online!
Heb wel de app, die goed werkt, maar online inloggen lukt mij niet, kom er niet in iedere keer weer een foutmelding!!
Arnold.
Ik heb even opgezocht voor je, deze link is al bekend bij jou?
https://nl.travel2be.com/aftersale/mytrips/#/login/nl-NL/228
En het lijkt mij dat je niet bij Thai moet zijn voor dit geval, maar bij de reisagent waar je bij geboekt hebt, want ik denk dat hun dat voor jou moeten oplossen.
Nogmaals betaal iets meer en boek bij de maatschappij zelf ook al kost je dit een paar tientjes extra, je kan dan volledig bij je eigen boeking.
Hi,
Daar kom ik niet verder, daar waarschijnlijk deze tussenpersoon failliet is!
Als ik inlog krijg ik een foutmelding
https://nl.travel2be.com/Home/Index/nl-NL/228
De e-mail met annulering kwam trouwens van Thai Airways!
In ieder geval bedankt voor het meedenken
Hier nog wat info:
Het bedrijf Otravo is in 2014 opgericht uit een fusie tussen Vliegtickets en WTC.nl.
Later is daar ook het Nederlandse bedrijf Vakantiediscounter aan toegevoegd.
Het bedrijf verkoopt geen reizen, maar bemiddelt bij de boeking van vliegtickets, hotelreserveringen en autoverhuur.
Naast Vliegtickets.nl doen zij dat ook via de websites Travel2Be.com, Travelgenio.com en Tripmonster.com. Het bedrijf, gevestigd in Halfweg, is door de coronacrisis in de problemen gekomen.
In 2021 heeft het bedrijf nog onderdelen verkocht om zo geld te genereren, maar dat mocht niet baten.
Ik denk dat het probleem is dat de agent waar het ticket is geboekt is niet meer operationeel, lees failliet is.
Mogelijk dat een deel van het ticket niet volledig voldaan is aan Thai. Als deze agent bij zoiets als ANVR is aangesloten dan kun je daar terecht. Weet niet hoe dit in België geregeld is.
Advies om rechtstreeks bij luchtvaart maatschappijen te boeken. Verschil is niet veel, soms zelfs goedkoper. Ook worden er vaak belachelijke tickets aangeboden.Sommige sites bieden alleen bepaalde maatschappijen aan. EVA, Emirates, Qatar, Etihad, KLM zijn prima rechtstreeks te boeken en is er ook een keuze in een aanbod van diverse soorten tickets.
In 25 jaar veel naar Thailand vliegen is dit voor ons diversekeren een voordeel geweest, bij stakingen en ander gedoe. Weg van de prijsvechters dus en even de tijdrekening om per Airliner te zoeken.
Voor een vlucht uit Denemarken kun je even kijken bij Norwegian, zijn niet al te duur.
succes Frans