Beste lezers,
Wij hebben reeds meerdere malen problemen ondervonden bij Belgische instanties met inloggen. Veelal moet je oftewel met je elektronische ID card aanmelden of via de ITSME app. Onze ID kaarten zijn echter niet geactiveerd in Belgie. Dus niet bruikbaar met kaartlezer. De Itsme app, kan je in Thailand niet downloaden. Indien wel, heb je er nog niks aan want je hebt een Belgisch telefoonnummer nodig.
Wij hebben nu de COVID SAVE app geïnstalleerd, want onze vaccinatie is in Belgie geregistreerd, maar we kunnen op de app niet inloggen. Om het kort te zeggen, het is een electronisch zootje.
Ik heb hier nu de ambassade voor gecontacteerd. Benieuwd wat zij hier kunnen doen?
Groet,
Nicky
Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Lezersinzending23 december 2024De linkse oudere jongere voelt zich prima in Thailand (lezersinzending)
- Visumvraag23 december 2024Thailand Visa vraag Nr 230/24: Affidavit en TM30
- Visum Kort Verblijf23 december 2024Schengenvisum vraag: Checklist Schengenvisum en reden om terug te keren
- Visumvraag23 december 2024Thailand Visa vraag Nr 229/24: Wat met de 800.000 Baht als je niet in Thailand bent?
Er staat volgende op de website van de ambassade
“Elke Belgische burger die ingeschreven is in de consulaire bevolkingsregisters van een Belgische ambassade of consulaat kan zijn eID activeren in de post waar hij/zij ingeschreven is, in een andere consulaire post in het buitenland of in een Belgische gemeente. De identiteitskaart en het certificaat kunnen enkel geactiveerd worden in aanwezigheid van de betrokkene”
https://thailand.diplomatie.belgium.be/nl/consulaire-diensten/identiteitskaart
Zak dan een reisje naar de ambassade worden vermoed ik dan.
Belgisch telefoonnummer. Misschien ken je iemand die een Pre-paid kaart uit België wil meenemen of opsturen voor jou. Kan je ook op afstand herladen indien nodig. Ik heb die van Proximus.
https://www.proximus.be/nl/id_catr_m/particulieren/mobiel.html
Hoe komt het eigenlijk dat je vaccinaties in België zijn geregistreerd? Je hebt die in België gehaald vermoed ik dan. Indien zo kon je bovenstaande ook zelf oplossen natuurlijk.
Ik deel de verwondering van Ronny. De enige verklaring die ik kan verzinnen is dat vraagsteller de Belgische nationaliteit niet heeft maar op basis van verblijf wel in België werd gevaccineerd.
Maar dan wordt de kern van de inhoudelijke formulering van de vraag nog warriger.
Cor
Als uitgeschreven Belg kon je ook kiezen om in België je vaccins te halen.
Moest je wel vooraf registreren bij de ambassade.
Sorry wij zijn beide Belg, hebben in chiang mai volledige vaccinatie gehad en deze laten registreren via de Belgische huisarts in het europese Vaccinet. De app heb ik ook geregistreerd, maar dan krijg je dus mijn bovenvermeld probleem
Nicky,
ik heb voor dit probleem reeds contact opgenomen met ITSME en mocht onderstaand antwoord ontvangen.
itsme Customer Support (itsme Customer Support)
9 jun. 2021 12:22 CEST
Bedankt voor uw vraag.
U kunt de itsme app gebruiken vanuit het buitenland. Eventueel moet u wel de automatische tijdsdetectie op uw gsm toestel uitschakelen en uw smartphone op Belgische tijd instellen.
Als u een buitenlands (niet Belgisch) gsm nummer gebruikt, dan kunt u uw itsme account (her)activeren met uw eID. Ook met KBC of ING, als u bij een van deze banken klant bent.
U kunt de itsme app gratis downloaden in de App Store van de volgende landen: België, Oostenrijk, Italië, Letland, Bulgarije, Litouwen, Kroatië, Cyprus, Malta, Tsjechië, Nederland, Denemarken, Polen, Estland, Portugal, Finland, Roemenië, Frankrijk, Slovakije, Duitsland, Slovenië, Griekenland, Spanje, Hongarije, Zweden, Ierland, Verenigd Koninkrijk, Zwitserland. Als Play Store of App Store ingesteld staat op een ander land, dan een van deze landen, dan moet u het land van uw App Store of Play Store wijzigen.
Meer informatie over het wijzigen van het land van uw Google Play Store kunt u hier vinden: https://support.google.com/googleplay/answer/7431675?hl=nl.
Meer informatie over het wijzigen van het land van uw Apple App Store kunt u hier vinden: https://support.apple.com/nl-be/HT201389.
Ik hoop u hiermee van dienst te zijn geweest, en wens u veel succes met uw verhuis.
Met vriendelijke groeten
om je item te heractiveren en je Thais nummer in te geven vind je op volgende link alles terug.
https://support.itsme.be/hc/nl/articles/360041555273-Hoe-kan-ik-itsme-account-heractiveren-
Alain
Is mij allemaal bekend, doch grootste probleem is dat onze ID kaarten niet geactiveerd zijn
Ik heb vorige maand itsme gedownload met mijn Thais telefoonnummer.
Geen enkel probleem !
Als je telefoon nog op europa is ingesteld zal dit inderdaad lukken. Echter een half jaar geleden heb ik mijn toestel op Thailand ingesteld om de app van de kasikorn te kunnen downloaden. En deze verandering kan maar 1 keer per jaar
Neen. Volledig Thais toestel met Thais Apple ID.
Itsme geregeld via mijn ING bankrekening.
Verliep vlekkeloos !
Indificatie sleutel nodig, contact Belgische overheid,dan geen problemen niet meer gr.
Ok, bedankt. Heb net met ze gebeld en ik heb gelijk een e mail gestuurd.