Beste lezers,

We zijn in december met Singapore Airlines naar Phuket gevlogen met een tussenlanding in Singapore. Tijdens de vlucht van Amsterdam naar Singapore (ca. 12 uur) waren er geen hoofdtelefoontjes en de gezagvoerder gaf aan dat een ieder 75 sing. dollar als compensatie kreeg, dus samen met mijn vrouw is dit dus 150 sing. dollar.

Tijdens onze vakantie informatie hierover gezocht op internet, maar niet gevonden. Dus bij de terugvlucht gevraagd en we kregen netjes een voucher met elk 100 sing. dollar. We moesten maar contact opnemen met Singapore Airlines. Gedaan, en ze gaven aan dat bij een volgende vlucht van Singapore Airlines dit in mindering zou worden gebracht.

Nu is mijn vraag is dit gebruikelijk i.p.v. een terugbetaling?

Groet,

Anton

Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.

Over deze blogger

Ingezonden Bericht

5 reacties op “Thailand vraag: Geen hoofdtelefoontjes bij vlucht Singapore Airlines en voucher ter compensatie?”

  1. Michiel zegt op

    Het is in ieder geval niet wat de captain had beloofd. Reden om te persisteren dat je de beloofde cash van 75 pp wilt.

  2. Cornelis zegt op

    Menige luchtvaartmaatschappij zou het laten bij ‘sorry’ zeggen, vermoed ik zo. Lijkt me prima opgelost!

  3. Sjaak S zegt op

    Dat lijkt mij nou een vreemde praktijk en zeker niet een standaard procedure.
    Even ter herinnering, ik ben nu al tien jaar gepensioneerd en was 30 jaar lang steward bij Lufthansa. Dat op een vlucht alle koptelefoons ontbraken is zeker zeer zeldzaam. Te weinig beladen kan wel eens gebeuren.
    Maar goed. Het zij zo. Ik kan me echter niet voorstellen dat de gezagvoerder een belofte van 75 dollar kan maken. Ten eerste bemoeit hij zich er publiekelijk niet mee, omdat dit een Kabine kwestie is en ten tweede zal geen maatschappij cash aanbieden. Wel een voucher, die je dan bij dezelfde airline kunt gebruiken om iets van de boordverkoop uit te zoeken of korting op een volgende vlucht.
    Maar goed, iedere airline heeft zijn eigen regels. Die 100$ per persoon is toch beter dan die $75, of niet soms?

  4. Aha zegt op

    Heb 1 keer meegemaakt dat er wel oordopjes waren, maar dat er niets door te horen was. Dit was bij China Airlines.
    Werd gelijk tot ieders tevredenheid opgelost: we werden vriendelijk verzocht onze handbagage te pakken en werden naar het bovendek verplaatst. Weet niet welke klasse dat was, maar stukken luxer dan economy. En een goed geluid bij de film. 🙂

    • Sjaak S zegt op

      Dat is inderdaad een heel aardige reactie.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website