Thailand vraag: Geen gelduitgifte door ATM?
Beste lezers,
Mijn vriendin kwam nogal ontdaan thuis nadat ze geprobeerd had geld te pinnen bij een gele ATM bij een 7-Eleven. Ze wilde 2.000 baht pinnen. Maar het duurde erg lang voordat het er geld uitkwam. Ze kreeg alleen de melding dat de ATM bezig was. Na 2 minuten en nog geen geld, heeft ze de opname afgebroken.
Toen is ze naar een andere ATM gegaan. Daar kreeg ze geen geld vanwege onvoldoende saldo. Toen ze haar app van Bangkok Bank controleerde was de 2.000 baht wel afgeboekt als opname. Ze is teruggegaan naar de ATM bij de 7-Eleven en heeft binnen navraag gedaan. Daar zeiden de dames dat er wel vaker storingen en klachten waren over de ATM buiten.
Ze heeft wel contact opgenomen met Bangkok Bank en die zeiden alleen dat ze het gingen uitzoeken maar dat kon wel 2 weken duren.
Heeft iemand van jullie dit wel eens meegemaakt? En hoe moet je dit oplossen?
Groet,
Nico
Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Immigratie infobrief22 november 2024TB Immigration Infobrief Nr 056/24: Airport Don Muang – Binnenkomst op Visa exemption
- Belasting Nederland22 november 2024Thailand belasting vraag: Wanneer moet ik een TIN -nummer aanvragen?
- Lezersvraag22 november 2024Developer gezocht voor een mobiele applicatie
- Lezersvraag22 november 2024Wat kost een elektrisch doorvoerapparaat in Thailand?
Mijn vrouw heeft ooit eens iets vergelijkbaars meegemaakt.
Op elke ATM staat een telefoonnummer voor storingen.
De storingsdienst vroeg om het serienummer dat op de ATM staat.
Ze konden meteen de transactie online bekijken en mijn vrouw kreeg te horen dat het inderdaad fout was gegaan.
Binnen 10 minuten was het geld teruggestort op de rekening.
Groet,
Jos K.
Ja het zelfde bij krungsri maar dan met 10000 bath ook bijna 3 weken op mijn geld moeten wachten en 20 keer bellen
Hermann.
Indien mogelijk bij een geopende bank gaan pinnen maar ik weet dat dit niet steeds mogelijk is kleine dorpen. Indien er een probleem is kun je onmiddellijk bij de bank vragen om het probleem op te lossen.
Rene
Op Phuket meegemaakt, 10.000 thb willen pinnen maar het geld werd niet uitgegeven en de ATM ging in storing. Telefonisch gemeld bij de bank van wie de ATM was en ook bij mijn eigen Thaise bank, Kasikorn. Na ongeveer een week was het geld teruggestort op mijn Kasikorn bankrekening.
Ik heb het zelf ook een keer meegemaakt
Ging maar om 900 bath, twee dagen later stond het geld er weer op. Was overigens in het weekend
Ooit, heel lang geleden, met een bankpas van ABN AMRO , 20.000 bht willen pinnen, het geld kwam niet uit de ATM, toen een nieuwe poging gedaan bij een andere ATM, helaas…de eerste transactie was afgeboekt maar niet ontvangen, de tweede transactie kon niet meer worden gedaan, omdat de eerste was afgeboekt, ABN AMRO ingelicht, die heeft contact gezocht met de eigenaar van de ATM , dit duurde ongeveer 14 dagen voor ik mijn geld terug had. Wanneer er geen buitenlandse bank bij betrokken is, zou ze haar geld eerder terug moeten hebben.
Ook eens gehad. Even contact opnemen met de bank van wie de ATM was en je krijgt het snel terug gestort.
Iets soortgelijks: 1x 10,000 baht opgenomen (automaat bij de bank; het was avond), maar er werd 2x dat bedrag afgeschreven (ik wist mijn saldo en op het scherm zag ik dat dit plots 20,000 gedaald was). Telefonisch gemeld en binnen 2 dagen terug ontvangen.
De automaten staan uiteraard continu in verbinding met de computersystemen van de bank waardoor snel te zien is dat op een gegeven moment er 10,000 baht (in mijn geval) meer in de automaat zit dan de som van alle afschrijvingen. Plus dat tot op de seconde nauwkeurig te zien zal zijn wanneer een bepaald bedrag wel of niet afgegeven is.
3 weken geleden precies hetzelfde meegemaakt. Mijn vrouw wilde geld pinnen, alles ingetikt, en vervolgens gebeurde er niets meer. Geen geld en transactie werd afgebroken. Andere ATM geprobeerd en dat ging prima. Mijn vrouw vertrouwde het toch niet helemaal en checkte haar banksaldo. Het bedrag was idd 2 keer afgeschreven. Bank gebeld en verteld om welke ATM het ging. Het werd onmiddellijk uitgezocht en binnen 15 minuten werd het bedrag teruggeboekt.
in oktober kwam ik nadat ik in Chiang Rai was geweest in Pattaya aan, waar ik geld uit de muur wilde halen, geen geld gekregen aangezien mijn saldo te laag zou zijn, gekeken op mijn app, geen probleem. toen naar een ander atm gebouwtje geweest en weer hetzelfde, dit een week aangezien en toen maar terug naar Bangkok, en daar deed mijn pas het wel
De reden waarom ik alleen geld pin bij atm automaten bij het bankkantoor zelf