Thailand lezersvraag: Probleem met Kasikorn Bank in Chiang Mai
Beste lezers,
De ING Bank Brussel heeft de werking van onze bankrekening gestopt, zonder dat wij desbetreffend enige brief ontvangen hebben.
Nu hebben wij een probleem met Kasikorn Bank in Chiang Mai. Deze kunnen “SECTION TO BE COMPLETED BY THE FINANCIAL INSTITUTION” onderaan formulier “aanvraag tot betaling op persoonlijke bankrekening” bij hun bankinstelling niet ondertekenen, vooraleer ING Bank CERTIFICAAT VOOR BANKREFERENTIE afgeleverd heeft.
Zijn er nog Belgen die hier problemen mee gehad hebben?
Reacties heel graag…
Groet,
Willy (BE)
Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Leven in Thailand21 december 2024Je maakt van alles mee in Thailand (195)
- Lezersvraag21 december 2024Kun je een bewijs van een Thais adres in het Engels krijgen voor een Belgische bankrekening?
- Lezersvraag21 december 2024Hoe kun je als expat in Thailand omgaan met crypto?
- Lezersinzending19 december 2024Japanse autoverkopen dalen in Thailand, terwijl Chinese auto’s marktaandeel winnen (lezersinzending)
Bank Argenta stopte met betaling van Belgische expats-pension in Thailand
Hij had al meer dan 10 jaar een rekening bij Kasikorn en wilde zijn pensioen direct naar Thailand sturen.
Belgische pensioen dienst stuurde een Form op om te laten invullen door zijn Thaise bank (Kasikorn ).
Kasikorn weigerde dat formulier in te vullen , tegen betaling wel een certicate van bankaccount .
Naar van pensioendienst moest het deze form zijn . Ik ben client bij Bangkok bank CM en vroeg of men dit formulier kon invullen. Geen Probleem was hun antwoord .
De vriend heeft dan een rekening geopend in Bangkok bank en het formulier werd mooi ingevuld .
advies : ga naar andere bank en kijk of je daar niet een oplossing vind (best internationale bank en kan zoals altijd in Thailand afhangen van kantoor tot kantoor )
Heb dezelfde nare ervaringen met Kasikorn. Met Krung Thai en Bkk Bank is alles mogelijk, met Kasikorn bitter weinig. Jammer dat mijn 800 K er vast staat, anders was ik er al lang weg. En onvriendelijk en telkens ander personeel. Nee, die bank ligt me niet.
Idd…..ik ben benieuwd of mijne kameraad hetzelfde gaat hebben . Ook van ING brief gehad, ze stoppen met zijn bank rekening, nu eind september. Hij is oom bij de Kasikorn bank , en het in te vullen formulier , werd door de Kasikorn bank NIET ondertekend. Ze hebben wel een certificaat opgesteld. Dat is ingescand, en door gemaild, naar Belgische pensioen dienst. Het is wel een ” Euro” rekening die nieuw geopend is bij Kasikorn bank. Tot op heden nog geen bericht terug gehad van de Belgische pensioen dienst, of alles in orde is, zodat ze euro,s over storten op Thaise euro rekening. Volgens een andere Belgische kameraad gaat de pensioen dienst , met het certificaat akkoord. Komt er geen bevestiging volgende week, dan wordt het bellen naar de pensioen dienst. En idd… Argenta is daar ook mee gestart, en volgens de ING gaan er nog andere banken volgen….maw, als ze niks aan U kunnen verdienen, EXIT…..
Mijn Argenta heeft mijn rekeningen ook stop gezet . Al mijn geld via Trans Wise over gemaakt .
Om mijn pensioen rechtstreeks over te maken naar Thailand heb ik bij Krungthai Bank nieuwe rekening aangemaakt . Formulier aanvragen bij de Belgische Pensioendienst om het pensioen naar Thaise bank over te maken . Laten invullen en stempelen op de bank zonder probleem ( gratis ) en terugsturen naar Pensioendienst .
Uw ING bank moet geen formulier opsturen oom ingevuld te worden .
Beste Willy,
In Nederland hebben ALLE rekeninghouders van Ned banken, in 2019 al, bericht gekregen dat buiten de EU geen bankrekening aangehouden kon worden door mensen die buiten de EU wonen.
En dat je dus tijd had om stappen te ondernemen om je bankzaken ter plekke, waar dan ook te wereld, te regelen.
Er is over dit onderwerp veel op Thailand Blog geschreven, dus lijkt het mij vreemd dat dit jou overvalt.
Want dat probleem betrof ook de Belgen.
Beste Peer,
woon al 9 jaar in Thailand en heb van mijn Nederlandse bank (ING) nog nooit een brief ontvangen dat men mijn rekening stop zet omdat ik in Thailand woon, heb gewoon een postadres in Nederland en dat werkt prima, ook als mijn bank kaarten verlopen worden ze netjes naar dit adres gestuurd, deze rekening gebruik ik ook om de nog lopende rekeningen te betalen in Nederland,
Ik heb wel bonje gehad met ABNAMRO, maar mijn rekening bestaat nog steeds.
Van de RABO heb ik nooit bericht gehad.
ING heeft mijn rekening in Belgie opgezegd.
Heb bij Kasikornbank gevraagd om het formulier van de Pensioendienst in te vullen en te ondertekenen en dit werd geweigerd. De bank heeft wel een eigen formulier opgesteld voor de Pensioendienst. Dit heb ik al 3 weken doorgestuurd naar de Pensioendienst en dit werd door hen geweigerd. Via een relatie heb ik vernomen dat de Belgische Ambassade in zulke gevallen bereid is tussen te komen bij de Pensioendienst of bij de lokale bank. Ik ga eerst proberen bij Bangkok Bank of Krungsri Bank om daar een rekening te openen en het formulier ondertekend te krijgen. Moest dit niet werken dan vraag ik een bemiddeling van onze ambassade.