Lezersvraag: Scooter van Thailand naar België

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags: ,
25 juli 2014

Beste lezers,

Mijn vriend zijn vrouw woont nu in België maar heeft bij haar thuis in Udon Thani nog een scooter staan. Iemand enig idee hoe deze het best naar België kan overgebracht worden?

Eerst naar Bangkok op één of andere manier? Per boot of vliegtuig dan, misschien en wat dit zou komen aan prijs (vervoerkosten, taksen?).

Met vriendelijke groet,

Ronald

Over deze blogger

Ingezonden Bericht

15 reacties op “Lezersvraag: Scooter van Thailand naar België”

  1. erik zegt op

    Is dat soort scooter in België toegelaten ? Ik denk dat je daar best eerst achteraan kunt gaan anders krijg je hem niet door de keuring voor kenteken en verzekering.

    Hoe duur was die scooter en wat is nu de dagwaarde ? Misschien beter dat ding hier te verkopen en in België een nieuwe te kopen.

  2. Djoe zegt op

    Gewoon verkopen in Udon is de beste optie. Gaat je meer kosten dan dat hij waard is. Woon ook in udon,,,welk type is dat ? Wat is je vraagprijs ?

  3. Joop zegt op

    Wat houd je tegen? Heerlijk een tocht op de scooter van Thailand naar België.

  4. Stef zegt op

    Beste, begin er niet aan en verkoop de scooter in Thailand.
    De transportkosten, invoerrechten, btw en niet te vergeten de homologatie om het voertuig tr kunnen inschrijven (als het al lukt)zal u handevol geld kosten.
    U vindt in belgie een goede tweedehandse scooter voor een fractie van deze onkosten die dient te maken om het voertuig hier te krijgen
    Mvg. Steff

  5. robert48 zegt op

    Is dit een belgen mop of hoe moet ik dat zien.
    Een scooter koop je al voor 1000 euro in holland denk in belgie ook,
    En een scooter naar belgie verladen nee begin er niet aan, net wat joop zegt wat houd je tegen een tocht van hier naar belgie je komt nog in dat beroemde boek dan van records.

  6. Geert zegt op

    onkosten voor verzending, dedouanering en inschrijving zijn zo hoog dat je beter kan verkopen aan een Belg of andere farang ter plaatse, zal je zo nog wat opbrengen ipv hoofdpijn of ie ooit zal aankomen… er zijn gegadigden genoeg die een moto zoeken om te kopen op hun naam…

  7. jacob zegt op

    Deze scooter zal waarschijnlijk de 49,9 cc te boven gaan zodat hij dan als motor wordt gekwalificeerd,heb
    het zelfde probleem,als je het al een probleem kan noemen bij de hand gehad,heb hem destijds geruild
    tegen een waterscooter,of jetscooter als U dat zo wilt noemen,en ben er toen mee naar Nederland gevaren.

  8. HansNL zegt op

    Ik zou toch even bij de Belgische douane en voertuigdiensten informeren.
    Voor persoonlijke voertuigen bestaan andere regels als voor voertuigen voor de verkoop.
    Dat is zo in Nederland en ik denk ook in Belgie.

    Een typegoedkeuring is dacht ik niet nodig, alleen een algemene veiligheids- en milieukeuring
    Het belangrijkste is dat het voertuig gekentekend en voorzien van het Thaise kentekenbewijs (vertaald en gelegaliseerd) ten invoer wordt aangeboden.
    De waarde wordt vastgesteld volgens Europese normen, daarop wordt invoerrecht (WTO-normen) en BTW geheven.

    De transportkosten kunnen heel erg laag zijn, mist verscheept op een schip dat rechtsreeks vaart tussen Bangkok en b.v. Antwerpen of Rotterdam, een autoschip is de aangewezen methode.

    Ik zou het toch even nagaan, vooral als de scooter gebruikt is.

    Overigens, let wel, het Thaise rijbewijs kan niet omgezet worden, dus moet een motorrijbewijs gehaald worden.

  9. Chris van het dorpje zegt op

    Niet doen !
    En meestal heb je voor een thaise scooter hier een motor – rijbewijs nodig
    ivm grotere cubic ( 75 of 125 cc )

  10. Mark Otten zegt op

    Wat moet hij kosten? Misschien iets voor mijn vriendin. Ik ben in November in Udon Thani. Laat je evt.vraagprijs maar weten: [email protected]

  11. Poo zegt op

    Er zijn toch mensen die belachelijk kunnen reageren hier …belgenmop ..probeer eens een scooter te kopen in Nederland of Belgié voor 1000 euro …lol ..tegenwoordig betaal je dat voor een fiets ..
    Importeren is niet zo moelijk wel moet je zien dat het motorblok volledig gereinigd is en vrij van olie of benzine daarvoor krijg je dan atttest een die meegeven word.. en overal in Thailand zijn er wel export of verhuisdiensten .
    Het voertuig zelf word in een houtkrat geplaatst en bij een container gevoegd en dan de boot op ..en wat betrefd documenten in Belgié is het geen probleem zolang het voertuig voldoet aan de belgische wetgeving …want in Thailand word er op de scooter soms gekleurde lichten opgeplaatst of andere tuning .
    Veel succes ronald !

    • Robert48 zegt op

      NOW ben pas nog geweest in Holland zo,n retro scooter kost 1000 euro hoor meer niet.
      Je kunt ze huren ook daar Dacht het wel hoor Google maar eens en dat is geen mop.

      • robert48 zegt op

        Nog even ter aanvulling Ronald kijk gerust hier naar ze kosten nog geen 1000 euro laat je niks wijs maken.
        Dus dat exporteren van zo,n scooter heeft echt geen zin wat denk je wat dat allemaal kost.
        http://www.onlinescootershop.nl/bella-retro-scooter

      • erik.sr zegt op

        Voor 1000 euro heb je een mooie retro scooter in Nederland.
        Alleen wat men in Nederland een scooter noemt is feitelijk een brommer van 49 cc.
        Als je in Nederland een echte scooter koopt van meer dan 100 cc. zoals hier in Thailand
        betaal je toch iets meer.

  12. Stefaan zegt op

    Zeker niet doen.

    Er zijn gevallen gekend van voertuigen die niet gehomologeerd geraken in België. Of anderen die er wel in slagen, maar dat de kosten veel te hoog oplopen in vergelijking met de waarde van het voertuig.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website