Beste lezers,
Recentelijk was ik in Bangkok en het viel mij op dat de rode Express line van de Airport Rail link niet meer in gebruik is. Dat was een tijd terug ook al zo. Het gevolg is een overvolle blauwe City Line die op ieder station stopt.
Weet iemand de oorzaak hiervan? Gaat de Express line ooit weer rijden?
Groet,
Maurice
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Nieuws uit Thailand22 november 2024Al zes toeristen overleden door vergiftigde alcohol in Laos
- Eten en drinken22 november 2024Thai Street Food in Bangkok (video)
- Stranden22 november 2024Toei Ngam Beach, een prachtig strand nabij Pattaya
- Eten en drinken21 november 2024Knoflook in de Thaise keuken, niet alleen lekker maar ook gezond!
Nee hoor, verleden tijd.. de kosten van ong 145 baht was voor velen de reden de gewone lijn te pakken..
Inderdaad , overvol omdat lokale mensen die lijn ook gebruiken als woon/werkverkeer…
Nu is wel de frequentie verhoogd, gewoonlijk elke 15-20 min..
Maar als je met koffers zit tijdens ochtend/avond spits is het zeer oncomfortabel
Die is momenteel gestopt wegens techische problemem, door vroegtijdige slijtage aan het remsysteem. Men ook niet op tijd de nodige onderdelen besteld,
Eens dit opgelost gaat hij terug rijden
Weer een voorbeeld van het totale gebrek aan “vooruitdenken” ook wel genoemd planning. Men gaat pas actie ontwikkelen als de problemen zich daadwerkelijk voordoen. Preventief onderhoud is ook al een begrip, waar men misschien wel van heeft gehoord, maar echt niet weet wat het betekent. En dan is men van plan om een HSL aan te leggen! Levensgevaarlijk project en op voorhand weggegooid geld. Mocht die HSL er ooit komen dan zal ik er in elk geval nooit gebruik van maken. Liever het vliegtuig. Ook daar zijn er (preventieve) onderhoudsproblemen, maar gelukkig dwingen andere landen om zulk onderhoud uit te voeren. Immers, geen preventief onderhoud en zich houden aan internationaal geaccepteerde onderhoudsregels voor vliegtuigen en de vergunning om in buitenland te vliegen wordt opgeheven.
benieuwd naar de reacties , hopelijk gaat dat ding tegen het einde van het jaar terug rijden, anders zal het een – dure – taxi worden ….
zie mijn eerdere reactie, ironisch van aard. Is het de aard van sommige mensen zich druk te gaan maken over een extra reistijd van ongeveer 10 minuten vanwege het uitvallen van de Express Line ? Mijn advies als je niet op een bepaalde tijd ergens dient te zijn : doe je horloge af en kijk niet naar de tijd op je mobiel maar geniet van het uitzicht in de Airport Link en verwonder je en neem je medereizigers waar.
Enkele reis airport naar station Payathai kost 45 baht en duurt ongeveer 30 minuten. Als je net 12 uur in het vliegtuig van Amsterdam naar Bangkok heb gezeten en een uur kwijt bent met in de rij staan bij de paspoortcontrole en bagageband wil je natuurlijk geen extra reistijd van ongeveer 10 minuten vanwege een paar extra stops. Zeker niet als je 1x per jaar naar Bangkok vliegt.
Als het in de spits te vol zit dan kun je altijd nog comfortabel een taxi nemen, maar ja dan sta je stil in de spits met extra kosten. Trouwens in Bangkok wonen meer dan 12 miljoen mensen dus het is overal druk.
Met het ‘blauwe boemeltje” is het dacht ik 5 a 6 stops naar station Mamasan. Dat is denk ik best wel te doen buiten de pits. Het is al met al geen tramlijn 9 in Amsterdam of Den Haag. Het is net waarvoor je kiest en wat je reistijdstip is. Ik heb meestal een vroege middaglanding en heb tot nu geen slechte ervaringen. In de spits is dat een ander verhaal. Maar dan heb je wel een eigen zitplaats bij je in de vorm van je koffer. Een goede upright koffer maakt het reizen met het openbaar vervoer goed te doen is mijn ervaring. Alternatief is een taxi pakken of een transfer boeken. Wil je snel zijn kun je een snel service boeken. Zij halen je op bij de slurf met een piep-piepkar. Snel de papieren afhandelen bij een VIP stempelpost en dan door naar een luxe taxi eventueel met politiebegeleiding naar je hotel in Bangkok. Het laatste kost natuurlijk wel wat geld.
Hi Jack, vroeger had ik uit hoofde van mijn functie nog wel eens de luxe van zo’n VIP treatment op het airport maar dat je dat in Th ook zelf kunt regelen of kopen is nieuw voor mij. Heb je een adres of website waar je zoiets kan boeken?