Lezersvraag: Problemen met pinnen betaalpas ING in Mae Sot

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags: , ,
30 november 2014

Beste lezers,

Ik woon een deel van het jaar in Mae Sot en haal een paar keer per maand geld uit een van de vele geldautomaten met mijn betaalpas van de ING. Deze week lukt dat opeens niet meer. Ik heb zeker 20 ATM’s van allerlei verschillende banken geprobeerd, want er zat nog maar 1000 Bath in mijn portemonnee.

Uiteraard heb ik de ING gebeld en die vertelde dat Mastercard, die het internationale ATM netwerk beheerd voor Cirrus, Maestro en Mastercard, sommige geldautomaten geblokkeerd heeft voor buitenlandse passen om skimming tegen te gaan.

ING verwees mij naar een ATM locater op de website van Mastercard: http://www.mastercard.us/cardholder-services/atm-locator.html
Volgens die website zouden de ATM’s van de Krung Thai bank en de Bank of Ayudhaya in Mae Sot wel moeten werken voor buitenlandse passen, maar die deden het ook niet.

Volgens de ATM locator zijn er in de toeristische gebieden heel veel geldautomaten die buitenlandse passen accepteren en in het niet-toeristische stadje waar ik zit maar een paar, die het dus ook niet doen. Eigenaardig trouwens, want het lijkt mij voor de skimmer-bendes meer voor de hand liggen om in toeristische gebieden te gaan skimmen dan in een gat waar maar een handvol buitenlanders van ATM’s gebruik maakt.

Ik had mij er al bij neergelegd dat ik geld via de Western Union vanuit Nederland moest laten overmaken tot mijn vrouw net thuiskwam en haar ING-pas nog een paar keer in een ATM had gestoken en bij de laatste poging tot haar grote verbazing geld kreeg uit een ATM van de Thanachart Bank. Saved by the bell zullen we maar zeggen.

Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat ik de enige ben die tegen dit probleem is aangelopen. Mijn vraag is of er anderen zijn die hetzelfde probleem hebben en/of dat ook voor betaalpassen van andere banken het geval is?

Met vriendelijke groet,

Fred

Over deze blogger

Ingezonden Bericht

37 reacties op “Lezersvraag: Problemen met pinnen betaalpas ING in Mae Sot”

  1. Michiel zegt op

    2 weken geleden zelfde verhaal gezien bij ned koppel in pak chong. Bij de 9de automaat kwam er pas geld uit. Met rabo pas..

    Hun wereld dekking stond gewoon aan.

    Zelf geen problemen mee gebruik altijd mijn ktb account hier.

  2. Song zegt op

    Rabobank pinnen in Lampang lukt niet meer. Een maand terug in Chiang Mai probleemloos gepind en nu lukt het in Lampang niet meer, verschillende automaten geprobeerd. Met Rabobank gebeld en met de pas en bankrekening is alles in orde, geen enkele reden waarom het pinnen niet zou lukken.

  3. LOUISE zegt op

    Hallo Fred.

    Oh, om de kriebels van te krijgen met alleen maar 1000 baht in je zak.
    Je zegt een deel van het jaar daar te wonen.
    Waarom open je dan geen bankrekening?
    Doe daar een X bedrag op als buffer en gebruik verder je ATM zoals je altijd doet.
    Je hebt dan altijd geld tot je beschikking, want ik heb gehoord dat Western Union het ook niet echt voor niets doet.

    LOUISE

  4. martin zegt op

    Ik heb ook aan aantal malen geprobeerd te pinnen met rabo pas.
    2 dagen te voor geactiveerd voor azie.
    “Invalid amount” bij alle automaten bij verschillende banken.
    Ook bij een lager bedrag geen poen.
    Ik heb het maar opgegeven en met mn thaise bank pas geld opgenomen.

  5. compuding zegt op

    Beste Fred.

    Ik heb ook ING en ik maak maandelijks 1500 euro over naar mijn Thaise rekening.
    Dan kan ik altijd over mijn geld beschikken.
    Maar sinds 14 dagen heb ik ook problemen met de ING ik kan mijn overzichten niet meer zien, en bij het uitloggen zegt het programma dat ING niet beschikbaar is, maar dat je wel kan internetbankieren.(vreemd)

    En heb ook een tijdje geen geld via internet kunnen overmaken. De Helpdesk vertelde mij een andere browser te gebruiken, maar bij 3 browsers had ik hetzelfde probleem. Verder heb ik het op mijn laptop geprobeerd, met hetzelfde resultaat. Nu vragen ze mij om een ander netwerk te gebruiken. Maar wat als het daar aan zou liggen, ik woon in een dorp en daar is maar één internet firma (TOT)

    Ze hebben 14 dagen geleden problemen gehad met het internet, daarna heb ik problemen
    Zijn er andere die hier ook problemen met ING hebben?

    groet compuding

    • Cees zegt op

      Beste Compuding het kan ook liggen aan uw windows versie als die XP is heb jeen probleem, of aan de explorer versie als die onder de 9 zit heb je ook een probleem. Het kan ook nog aan uw virusscanner liggenmisschien blokkeert die het contact met uw bank.

      succes Cees

      • NicoB zegt op

        Beste Compuding, ik heb met ing precies hetzelfde probleem, dezelfde meldingen en dezelfde antwoorden gekregen van ing.
        Ik kan nog wel inloggen, overzichten zien en handelingen verrichten binnen mijn ing, maar, heel vreemd, kan niet meer op de gewone site van ing komen?!
        Het is mij een raadsel, klinkt misschien vreemd, maar goed om te horen dat anderen dezelfde ervaring hebben, dacht nl. aan een hack oid. in mijn laptop, dat lijkt dus niet het geval.
        Heb een vervolgvraag gesteld aan ing, wacht op antwoord, maar verwacht daar niet veel van.
        Ook ik heb TOT, kan best zijn, dat het daar niet helemaal in orde is, misschien lost het zich op.
        Heb ik nieuws dan laat ik dat weten.
        NicoB

      • NicoB zegt op

        Cees, ik heb prima virusscanners en beveiliging en de nieuwste versie van windows, denk dus niet dat daar de oorzaak zit.
        NicoB

    • theoS zegt op

      Zie mijn reactie aan nico. Het is de server van ING die er een rotzooitje van maakt. ING gebruikt een server Akamai Technologies in de U.S.A met hetzelfde IP Adres. Google eens dit adres en kijk op Wikipedia, wordt je veel duidelijk.

  6. Wim zegt op

    Ik heb het in Thailand niet meegemaakt, maar afgelopen maand in Bali en kon daar geen geld pinnen. Ook in de winkels niet betalen met creditkaart. Gebeld naar ICS, Rabo en Amro en daar werd het keihard ontkend dat er problemen waren. En zoek het voor de rest maar uit, hoe u dat oplost, was de reactie.

  7. E.v.Someren Brand zegt op

    Even een tip betreft geld overmaken vanuit Europa …

    WU … Banken … vragen veel kosten …
    WU geeft zeer LAGE valuta waarde naar de waarde van het te verzenden land …

    Daarom ,verzenden via TransferWise : transferwise.com

    1) Hoge geldkoers

    2) Als voorbeeld : bij verzending van € 100 was de koers 2 dagen geleden $ 120 USD ( dus U krijgt nagenoeg de dagkoers van uw bestemmingsland )

    3) Voor de transactie betaal ik € 1 … jaaaa … EEN EURO …voor transactie van € 1000 …zag ik de kosten staan op : € 3 …jaaa…3 Euro

    4) Overmaken gaat sneller dan per bank.

    5) Overmaken per e-mail gaat nog makkelijker , alleen de ontvanger krijgt de vraag van Transferwise om te bevestigen dat hij/zij het geld wil … en de zender wordt continue per e-mail op de hoogte gehouden

    6) Indien Transferwise te lang op antwoord moet wachten , dan krijg ik de 3de dag na transactie of ik het geld maar terug moet storten … meestal vraag ik hun om een paar dagen meer … geen problemen.

    DUS : Zodra u het geld ter beschikking stelt nemen zij DIRECT actie en zij mailen U ook nog WANNEER het geld bij de ontvanger is .

    p.s.

    Wat betreft TV kijken in buitenland …
    EENMALIG € 27 betalen via tvizzy.nl en …. nooit meer kosten en overal waar internet is voor altijd kostenloos TV kijken …

    • LOUISE zegt op

      Morgen E v. Someren,

      Als dat eens allemaal zou kunnen.

      Ook wij hebben nog een ING rekening en hier de bangkokbank.
      ING uit de muur halen wordt een mens gek van.
      Hier ATM 200 baht, ING uh ik dacht 2.50 en een koers om van te huilen.

      Beste mevr./mijnheer v. Someren.

      Ik denk dat er nu heel veel TB-ers op het puntje van hun stoel zitten, want dit is al heel lange een heikel punt en m.n. de koers die die dieven aan de klanten geven.

      – Is er nog een restrictie wat betreft de hoogte van het over te maken bedrag naar Thailand?

      Ik ga er gelijk induiken en daar ik de grottste PC-oen ben, zal ik best nog wel een vraag hebben.
      Dus redactie, aub in deze uw medewerking.

      Bedankt.

      LOUISE

    • Cees zegt op

      Goeie tip voor geld overmaken! Zag op internet dat ook Worldremit zo’n zelfde service heeft. Ik ga het zeker doen.

  8. Poe Peter zegt op

    Wij hebben dezelfde problemen gehad, op het vliegveld allerlei ATM’s geprobeerd, zoals enkele andere Nederlandse toeristen. Wij hadden 900 Bath op zak, over van vorig jaar (een geluk dat ik vorig jaar bij vertrek wat vergeten was uit te delen aan de Thaise familie) ook de ING gebeld etc. maar als je kiest voor ‘without conversion’ dan heb je geen problemen meer, is onze ervaring geweest.
    Ik hoop dat het bij jullie ook werkt, succes.

  9. Kees zegt op

    Problemen met ING te over!
    De ene keer kun je geen geld opnemen en bij informatie ovragen krijg je als antwoord dat het gewoon zou moeten gaan, maar desondanks niets hoor, nrgens.
    De andere keer zijn er problemen met het inloggen en moet je geduld uitoefenen en de andere keer worden er onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd.
    Elke week is er wel iets “te doen” bij de ING.
    Kennelijk geen leeuw maar een muis die brult!

    Het is gewoon verschrikkelijk vervelend als iets waarop je vertrouwt, het zo vaak laat afweten.

  10. Andre zegt op

    Dit is de reactie welke ik van ING ontving:

    In uw e-mail geeft u aan uw Betaalpas in Thailand niet te kunnen gebruiken. Wij begrijpen dat dit vervelend voor u is. U geeft aan de Betaalpas geactiveerd te hebben voor wereldgebruik. Graag reageren wij hierop.

    In het buitenland kunt u met uw Betaalpas betalen en geld opnemen bij geldautomaten met een logo van Maestro of Eurocard/MasterCard. In sommige landen staat het oude Cirrus-logo op automaten. Ook dan kunt u er terecht.

    Uw Betaalpas heeft een EMV-chip. EMV staat voor Europay, Mastercard en VISA. Dit is een nieuwe internationale standaard voor betalingen en geldopnames met bankpassen en creditcards. Helaas is de EMV-standaard nog niet overal op de wereld overgenomen. Uw Betaalpas wordt daardoor niet bij alle betaal- en geldautomaten geaccepteerd.

    Als de problemen zich blijven voordoen kunt u contact opnemen met onze ING Alarmlijn. Onze ING Alarmlijn is 7 dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar op telefoonnummer +31 20 22 888 00.

    Via onze ING Alarmlijn kunt u als er geen andere betalingsalternatieven zijn Emergency Cash aanvragen. Emergency Cash is er als u direct geld nodig heeft in het buitenland. Binnen 45 minuten wordt er contant geld geregeld in het land waar u bent. Het bedrag is maximaal 2000 euro per transactie. 24 uur per dag, 7 dagen per week. Deze service is gratis.

    Heeft u nog vragen? Op ING.nl vindt u specifieke informatie over het gebruik van de Betaalpas buiten de Eurozone. Gebruik daarvoor deze link.

    Gelukkig had ik alternatieve betaalmiddelen bij me, wat ook wel handig is wanner je op reis gaat.

  11. nico zegt op

    Beste allemaal,

    Ik kan mij bij jullie aansluiten.

    Ook mijn ING internet werkt de afgelopen 14 dagen maar half en kan je geen saldo zien, MAAR, ik heb ontdekt dat als je helemaal onder in de site gaat en klikt op “bij en afschrijvingen” dan zie je wel je saldo en natuurlijk de bij en afschrijvingen, pff gelukkig.

    Ook onderin de “overschrijvingen” werken, nu maar hopen dat ook de overschrijving naar het buitenland werkt, ik heb hem wel ingevuld, maar nog geen reactie gekregen van mijn Thaise SCB. Op de website van de ING staat dat ze “bezig” zijn de website aan te passen, maar dat kunnen ze beter niet doen, want wij schieten er in ieder geval niets mee op.

    • theoS zegt op

      @ nico, ik heb uitgevonden, na veel Googlen en via Whois dat ING een server gebruikt bij de naam van Akamai Technologies Inc., 8 Cambridge Center, Cambridge, Maryland U.S.A, postal code 02142. Zoek je waar ing.nl geregistreerd is dan kom je uit op dit adres.Beiden hebben hetzelfde IP Adres.
      Heb ontelbare mails naar ING gestuurd en die zeggen dat ik mijn browser moet updaten, stelletje stommelingen. ING.nl is ook niet bereikbaar met Firefox en 3BB en op andere computers. Stuur een klacht naar de Nederlandse Vereniging van Banken ( NVB ) en Klachteninstituut Financiele Dienstverlening ( KiFid ), kan via hun website. Leg je er niet bij neer want het kan de ING geen moer schelen.

  12. marcus zegt op

    Afgezien van het feit of het wel zo verstandig een ATM te gebruiken en met een VISA card? Leste geleert is dat je niet helemal leegdraai en dan alleen maar op een ATM van een Nederlndse bank reken. Thaise rekening, openen , geld overmaken via swift via interbank rates , en niet leeg draaien maar bvb bij 50,000 baht optoppen

  13. happy man zegt op

    Ik heb het zelfde probleempje maar dat is te verhelpen door in het onderste gedeelte af en bij schrijvingen aan te klikken , dan werkt het weer als vroeger .

  14. Willem zegt op

    Hier hetzelfde probleem gehad compuding maar sinds gisteren doet alles het weer normaal,
    heeft wel ruim een week geduurd.

    groet Willem

  15. Khun Hallie zegt op

    Voor internetbankieren bij de ING Bank maak ik altijd gebruik van TAN-Codes ontvangen op mijn mobieltje.
    Van de ene op de andere dag kan ik geen TAN-Codes op mijn mobieltje ontvangen en dus geen geld overmaken om rekeningen te betalen.
    Gebeld met ING en verteld wat er aan de hand is. Advies wat ik krijg is om de telefoon te resetten en opnieuw geld over te maken. Lukt niet om de TAN-Code te ontvangen en dus niet om geld over te maken.
    De ING Bank blokkeert mijn toegang tot mijn rekening en zal mij een activeringscode en een TAN-Code lijst per post toesturen. Dat werd mij bijna vier weken geleden toegezegd maar tot nu toe 0,0 ontvangen.
    Afgelopen vrijdag gebeld met de ING en uitgelegd dat ze toch wel met een gedateerd beveiligingssysteem werken en dat het wel heel makkelijk voor medewerkers op het postkantoor is om Activeringscode en TAN-Codelijst te onderscheppen. Mij wordt geadviseerd om volgende week maar weer eens te bellen of ik inmiddels de lijsten had ontvangen. Ik kan al bijna 4 weken niet mijn afschriften van bij- en afschrijvingen inzien. Ik ben benieuwt wanneer ik eindelijk over mijn eigen rekening kan beschikken.

    • otto zegt op

      hoi bij tan codes ing in thailand moet je ook puk code hebben
      anders werkt het niet heb dit probleem ook gehad opgelost via lijsten
      kan je opvragen bij ing succes

  16. Peter@ zegt op

    Ik had het een paar weken geleden ook en ze zeurden over mijn browser die niet goed zou zijn, ook via iPad maar ik kon gelukkig wel geld opnemen. Ik adviseer iedereen om altijd een alternatieve mogelijkheid te nemen.

    • NicoB zegt op

      Hallo, mensen met problemen met internet, inloggen en gegevens inzien bij ing.
      Ik had ook de problemen, browser fout, update explorer, etc., vlgs ing.
      Vandaag werkt bij mij alles weer, zonder enige wijziging tav. browser, explorer, etc.
      De fout zat dus bij ING of misschien bij TOT.
      Ik hoop dat het bij anderen ook weer werkt en dat dit hetzelfde is voor de atm pinners.
      NicoB

      • compuding zegt op

        Nou bij mij nog niet hoor, het is nog steeds hetzelfde

        • NicoB zegt op

          Compuding, na een halve dag goed gewerkt te hebben is het weer het oude liedje, zelfde probleem, ga d’r maar aan staan!
          NicoB

          • compuding zegt op

            Vandaag 7-12-2014 ingelogd en ik kan op een normale manier, zoals vroeger, mijn saldo en overschrijvingen zien.
            Alleen wanneer ik uitlog krijg ik niet meer dat scherm waarin mij gevraagd wordt om die stomme vragen in te vullen.
            Hij zegt dan Sorry ING is niet beschikbaar probeer het later nog eens.

            Ik hoop dat het bij iedereen weer werkt

            gr compuding

            • NicoB zegt op

              Zojuist ingelogd ING, gevolg geheel zoals het was en hoort. Na uitloggen kwam ik zoals voorheen op de site van ing, nu hopen dat goed blijft.
              NicoB

  17. otto zegt op

    is een ing fout heb dit al aantal jaar zo zelfs hier bij de bank geweest bij de ing
    ze moeten dat aangeven bij de bank in thailand om dat goed te laten verlopen
    maar ing vind dit niet zo belangrijk
    heb nu ook een sns pas en werkt wel
    schijnt soort code te zijn
    heel veel ing klanten last van zeker met nieuwe pas

  18. mr.bojangles zegt op

    Mijn vriendin in India heeft regelmatig het probleem dat ze geen geld kan opnemen met mijn pinpas.
    Dat ligt dat aan een storing bij Equens. Die hebben dan een probleem met de verbinding naar het buitenland. Dat ligt dus niet aan de pas of aan de bank. Deze wetenschap heb ik van bankmedewerkers. (ABNAMRO). Zo’n storing duurt meestal een paar dagen, en komt zeker 1x per 2 maanden voor.
    Uiteraard wordt ik gebeld als ze een paar dagen lang geen geld kan opnemen en tegenwoordig is mijn 1e vraag aan de bank dus na uitgelegd te hebben wat het probleem is: of er soms weer een storing is bij Equens. Bij pinnen maak je geen rechtstreekse verbinding met de bank, maar daar zit Equens tussen.

  19. theoS zegt op

    Ik heb ook een betaalpas van de ING en mij overkwam hetzelfde. geen poen uit de ATM.
    Bellen naar de ING en een dame zei dat er naar gekeken zou worden. De volgende dag weer gebeld (was potjelos ) en kreeg een meneer aan de telefoon. Deze zei ‘ even wachten, ik ga kijken ‘. Weet je wat? Geld opnemen via de ATM was veranderd, niet de knop Savings gebruiken maar de knop Current op de ATM en ja hoor, daar kwam mijn poen.
    Bij de ING is het een grote rotzooi. Al 5 mnd is de website ing.nl ook niet bereikbaar en men doet er niets aan, iets met hun server, dus geld overmaken via internet gaat ook niet, niets werkt. Voor degene die een e-mail willen sturen naar ING, kan via [email protected] via je e-mail provider.

  20. lung addie zegt op

    Beste Fred,

    dat een toerist zo een zaken overkomt dat kan ik best aannemen, hoewel, als die toerist een beetje slim is heeft hij ook wel voldoende Euros bij zich. Maar zoals je zelf schrijft verblijf je een deel van het jaar steeds in Thailand. Open hier gewoon een rekening, zet daar voldoende centen op en je bent van veel miserie en kosten verlost. Je moet geen schrik hebben, jouw zuurverdiende centjes zullen niet in rook opgaan, je krijgt hier zelfs een betere rente als bij ING. Als je hier in een grote bank binnenstapt en je opent daar eerst een “FIXED” account met een fors bedrag erop zullen ze je niet weigeren en het heeft trouwens als voordeel dat, als je later een jaarvisa wil je aanvragen, je reeds aan een voorwaarde voldoet en die is : voldoende centen hebben. Daarna open je tevens een “saving” account met genoeg centen erop waarmee je de tijd dat je hier verblijft kan overbruggen en je bent veel transfert en andere kosten kwijt. Je krijgt dan een betaalkaart, kan internetbankieren …. waarom moeilijk maken als het eenvoudig ook gaat?

    liung addie

  21. Fred zegt op

    Ik ben dus niet de enige met problemen om geld op te nemen in Thailand. Ik ga in elk geval een Thaise bankrekening openen en daar geld naar overmaken. Dank voor de tips.

  22. Derk Stevens zegt op

    Mijn vriendin en ik reizen door Cambodja en hebben hetzelfde. Kunnen alleen met creditcard geld bij ATM krijgen a 4.5 euro kosten per keer.. Alarmnummer gebeld en men vind het vreemd.. Maar gaf aan dat ze er aan werken en de evt gemaakt noodzakelijke creditcard kosten zullen terugstorten..

  23. nico zegt op

    De ING maakte een foutje door apart de kosten in rekening te brengen en niet zoals gebruikelijk alles in één te verwerken, zodat de klant de kosten niet kan zien.

    01-12-2014
    ING-id: MPBP14112928727
    THB 1.720,00 KOERS: 40,0355
    MutatiesoortOverschrijving
    Mededelingen
    ING-id: MPBP14112928727
    THB 1.720,00 KOERS: 40,0355
    273-211822-8
    PENSIOEN DECEMBER

    Stelletje oplichters, ruim 1700 Bhat om geld via internet te versturen naar Thailand.
    En maar GROOT doen, tegenover de Nederlandse regering door hun lening volledig af te lossen.

    NicoA

  24. Bart zegt op

    Op 10 december. 2014 aangekomen in Thailand, ook wij kunnen geen geld opnemen met zowel ING als SNS passen.
    Uiteindelijk geld geregeld via Moneygram maar de 1e dag van onze vakantie werd hierdoor opgeslokt maar ook verpest.
    Vraag me niet welke ATM’s we allemaal hebben geprobeerd maar dat ware er talloze in zowel Bangkok (op de internationale luchthaven Suvarnabhumi maar ook op de nationale luchthaven Don Mueang) als in Udon Thani.
    Wat een gepruts bij die banken zeg!


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website