Problemen na sluiten van mijn Belgische bankrekening
Beste lezers,
Enkele maanden geleden werd mijn Belgische rekening gesloten, zonder boe of ba. Zodoende moest ik mijn tegoeden laten storten op mijn Thaise rekening. Betreft ook mijn pensioen en invaliditeitsuitkeringen die nu maandelijks op mijn Thaise rekening komen.
Nu heb ik een probleem met bepaalde betalingen die ik naar een ander land wil uitvoeren. Kan dit niet overschrijven van mijn Thaise rekening. Zodoende ben ik naar de bank geweest en daar zeggen ze me dat ik een kredietkaart kan bekomen, doch moet een borg van 100.000 baht daarvoor op een rekening overmaken.
De bediende zegt me ook dat ik naar immigratie moet gaan om een bepaald document van hen te krijgen, voor het verkrijgen van die kredietrekening, heeft iemand daar al van gehoord?
Alvast bedankt voor antwoord
Groet,
Josi
Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Lezersinzending17 december 2024Te koop van een lezer: twee unieke percelen bouwgrond (Don Sae-Phimai-)
- Golf17 december 2024Golfclub fitting (lezersinzending)
- Visumvraag17 december 2024Thailand Visa vraag Nr 225/24: TM86 formulier bij omzetten van Tourist naar Non-immigrant O
- Visumvraag17 december 2024Thailand Visa vraag Nr 224/24: Kan ik meerdere malen per jaar naar Thailand op Visa exemption?
Download D Money.
Hiermee kan kan je internationaal overschrijven .
Zo heb ik problemen gekregen met een Thaise bank.
Geld uit Nederland overgemaakt naar een Thaise bankrekening is zonder informatie verdwenen.
De Thaise bank bleek voor mijn Nederlandse bank onbereikbaar.
Zoals de Thaise bank voor de Thaise begunstigde ook onbereikbaar bleek.
Voor mij reden om mijn emigratie plannen naar Thailand te beëindigen.
Onbetrouwbaar en onbereikbaar zijn van Thaise banken is voor mij onacceptabel.
Mijn Nederlandse bank gaf mij de zekerheid dat mijn rekening m.b.v. een Nederlandse simkaart kon voortduren.
Mijn Nederlandse pensioenfonds gaf aan dat het geen probleem is om bij een Thaise bank mijn pensioen te ontvangen.
De onbetrouwbaarheid en het niet tot slecht communiceren van de Thaise bank maakt dat ik niet meer naar Thailand reis en/of emigreer.
Bezorgde groet,
@Rob Alberts
Mag ik vragen om welke Thaise bank het gaat?
De derde en vierde zin suggereren een nogal ‘vage’ bank, nog zacht uitgedrukt.
Ik heb in Thailand de Bangkok Bank en het gaat prima, inclusief geld overschrijven uit Nederland en internetbankieren.
Het ging om Kasikorn Bank.
Ik ben er nu nog woedend om ….
Vriendelijke groet,
Rob Alberts, ik heb 30 jaar zaken gedaan met Kasikorn Bank en dat verliep vlekkeloos.
Als het Thaise bankwezen onbetrouwbaar zou zijn, zoals jij beweert, dan had dit medium blauw gestaan van de klachten. Ook in andere internetmedia over Thailand kom ik klachten over Thaise banken maar mondjesmaat tegen. Klachten over Thaise banken moet je hier met een lampje zoeken en blijken in de praktijk geen klachten over ‘het Thaise bankwezen’ of over ‘de XYZ bank’ maar over een lokale vestiging en een onwillige medewerker of manager.
Jij generaliseert, en tot vervelens toe onderhand. Ik wil je adviseren jouw probleem met de juiste hulp op te lossen. Dan kan je in de media jouw gevecht tegen windmolens afsluiten.
Zeg dan inderdaad ook over wel bank het gaat.
Ik heb al vele jaren zowel Kasikorn als Bangkok bank en voordien ook een tijd SCB gehad en nooit problemen gehad.
Ik heb dan ook geen enkele reden om deze banken “onbetrouwbaar” te noemen.
Ben je al eens op het idee gekomen om deze [link] eens te bellen of te laten bellen.
https://www.kasikornbank.com/en/contact/pages/k-biz-contact-center.aspx
Beste Rob, ik kan mij heel goed voorstellen dat jij zwaar teleurgesteld bent in deze Thaise bank.
Een zeer slechte start en het vertrouwen volkomen verdwenen.
Toch zou ik als ik jou was er over nadenken om met een advocaat en of mensen van de politie persoonlijk naar deze bank toe te gaan.
Ik weet natuurlijk niet of deze rekening op jou naam of jou een Thai staat.
Een vriend van mij woonachtig in Thailand wilde geld uit de ATM, 10.000 baht, maar er kwam niets.
Wel dat het afgeschreven was.
Hij is naar binnen gestapt bij de bank, maar tot zelfs de manager aan toe konden hem niet helpen, zogenaamd.
De volgende dag is hij met iemand van de politie en toeristen politie terug gegaan naar de bank.
Alles was binnen 5 minuten opgelost. Ineens sprak diezelfde manager Engles en verontschuldigde zich dat men deze fout had gemaakt. TIT.
Mijn Thaise vrienden durven niet naar de politie te gaan.
Contact met een Nederlandstalige Thaise advocaat heb ik.
Blijft dat ik het Thaise bankwezen niet meer vertrouw!
Ik ga hier mijn spaargeld en AOW niet aan verliezen.
Vriendelijke groet,
Te bizar voor woorden dat politie en/of advocaten nodig zijn om bij een Thaise bank je geld terug te halen!
Dank voor jouw reactie.
Ik heb inmiddels contact met een Thaise advocaat.
Het zegt iets over de betrouwbaarheid en gastvrijheid van Thailand!
Vriendelijke groet,
Beste Josi,
de bewering dat uw bakaccount in Belgie ‘zonder boe of ba; gesloten werd daar zal wel een goede reden voor geweest zijn. De meest voor hand liggende reden is dat ze uw adres in het buitenland niet kenden darar jij het hen mogelijk nooit gegeven hebt, Een paar jaar geleden werd mijn Argenta rekening in Belgie ook gesloten, Ik kreeg daar wel netjes bericht van en kreeg voldoende de tijd om maatregelen te nemen. Een bank stuurt namelejk geen gevoelige info via een andere weg dan via de post per brief.
Voor het verkrijgen van een ‘creditkaart’, bij een Thaise bank, heb je idd een zekere borg nodig. Het document van de immigratie is het bewijs van residentie (woonst bewijs) en heb je ook nodig.
Het probleem voor buitenlandse betalingen: het kwam hier op TB reeds meerdere malen aan bod: openen van rekening in Belgie….Nederland als niet inwoner. Gebruik de zoekmogelijkheid hier links boven eens…. Een voorbeeld is het openen van een rekening bij WISE.
Hoi Lung Addie,
de bank waar ik bij aangesloten was fortisparisbas, meer dan 40jaar klant, zij wisten dat ik in het buitenland woon en dat ik regelmatig geld overschreef naar mijn thaise bank rekening via wise
doch volgens mij vonden ze een eenmalige hoge overschrijving abnormaal, de reden mijn broer was ook zoals jij bij Argenta en die zijn rekening is ook gesloten, zo ik stelde hem voor om het geld op mijn belgische rekening te storten en ik zou dan het doorsturen naar zijn thaise rekening en daar wrong volgens mij het schoentje en sloten ze mijn rekening af. Ben intussen naar immigratie geweest en heb een document bekomen voor de bank om daar een krediet rekening te openen, moest er wel 500 bath voor betalen.
Ik heb met Wise al contact opgenomen doch een rekening in thaise bath is nog niet voor vandaag, en trouwens nu worden mijn tegoeden overgemaakt op mijn thaise euro rekening en vandaar als het een goede koers is schrijf ik het over op mijn bath rekening
Groet Josi
In Nederland maakte mijn Nederlandse Bank. De ASN. Eerst ook bezwaar om mijn grote transacties. De transacties werden opgehouden. Maar mijn bankrekening kon ik verder gewoon gebruiken.
Mijn uitleg dat ik in Thailand een huis aan het bouwen ben voor emigratie was voldoende om mijn hoge periodieke transacties verder zonder problemen uit te voeren.
Door een verdwenen transactie bij Kasikorn ben ik hier mee gestopt.
Dat er na jaren identieke overboekingen bij Kasikorn opeens geld verdwijnt. En dat Kasikorn op geen enkele manier reageert op mij en de begunstigde in Thailand is voor mij veelzeggend over het onbetrouwbare banksysteem in Thailand.
Vriendelijke groet,
deemonny dan hebt u geen betalingsproblemen meer vanuit thailand het is wel complex om te installeren maar eenmaal ok zeer goed
Open een rekening bij wise. Daar krijg je een belgisch iban Be nr als je de visa debit kaart dan besteld .kost is 7 euro per jaar
Er zijn meerdere digitale transfer mogelijkheden.
Blijft mij verbazen dat juist naar Thailand met zoveel toeristen en pensionadas het Thaise Bankwezen onbetrouwbaar is.
Het geeft een zeer slechte indruk!!!
Vriendelijke groet,
Ik denk niet dat de Thaise banken onbetrouwbaar zijn, maar dat er soms onbetrouwbaar personeel werkt.
Banken hebben er geen enkel belang bij als ze negatief in het nieuws komen.
Zeker als dat voor relatief kleine bedragen is, en dat zijn bij een grote bank als de Kasikorn bank de meeste bedragen.
Waarschijnlijk had u contact op moeten nemen met een hoofdkantoor van de bank.
Daar kunnen ze heel veel, en waarschijnlijk alles, controleren wat de filialen doen.
Ik ben zelf een keer opgelicht voor 100 Baht.
Niet dat ik slecht zal slapen van 100 Baht, maar ik word niet graag opgelicht, zeker niet als het zo klungelig gebeurt dat ik het merk.
Ik ben toen bij een ander filiaal geweest waar ik regelmatig kwam om de transactie te controleren.
Personeel boos dat ik was opgelicht en bracht me naar de manager.
Daar kreeg ik mijn 100 Baht terug met verontschuldigingen.
Toen ik een tijdje later langs het andere filiaal liep zat de bewuste medewerker er niet meer.
Spijtig is dat je van Wise geen credit of debet kaart krijgt als je in Thailand woont.
Dus een goede raad is mocht je definitief naar Thailand verhuizen die kaarten aan te vragen vóór je verhuizing naar Thailand.
Ik heb na jaren wachten nu eindelijk een rekening geopend in Thailand wat mij opgevallen is dat je nu niet meer zomaar een rekening kunt openen twee jaar geleden ging dat nog makkelijk maar nu niet meer wat je nu moet doen en hebben. Eerst naar de migratie dienst voor het papiertje neem wel een foto mee daarna heb je nodig paspoort ID rijbewijs ik mijn kvk zakelijke bankpas CZ pas en verplicht verzekerd ik heb de vip verzekering mag auto en motor rijden dus kort door de bocht je krijgt niet zomaar nog een rekening in Thailand je krijgt alleen een rekening bij de Bangkok bank
Op alle mogelijke manieren heb ik vanuit Nederland en in Thailand contact gezocht met het betreffende filiaal van Kasikorn en met het hoofdkantoor.
Mijn grootste woede is dat er op geen enkele wijze contact te leggen was met Kasikorn bank.
Via een Thaise advocaat een rechtszaak starten geeft aan hoe onbetrouwbaar Kasikorn Bank is.
Ik blijf daarom ook via dit forum waarschuwen voor het onbetrouwbare bank systeem in Thailand.
Of dit komt door een individuele minder bekwame employee komt?
Het onbereikbaar zijn geeft aan dat deze mindere employee vooral gesteund wordt door andere afdelingen en andere employees.
Vriendelijke groet,
Het contact met Kasikorn is per email, telefoon, brief en andere digitale media naar alle mogelijke contact gegevens van Kasikorn bank gedaan vanuit Nederland en Thailand.
In Thailand zijn de dichtstbijzijnde filialen bezocht.
Vriendelijke groet,
Nu 17 jaar in Thailand heb bij twee verschillende banken een bank account en ben nog nooit dat tegen gekomen wat wordt beweerd. Heb mijn rekening bij AXA in België ook geen probleem en ben geheel uitgeschreven.
De goede ervaringen hebben wellicht de overhand?
De slechte ervaringen blijven voor mij bepalend.
Vriendelijke groet,