Problemen met Wise bij overschrijven naar Kasikorn Bank
Beste lezers,
Een kennis van mij deed enkele weken geleden twee overschrijvingen van Wise (Eurorekening) naar de Kasikorn bank, ipv enkele seconden zoals gewoonlijk duurde het ditmaal 6 dagen vooraleer zijn geld op de Thaise bank stond, met nog steeds een tegoed van 500 baht die hem te weinig was uitbetaald. Na meerdere e-mails en enkele telefoongesprekken, blijkt het een partner van hen te zijn die voor het probleem zorgt.
Bij hun help centre vind je deze tekst:
Transfers to THB, IDR and VND are taking a bit longer than usual. Don’t worry, we’re looking into this. Your money is safe, and we are working on a fix. Because of this delay, our call wait times are quite long, so it might be better to try again later.
Zijn er nog mensen die problemen ondervinden met Wise?
Bedankt alvast voor de reacties.
Groet,
Paul
Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Thailand algemeen19 november 2024Liefde in Thailand of een dure illusie? (lezersinzending)
- Thailand algemeen19 november 2024Vreemde beroepen (lezersinzending)
- Visumvraag19 november 2024Thailand Visa vraag Nr 209/24: Is een Electronic Travel Authorisation (ETA) vanaf 1 december verplicht?
- Belasting Nederland19 november 2024Thailand belasting vraag: Kun je belasting terugvragen na emigratie naar Thailand?
Op 28 sep nog 1000 euro met Wise naar kasikorn account overgemaakt. De goedkoopste transfer snelheid. Het stond er na 5 min op. Geen probleem gehad in laatste jaar
Hoi Paul, ik heb t ook ondervonden vorige week. Op donderdagavond om 7.30 en stond de volgende dag om 14.12 op mijn Bangkok bank.
Nogmaals op maandagmorgen 8.19 overgemaakt en stond pas 14.02 op Bangkok bank.
Beste Paul
ik voeg er nog iets aan toe met de gelijkaardige vraag: waar gaat het om?
Sinds enkele maanden heb ik iets wat Wise mijn ‘account’ noemt. Het is een mysterieuze zaak.
Ik heb nooit een ander account aangemaakt dan dat ik al jaren gebruik.
Als ik wil overschrijven duidde ik voorheen mijn creditcard aan.
Nu stellen ze eerst voor om met dat account te betalen…
Helaas staat daar op mysterieuze wijze 3,36 eu op. En dat is te weinig… haha.
Alsnog kan ik dan mijn creditcard aanduiden en de betaling afhandelen.
at ik gemist heb.
Heeft Wise iets in het leven geroepen dat ik gemist heb.
“”blijkt het een partner van hen te zijn die voor het probleem zorgt.””
Een mysterische omschrijving
En was het de eerste keer van je kennis of was de opmerking over de seconden ook geldig voor hem
Eerste keer kan eea nl vertragen
Beste Martin,
hij is een frequent gebruiker.
grtjs
Afgelopen 14 dagen 3 keer geld overgemaakt. Geen enkel probleem. Secondenwerk.
Ik had voor mijn 2 weken quarantaine het benodigde bedrag vooruit betaald via Wise en Bangkok Bank aan mijn hotel, dat mij maar geen bevestiging kon sturen van overschrijving van dit bedrag, waardoor ik een tweede keer dat bedrag moest betalen.
Na een maand op de chatbox van Wise en vele medewerkers gesproken te hebben kwam ik op het idee om Wise Singapore te bellen en die vertelden mij dat het bedrag naar Bangkok Bank via Kasikorn Bank was overgeschreven op de rekening van mijn hotel.
Na mijn hotel dat meegedeeld te hebben was het in orde en kreeg het teveel betaalde bedrag terug bij mijn vertrek uit quarantaine.
Toevallig verleden week woensdag geld verstuurd via Wise naar BKB en afgelopen vrijdag ontvangen.
Op 30/8 via Wise naar Kasikorn overgeschreven dmv Belgische bank. Binnen de paar seconden stond het juiste bedrag op de Thaise rekening.
Ik heb deze week 2 grote bedragen naar 2 verschillende kasikornrekeningen overgeschreven. Beide bedragen stonden binnen enkele seconden op de Thaise rekeningen.
Bedankt allemaal voor de reacties.