Lezersvraag: Problemen met de post in Chiang Mai

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags:
19 februari 2016

Beste lezers,

Zijn er meer mensen die problemen hebben met de postbezorging? Hier in Chiang Mai, missen wij regelmatig post.

Zijn al op het lokale postkantoor geweest, maar daar zeggen, dat alles wat binnenkomt van Bangkok, aan ons bezorgd word. Ik vind het wel vervelend worden. Mis post uit USA, Nederland, Frankrijk. Dit is niet meer leuk.

Weet iemand of men hiervoor ergens kan informeren?

Met vriendelijke groet,

Nicole

Over deze blogger

Ingezonden Bericht

20 reacties op “Lezersvraag: Problemen met de post in Chiang Mai”

  1. maarten zegt op

    Haha missen wel eens post? Bijna alle post komt niet aan is mijn ervaring. Veel vrienden en kennissen hebben me nieuwjaarskaarten gestuurd. Heb geen enkele kaart gezien om maar een voorbeeld te noemen.

    • Max Bosloper zegt op

      Hello beste mensen, ja dit is een groot probleem de post is zooooooooooo. Corrupt , begrijp echt niet dat er niets aangedaan wordt !! Al zoveel kaarten verstuurd naar Pattaya , ook naar een school nooit aangekomen, bah misselijkmakend! Max

    • ruud zegt op

      Wat mij opvalt, is dat vooral handgeschreven post niet aankomt.
      Alle belangrijke dingen als bank en uiteraard de onontkoombare belastingdienst blijkbaar wel.
      Misschien dat het probleem meer in de leesvaardigheid van de postbode zit?
      Ik kan het niet lezen, dus gaat het in de vuilnisbak.

    • Guus zegt op

      Mijn ervaring is dat als er een sticker of stempel met priority op de envelop zit , het altijd aankomt. Zonder deze sticker komt hij minder vaak aan. Probeer het maar eens. Ik heb nooit meer problemen met de post.

  2. Gerard Koppenhol zegt op

    Heel jammer maar je bent niet alleen ook ik mis regelmatig post. Omgeving Nakhon Ratchasima. De vreemste antwoorden al gekregen als zijnde uitleg waarom. Ook de post van uitgifte punt, 25 km hier vandaan, naar mijm huis doet er twee weken over.

  3. Ton zegt op

    bij deze een positief bericht.
    Ik correspondeer nu al 3 jaar met thaise vrienden, en stuur ook regelmatig kleine dingetjes op in een enveloppe of klein pakketje. Tot nu toe is nog steeds alles aangekomen en goed ontvangen. Dit betreft post naar Provincie Phayao, Dokkhamthai District. Een brief doet er normaal een week over maar soms duurt het ook wel eens 10-12 dagen. Dus ik heb alleen maar goede ervaringen. Ook de retourpost van Thailand naar hier is geen probleem. Meestal 6-8 dagen. Heb ik geluk ! 😉

  4. Luc zegt op

    Mijn vriendin in Bang Kapi krijgt sedert begin dit jaar ook niets meer van mijn post in haar brievenbus (vanuit België). Denk als ze er in Bangkok hun eigen geen doen meer aan zien, ze een grote container voor de deur zetten en die vullen (grapje) 🙂

  5. Peter zegt op

    Woon in postcodegebied 10140, al negen jaar. Ruwweg gesproken kwam de post de eerste 6 jaar altijd aan. De laatste jaren zijn een drama, nog niet de helft arriveert. T.I.T.!!!!

  6. Christiaan H zegt op

    Het niet aankomen van post komt niet alleen in Chiang Mai voor, maar in heel Thailand.
    Bij ons (in Cha-Am) komen rekeningen van internet en telefoon onregelmatig aan. Je moet er zelf een agenda op na houden om zelf maar zonder rekening te gaan betalen.
    Enveloppen met een “verdikking” worden soms open gemaakt en, als ze later worden doorgestuurd, is dat goed te merken.
    Zo rond de feestdagen als Kerst, Nieuwjaar, Songkraan gaat het gegarandeerd niet goed.

  7. Henry zegt op

    Woon in Nonthaburi op 7 jaar nog nooit iets niet aangekomen. Heb alleen maar lovende woorden voor ThaiPost. Men kan per ThaiPost zelfs brommere versturen. Van Bangkok naar Pukhet kost dat amper 1600 Baht
    Als je problemen hebt verstuur je toch gewoon per Registred mail, kost luttele Baht meer, en je kan via ThaiPost tracking je zending volgen.

  8. Thailand John zegt op

    Hahaha, Ik woon in Huai Yai en heb vaak de zelfde problemen.Veel post komt gewoon niet aan.Ook wij zijn diverse keren op het lokale postkantoor geweesd, maar dat bracht geen verbetering. En het is nog steeds zo. Dus zullen we er mee moeten leven.En het vervelenste is dat deNederlandse overheid daar geen begrip voor heeft .Bijvoorbeeld jaar opgaves die niet aankomen en je kunt ze niet per mail laten versturen en een duplicaat krijg je niet. Maar we zullen het er mee moeten doen.

  9. John zegt op

    Wat voor mij op dit moment werkt is een postbus bij het GPO (general post office).

  10. jan zegt op

    De post wordt door postbeambte open gemaakt zit er iets van zijn gading in verdwijnt dit in zijn broekzak,
    post wordt vervolgens weggegooid. Zit er niets waardevols in wordt de post ook weggegooid.
    Geen haan die daar naar kraait.

  11. Martin zegt op

    Jaaropgaves kan je opvragen met didi id.
    Inloggen UWV of SVB.
    Bij mij komt de post uit Nederland ook vaak niet aan.
    Diverse keren aangetekend verstuurd naar Nederland a 900 bath en die kwamen ook niet aan.
    Track en Trace stopt dan bij Bangkok.

  12. Lung addie zegt op

    Ieder zijn eigen ervaringen. Die van mij zijn tot heden heel positief te noemen en dit reeds gedurende 6 jaar. Als radiozendamateur ontvang ik veel post uit zowat alle hoeken ter wereld. Dit loopt op tot een tiental ontvangstzendingen per week en zijn bevestigingskaarten ( qsl ) van gemaakte radioverbindingen. De enveloppe bevat een specifieke kaart, een zelfgeadresseerde omslag voor het antwoord en meestal 1 of 2 USD voor de door mij te kopen postzegel, laten drukken van kaarten en rapport etikettes. Volgens de feedback die ik krijg komen de meeste kaarten allemaal aan, zowel inkomende als uitgaande. Een collega radiozendamateur uit Chiang Mai had andere ervaringen. Daar “kwamen” veel kaarten niet aan. Blijkbaar had een lokale postman het door dat er 1 of 2 USD in die zendingen zat …. na klacht en het snappen van de snoodaard verloopt alles weer correct. Maandelijks ontvang ik een pakket uit Belgie waarin een 300tal van deze kaarten,,verzonden naar het UBA qsl-bureau, mij worden nagestuurd en ook deze postpaketten komen steeds aan met een tijdsverloop van 10 tot 12 dagen. Ik woon wel net naast het hoofdkantoor van de Ampheu en ben er goed gekend want ze hebben regelmatig verzendwerk te doen door mij. Er wordt nogal eens raar opgekeken als ze iets moeten versturen naar bv New Caledonie, Mauritius of één of ander exotisch land waar deze mensen nog nooit van gehoord hebben, maar het lukt allemaal best. Blijkbaar heb ik veel geluk als ik dit allemaal lees.

  13. jm zegt op

    Stuur alles op in het Thais, het zal wel aankomen dan.
    Of nog beter, geef het mee met iemand die naar Thailand gaat, en die post het daar.
    Of nog beter, stuur het op met DHL, gegarandeerd gebracht aan huis, mits betaling.
    JM Belgium

  14. TH.NL zegt op

    Inderdaad. Post vanuit Nederland naar Chiang Mai komt de laatste 2 jaar gewoon niet meer aan. Te gek voor woorden. Wie doet er wat aan? Klagen op het postkantoor helpt niet.

  15. aad van vliet zegt op

    Het probleem komt dus regelmatig voor en werd al eerder besproken. Een paar weken geleden ook en toen kwam er de suggestie om aan het ‘engelse’ adres het Thaise adres toe te voegen want sommige postsorteerders lijken het engelse adres niet te herkennen. Dat hebben wij eens in de praktijk gebracht, als volgt.
    Eerst hebben we een brief aan onszelf gestuurd met alleen het adres in het engels. Die is nooit aangekomen. De volgende brief met het Thaise adres kwam dus wél aan!
    Omdat we ook uit NL gestuurde post nooit hadden ontvangen hebben we ook die post met een toegevoegd thais adres laten toesturen. En ook die kwam zonder mankeren aan!
    Het toevoegen van het adres in het Thai schijnt dus te werken. We hebben een Thaise kennis ons adres in het Thai laten vertalen. Die tekst kan dan direct worden geprint op de envelop als men weet hoe je dat moet doen.

    Of een scan van de tekst scan kan dan worden uitgeprint, uitgeknipt en worden geplakt worden toegevoegd.

    Het is denk ik wel de moeite waard om meerdere lezers dat uit te laten proberen en terug te melden? Kan de redactie daar een ‘onderwerp’ van maken zodat het kan worden gevolgd want het gaat wel wat tijd kosten natuurlijk maar het is wel erg belangrijk voor ons alllen denk ik.

    En de opmerking over aangetekend versturen in Thailand is ook correct want voor weinig geld komt het dan in Thailand altijd aan. Ook schijnt zakelijke post altijd aan te komen.

    Kennelijk hebben onze vrienden van EMS post die problematiek ook begrepen want die hebben de prijs voor het internationaal versturen van een simpele brief opgevoerd tot 1300 baht! Dat zou ik dan wel toepassen (EMS of DHL) voor erg belangrijke post maar alleen daarvoor.
    We hebben ook nog post aangetekend hiervandaan naar NL gestuurd en dat is ook aangekomen maar wel als volgt. De tracking informatie stopt inderdaad in Bangkok maar dat heeft de volgende, interessante, reden. Onze kennis in NL kreeg een melding in de bus dat er een brief voor hem was aangekomen. Die is hij dus gaan ophalen en wat bleek? Dat de post in NL een eigen code had gebruikt ipv de thaise, internationale(!), code! Op zijn vraag waarom werd slechts schouderophalend gereageerd. Bekende kwaliteit van de nederlandse’ service’!
    Als iemand relaties heeft bij TNT post zou die dan eens willen vragen waarom?

  16. F.van.Dijk zegt op

    Beste blog lezers het zelfe meegemaakt na verhuizing van H.H naar banglamung
    twee maanden geen post.Klacht ingediend bij hoofdpostkantoor te Laksi
    exuus mail gekregen en de andere dag werd de post door de chef persoonlijk van het kantoor
    Banglamung bij mij thuis gebracht.En vroeg aub bel mij voor probleem met delivery (ook hij heeft mail van Laksi ontvangen met reprimande) Dus mail naar Laksi
    gr F.v.D

  17. DanielVL zegt op

    post komt naar mij in CM via postkantoor Phra Singh. Komt steeds aan uit België. Wel zend ik een bestemmingsadres in het Engels gecombineerd met Thai, te kleven op de zending of pakje.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website