Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- walter: En wat is de (een) rol van de farang in dit geheel? Zo snel als geweten is, dat de (één van de) dochter, een buitenlander binne
- Louvada: Fred, de goudvisjes die daar gebruik van maken zijn uiteraard héél dom. Eenmaal je in die klauwen zit heb je nergens nog vaste v
- Roelof: Mijn vrouw heeft een ziektekostenverzekering afgesloten bij Thai Life insurance, kosten 58.000 baht per jaar, alleen inpatient.
- C.J. Willems: +697 wanneer je dit nummer googelt dan zie je dat het een spam is. Onlangs heb ik het geblokkeerd maar toch blijven ze bellen en d
- Rudy: Inderdaad een sluitende vergelijking en helaas een feitelijke waarheid. Geldzucht is de hardware van het land. Likes ga je er niet
- Rudy: Het is natuurlijk de werkelijkheid en realiteit die ‘de expat’ beschrijft en die meedogenloze spiegel die hij het land
- Ton: VoLTE: is de afkorting van Voice over LTE, waarbij ‘LTE’ synoniem staat voor 4G. Het is de technologie waardoor via het 4G-net
- henny: Mijn familie heeft als extra verzekering Muangthai health insurance.
- SiamTon: 1) De investering was van Tino, dus de eventuele meeropbrengst bij verkoop is dan ook van Tino. 2) Heeft zijn vrouw al die jaren
- Eric: Rode praat is idd niet zo populair wereldwijd en dat geldt ook voor Thailand. De bevolking en de middenstanders hebben het ronduit
- Eric: Geen zorg voor u maar ik neem sowieso geen onbekende nummers meer op. Met Line en Whatsapp hoef je niet met onbekenden in contact
- Ger-Korat: Heb geen problemen met een loanshark, het is de keuze van de lener welke vertelt wordt wat het kost om te lenen. Ja maar het is no
- Hans de K: Mijn vrouw heeft in Covid-19 tijd THB 20K uitgeleend aan een oud-collegaatje, die het moeilijk had met haar straatkraampje in die
- Fred: in de zgn. vriendenkring van m’n vriendin zit een vrouw die geld uitleent tegen 20% rente per maand. en er moet elke dag re
- Omar Ben Salad: De regering blijft ondanks al deze ellende optimistisch. Gewoon even wachten tot de economie aantrekt dan gaat het vanzelf beter o
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Koh Adang
- Koh Chang
- Koh Hong
- Koh Jum
- Koh Khao Yai
- Koh Kood
- Koh Landing
- Koh Lanta
- Koh Larn
- Koh Libong
- Koh Lipe
- Koh Madsum
- Koh Mor
- Koh Phangan
- Koh Phayam
- Koh Phi Phi
- Koh Phra Thong
- Koh Racha Noi
- Koh Samae San
- Koh Samet
- Koh Samui
- Koh Si Chang
- Koh Talu
- Koh Tao
- Koh Tarutao
- Koh Tup
- Koh Yao Noi
- Kok Mak
- Phuket
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Ubon Ratchathani Candle Festival
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Geld overmaken
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verhuizingen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Lezersvraag » Problemen met overmaken geld van Belgische bank naar Thaise bank via Wise
Beste lezers van Thailandblog,
Ik probeer al sinds dinsdag geld over te maken van mijn Belgische rekening naar mijn Thaise rekening via Wise. Ik heb dat steeds gedaan via Sofort. Maar ondertussen is Sofort overgenomen door Klarna. En daar krijg ik de mededeling dat er een “technisch probleem” is.
Ik heb mijn probleem gemeld aan Wise en zij hebben het onderzocht. Zij hadden oplossingen voorgesteld (Cache ledigen, browsergeschiedenis verwijderen, incognito venster gebruiken.
Zonet heb ik voor de zoveelste keer geprobeerd, maar ik geraak niet verder dan het scherm waar ik de betalingsmethode (Sofort via Klarna) moest selecteren. Ik heb dat probleem ondertussen gemeld aan Wise.
Mijn vraag is nu: ben ik de enige of zijn er nog lezers die dit probleem ondervinden. Is dat opgelost? Zo ja, hoe?
Vriendelijke groeten,
Daniël M.
Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.
Stuur je geld van je Belgische bank gewoon naar je wiseaccount via je Belgische bank. Stuur het daarna via wise naar Thailand. Zo doe ik het al jaren.
Inderdaad, dat is ook de bedoeling van Wise. Waarom Daniel dat via Klarna doet?
Het is toch helemaal niet nodig om een extra schakel als zo’n commercieel fintechbedrijf tussen jouw bank en Wise te gebruiken? Klarna gaat over betalingsverwerking voor de e-commercesector en beheert winkelclaims en klantbetalingen. Een verdienmodel door consumenten rente af te troggelen na het online bestellen en achteraf betalen. Want dat is waarvoor Klarna is opgericht https://www.klarna.com/be/ “Buy now, pay later”. (Sofort is een opgeheven Duitse docheronderneming)
Klarna is in een slecht daglicht komen te staan vanwege het gemak waarmee jongeren worden verleid tot aankopen en in forse schulden geraken: https://nos.nl/artikel/2516098-minderjarigen-gebruiken-op-grote-schaal-koop-nu-betaal-later Klarna is gevestigd in Zweden/Duitsland. Wise in Belgie.
Wise hanteert een BE-IBAN. Je kunt gewoon van je BE/NL rekening rechtstreeks euro’s overmaken naar je Wise BE rekening. Heb je geen Klarna voor nodig, tenzij je ook hier wilt dat Klarna voorschiet en je achteraf in termijnen terugbetaalt. Maar volgens mij is Klarna daar niet voor bedoelt en dat zal de reden zijn dat je niet verder komt dan een keuzescherm. Lijkt mij sterk dat Wise hierin een rol kan spelen.
Wise hanteert een
Heb sinds maandag 25 November j.l. dezelfde problemen als door u beschreven.
Na het intikken van gebruikersnaam en wachtwoord, inloggen……
maar het systeem blijft inloggen.
Als er eens een inlogcode wordt gestuurd via de telefoon, dan is deze inlogmogelijkheid binnen 1 seconde
weer verdwenen. Herhalen, hetzelfde. Geen tijd om te handelen!
Ik hoop dat Wise binnenkort met een oplossing komt, want ik heb jarenlang (m.u.v. 1 maal storing) optimaal
gebruik kunnen maken van Wise.
Wanneer Wise niet werkt, welke andere manieren bestaan er dan om geld van de ING (Nederland) over te maken naar de Kasikorn-bank in Thailand?
Graag advies/tips van de geachte lezers!
Het ligt niet aan Wise. Als Wise niet werkt dan de boel van pc/laptop/smartphone verwijderen, het hele systeem eens opschonen en opnieuw opstarten en installeren. Wise komt niet met een oplossing want is geen bank maar slechts een aanbieder van financiële diensten. Je dient zelf de online mogelijkheid zuiver te houden. De app op je smartphone dien je op tijd te updaten via GooglePlay.
Je kunt behalve Wise ook https://www.remitly.com/us/nl of https://www.xe.com/send-money/ gebruiken. Maar er zijn er wel meer van die vergelijkbare diensten. Op Thailandblog wordt vaak een alternatief genoemd. Ik heb ook een ING rekening, en je kunt gewoon een directe overboeking doen naar jouw Thai bankrekening. De kosten zijn wel hoger.
Daniel, Transfer Galaxy al eens geprobeert ?, is een zweedse maatschappij, en geen fee betalen !!
inderdaad geen fee.
maar wel een lagere koers.
Het meest simpele lijkt mij de apps van Sofort en Klama te verwijderen. Daarna je browser geschiedenis en cache te legen,.
Daarna je computer, tablet of smartphone opnieuw opstarten.
Hierna Wise installeren. Zo lukte het bij mij wel.
Beste Geertg,
Ik heb geen apps van Sofort en Klarna op mijn laptop. Ik gebruik de Wise app enkel op mijn tablet. Op mijn laptop gebruik ik Google Chrome.
Betaal eens met visa of een andere kaart ipv klarna. Heb dat probleem ook eens gehad en zo opgelost. De volgende keer ging het weer met klarna. Beste groet, Roger.
ik ken sofort niet maar waarom kies je dan niet voor een normale bankoverschrijving naar wise, het geld staat binnen 6 uur op je thaise bankrekening.
Nee hoor ik heb in het verleden ook problemen gekregen met WISE, dat ik sinds jaren gebruikte,…met mijn Desktop PC en plotseling ging dat niet meer zonder dat ik de reden heb ik nooit geweten…en via mijn telefoon kon ik de reden van overschrijving niet invullen. Menige malen Wise op het probleem gewezen maar nooit hebben zij het recht gezet. Ik kon bij hun geen nieuwe rekening openen, zij kwamen altijd op hetzelfde terug…Je heb er al een, maar ze werkte niet meer. Tenslotte ben ik overgestapt naar XE en werkt perfect, maar wel wat trager….Spijtig van WISE met hun gebrekkige service.
Geen probleem hier.
Ik stort wel nooit rechtstreeks. Altijd via mijn Wise rekening en instant overschrijving (mijn Wise rekening heeft een Belgisch nummer).
Daarna storten naar een Thaise rekening.
Die manier duurt zo’n minuutje…
Als Sofort niet werkt dan kan je toch gewoon een andere manier gebruiken om het geld over te maken ? Ik kreeg bij mijn Wise account ook een IBAN en kan geld overmaken naar Wise met een standaard bank overschrijving vanaf mijn NL bankrekening. Het duurt wel een dag langer, maar dat werkt prima. Een andere manier is om een credit of debit card te gebruiken, maar dan zijn de kosten wel hoger. De support van Wise is niet erg goed, fouten in hun systeem oplossen door: “Cache ledigen, browsergeschiedenis verwijderen”… Dat zijn de standaard antwoorden van helpdeskmedewerkers die het verder ook niet weten.
Remitly wel enkel via de app. Af en toe een weigering maar de dag nadien lukt het wel.
Vandaag dit antwoord ontvangen van Wise:
##- Please type your reply above this line. -##
Hello Daniel,
Thanks for getting in touch, and sorry about the trouble you’re having here.
We just heard back from the relevant team, which said SOFORT was temporarily unavailable.
But don’t worry, the issue has been fixed, and you should be able to pay for your transfer via SOFORT again.
Please cancel any duplicate transfers that you don’t want to proceed with.
I want to cancel a transfer I haven’t paid for (<- link)
I hope that helps. Let me know if you have any questions.