Beste lezers van Thailandblog,

Ik probeer al sinds dinsdag geld over te maken van mijn Belgische rekening naar mijn Thaise rekening via Wise. Ik heb dat steeds gedaan via Sofort. Maar ondertussen is Sofort overgenomen door Klarna. En daar krijg ik de mededeling dat er een “technisch probleem” is.

Ik heb mijn probleem gemeld aan Wise en zij hebben het onderzocht. Zij hadden oplossingen voorgesteld (Cache ledigen, browsergeschiedenis verwijderen, incognito venster gebruiken.

Zonet heb ik voor de zoveelste keer geprobeerd, maar ik geraak niet verder dan het scherm waar ik de betalingsmethode (Sofort via Klarna) moest selecteren. Ik heb dat probleem ondertussen gemeld aan Wise.

Mijn vraag is nu: ben ik de enige of zijn er nog lezers die dit probleem ondervinden. Is dat opgelost? Zo ja, hoe?

Vriendelijke groeten,

Daniël M.

Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.

16 reacties op “Problemen met overmaken geld van Belgische bank naar Thaise bank via Wise”

  1. chipper zegt op

    Stuur je geld van je Belgische bank gewoon naar je wiseaccount via je Belgische bank. Stuur het daarna via wise naar Thailand. Zo doe ik het al jaren.

    • Henk zegt op

      Inderdaad, dat is ook de bedoeling van Wise. Waarom Daniel dat via Klarna doet?

  2. Ton Mai zegt op

    Het is toch helemaal niet nodig om een extra schakel als zo’n commercieel fintechbedrijf tussen jouw bank en Wise te gebruiken? Klarna gaat over betalingsverwerking voor de e-commercesector en beheert winkelclaims en klantbetalingen. Een verdienmodel door consumenten rente af te troggelen na het online bestellen en achteraf betalen. Want dat is waarvoor Klarna is opgericht https://www.klarna.com/be/ “Buy now, pay later”. (Sofort is een opgeheven Duitse docheronderneming)

    Klarna is in een slecht daglicht komen te staan vanwege het gemak waarmee jongeren worden verleid tot aankopen en in forse schulden geraken: https://nos.nl/artikel/2516098-minderjarigen-gebruiken-op-grote-schaal-koop-nu-betaal-later Klarna is gevestigd in Zweden/Duitsland. Wise in Belgie.

    Wise hanteert een BE-IBAN. Je kunt gewoon van je BE/NL rekening rechtstreeks euro’s overmaken naar je Wise BE rekening. Heb je geen Klarna voor nodig, tenzij je ook hier wilt dat Klarna voorschiet en je achteraf in termijnen terugbetaalt. Maar volgens mij is Klarna daar niet voor bedoelt en dat zal de reden zijn dat je niet verder komt dan een keuzescherm. Lijkt mij sterk dat Wise hierin een rol kan spelen.

    Wise hanteert een

  3. Wim zegt op

    Heb sinds maandag 25 November j.l. dezelfde problemen als door u beschreven.
    Na het intikken van gebruikersnaam en wachtwoord, inloggen……
    maar het systeem blijft inloggen.
    Als er eens een inlogcode wordt gestuurd via de telefoon, dan is deze inlogmogelijkheid binnen 1 seconde
    weer verdwenen. Herhalen, hetzelfde. Geen tijd om te handelen!

    Ik hoop dat Wise binnenkort met een oplossing komt, want ik heb jarenlang (m.u.v. 1 maal storing) optimaal
    gebruik kunnen maken van Wise.

    Wanneer Wise niet werkt, welke andere manieren bestaan er dan om geld van de ING (Nederland) over te maken naar de Kasikorn-bank in Thailand?

    Graag advies/tips van de geachte lezers!

    • Henk zegt op

      Het ligt niet aan Wise. Als Wise niet werkt dan de boel van pc/laptop/smartphone verwijderen, het hele systeem eens opschonen en opnieuw opstarten en installeren. Wise komt niet met een oplossing want is geen bank maar slechts een aanbieder van financiële diensten. Je dient zelf de online mogelijkheid zuiver te houden. De app op je smartphone dien je op tijd te updaten via GooglePlay.
      Je kunt behalve Wise ook https://www.remitly.com/us/nl of https://www.xe.com/send-money/ gebruiken. Maar er zijn er wel meer van die vergelijkbare diensten. Op Thailandblog wordt vaak een alternatief genoemd. Ik heb ook een ING rekening, en je kunt gewoon een directe overboeking doen naar jouw Thai bankrekening. De kosten zijn wel hoger.

  4. Vriesacker Danny zegt op

    Daniel, Transfer Galaxy al eens geprobeert ?, is een zweedse maatschappij, en geen fee betalen !!

    • Fred zegt op

      inderdaad geen fee.
      maar wel een lagere koers.

  5. Geertg zegt op

    Het meest simpele lijkt mij de apps van Sofort en Klama te verwijderen. Daarna je browser geschiedenis en cache te legen,.
    Daarna je computer, tablet of smartphone opnieuw opstarten.

    Hierna Wise installeren. Zo lukte het bij mij wel.

    • Daniël M. zegt op

      Beste Geertg,

      Ik heb geen apps van Sofort en Klarna op mijn laptop. Ik gebruik de Wise app enkel op mijn tablet. Op mijn laptop gebruik ik Google Chrome.

  6. Roger zegt op

    Betaal eens met visa of een andere kaart ipv klarna. Heb dat probleem ook eens gehad en zo opgelost. De volgende keer ging het weer met klarna. Beste groet, Roger.

  7. tooske zegt op

    ik ken sofort niet maar waarom kies je dan niet voor een normale bankoverschrijving naar wise, het geld staat binnen 6 uur op je thaise bankrekening.

  8. leon vrebosch zegt op

    Nee hoor ik heb in het verleden ook problemen gekregen met WISE, dat ik sinds jaren gebruikte,…met mijn Desktop PC en plotseling ging dat niet meer zonder dat ik de reden heb ik nooit geweten…en via mijn telefoon kon ik de reden van overschrijving niet invullen. Menige malen Wise op het probleem gewezen maar nooit hebben zij het recht gezet. Ik kon bij hun geen nieuwe rekening openen, zij kwamen altijd op hetzelfde terug…Je heb er al een, maar ze werkte niet meer. Tenslotte ben ik overgestapt naar XE en werkt perfect, maar wel wat trager….Spijtig van WISE met hun gebrekkige service.

  9. Geert zegt op

    Geen probleem hier.
    Ik stort wel nooit rechtstreeks. Altijd via mijn Wise rekening en instant overschrijving (mijn Wise rekening heeft een Belgisch nummer).
    Daarna storten naar een Thaise rekening.
    Die manier duurt zo’n minuutje…

  10. Dimitri zegt op

    Als Sofort niet werkt dan kan je toch gewoon een andere manier gebruiken om het geld over te maken ? Ik kreeg bij mijn Wise account ook een IBAN en kan geld overmaken naar Wise met een standaard bank overschrijving vanaf mijn NL bankrekening. Het duurt wel een dag langer, maar dat werkt prima. Een andere manier is om een credit of debit card te gebruiken, maar dan zijn de kosten wel hoger. De support van Wise is niet erg goed, fouten in hun systeem oplossen door: “Cache ledigen, browsergeschiedenis verwijderen”… Dat zijn de standaard antwoorden van helpdeskmedewerkers die het verder ook niet weten.

  11. Hein zegt op

    Remitly wel enkel via de app. Af en toe een weigering maar de dag nadien lukt het wel.

  12. Daniël M. zegt op

    Vandaag dit antwoord ontvangen van Wise:

    ##- Please type your reply above this line. -##
    Hello Daniel,

    Thanks for getting in touch, and sorry about the trouble you’re having here.

    We just heard back from the relevant team, which said SOFORT was temporarily unavailable.

    But don’t worry, the issue has been fixed, and you should be able to pay for your transfer via SOFORT again.

    Please cancel any duplicate transfers that you don’t want to proceed with.

    I want to cancel a transfer I haven’t paid for (<- link)

    I hope that helps. Let me know if you have any questions.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website