Problemen met een kassiere in bar in Nong Prue

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags: ,
10 maart 2024

Beste lezers,

Hoe een 26-jarige kassière vaste klanten weet weg te jagen. Ik noem geen namen, want dat zou de bar met nog maar twee dames (voorheen meer dan twintig) de das om doen.

Wij wonen in Nong Prue en komen al 12 jaar zeer geregeld in dit etablissement, zeker als er weer wat geld op de beurs verdiend werd dan werd er 3 tot 4 maal aan de bel getrokken.

Nu is er iets gebeurd waarvan ik vind dat dit met de eigenaar besproken moet worden, maar die steekt zijn kop steeds diep in het zand. Op een avond spelen mijn vrouw en ik pool en er zijn geen klanten. Uit het niets klinkt er vanachter de kassa “ U kunt uw echtgenoot beter aan de hondenriem thuis vastleggen, zodat hij niet meer kan butterflighen“ Verbaasd stapt mijn vrouw op de dame met een hazenlip toe voor verdere uitleg. Een handgemeen is bijna een feit, ware het niet dat ik er tussen gesprongen ben.

Sindsdien heb IK een verbod om daar nog binnen te komen.

Graag advies hierover hoe ik dit moet oplossen. De eigenaar is in geen velden of wegen te zien

Groet,

Johan

Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.

Over deze blogger

Ingezonden Bericht

11 reacties op “Problemen met een kassiere in bar in Nong Prue”

  1. Erik Kuijpers zegt op

    Johan, tja, als het een herrietent is zou ik elders gaan…. Straks vliegen vrouwen elkaar in de haren maar de ‘witte neus’ heeft het gedaan en kan dokken…

  2. RonnyLatYa zegt op

    Laat die tent voor wat ze is… Waarom je daar druk in maken?
    Keuze genoeg en iemand die 3 of 4 keer aan de bel trekt zien ze overal graag komen 😉

  3. Bert zegt op

    Het valt op dat je deze kwestie op een openbaar forum bespreekt. Laten we de zaken eens vanuit een andere hoek bekijken: als volwassen persoon zou je jezelf moeten afvragen waarom je überhaupt nog terug wilt naar die bar.

    Het is duidelijk dat de relatie met de bar en haar medewerkers niet meer gezond is. De respectloze opmerkingen die je hebt moeten verdragen, roepen vragen op over je eigenwaarde. Waarom tolereer je dit gedrag nog langer? Waarom geef je deze bar nog steeds zoveel macht over jou?

    Misschien is het tijd om jezelf af te vragen waarom je nog steeds vasthoudt aan een plek die je zo duidelijk niet meer waardeert. Is het uit gewoonte? Of uit angst voor verandering?

    Het is tijd om de confrontatie met jezelf aan te gaan. Neem de regie over je eigen leven en kies voor zelfrespect. Zoek een omgeving waar je wel gewaardeerd wordt en waar je jezelf kunt zijn.

    • Johan zegt op

      Bert,

      Bedankt voor deze wijze woorden !

  4. Kees zegt op

    Johan. er zijn zo veel horeca gelegenheden. Waarom zou je klant willen zijn in een zaak waar je op een vervelende manier behandeld wordt? Zoek je plezier elders. Hierop doorgaan maakt het probleem alleen maar erger en je krijgt toch geen gelijk.

  5. Henk zegt op

    Wat interesseert het jou of er voorheen 20 medewerksters rondliepen en nunog maar 2. Zal zijn redenen hebben dan. Je noemt zelf al een reden: de immense klant-on-vriendelijkheid. Blijf er weg. Velen gingen je al voor. En hoe kun je zeggen dat het betreffend voorval met de eigenaar besproken moet worden als deze zijn hoofd steeds dieper in het zand steekt. Dan is hij mede-veroorzaker van alle teloorgang. Je hebt een verbod om er binnen te komen. Nou, wat wil je? Laat gaan! Waarom nog verder de strijd aangaan?

  6. Albert zegt op

    Ik begrijp niet hoe je die vraag hier op het blog komt stellen. We kennen maar de halve waarheid. We weten helemaal niet wat er voorafgaand echt gebeurd is.

    Ik ben de mening toegedaan dat een verhaal altijd 2 zijden heeft. Het volledig plaatje is voor ons onduidelijk. Hoe kunnen we je dan adviseren?

    Als ik me bij iets of iemand onbehaaglijk voel dan zal ik die plaats of persoon simpelweg vermijden. Als je een toegangsverbod hebt dan is het probleem toch opgelost. Thailand is een groot en prachtig land, waarom je druk maken om dergelijke futiliteiten. Koppigheid en een halsstarrige houding lossen niet op.

  7. Johan zegt op

    Beste Lezers ,

    Bedankt voor de goede tips.
    Het voor liggende probleem was dat ik in de afwezigheid van mijn vrouw in de maand Februari mij min of meer verliefd was geworden op één van de dames.
    Gisteren kreeg ik van een bewoner van het hotel gedeelte te horen dat mevrouw naast mij NOG een geldschieter had van maar liefst 30.000 Bath en NOG één die haar iedere nacht ophaalt.

    Misschien KARMA dat de deur voor mij gesloten blijft.

    Mvg

    Johan.

    • Marcel zegt op

      Aha, dan had deze Bardame dus wel een (klein)beetje gelijk.

      Wat overigens niet betekent dat zij dit zo had moeten uiten.

    • Albert zegt op

      Dus mijn opmerking van hierboven dat we maar het halve verhaal kenden klopt wel degelijk.

      De bloggers om advies komen vragen en de helft van je verhaal verzwijgen is niet erg hoffelijk. Men gaat niet zomaar iemand een toegangsverbod geven en zeker al niet al die persoon regelmatig eens een rondje trakteert.

      Ik had al zo’n voorgevoel dat iets niet klopte. Misschien moet je in de toekomst wat eerlijker voor de dag komen als je een topic opstart, en zeker als je onze hulp komt vragen.

  8. Harry Romijn zegt op

    Wees die kassière dankbaar, dat ze je misschien wel voor veel groter onheil behoed heeft.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website