Beste lezers,

Op 7 januari ben ik vertrokken naar Phuket, Patong had daar via Agoda een guesthouse geboekt voor 3 dagen, Bij mijn aankomst was het niet te vinden, daar ik wat Thaise vrienden heb, hebben we het toch gevonden het lag een kilometer verderop.

Bij mijn aankomst, hadden ze mij niet verwacht en hadden ook geen kamer voor mij omdat ze van Agoda geen reservatie noch betaling hadden ontvangen, dit gebeurd wel vaker wisten ze mij te vertellen. Ik heb toen ergens anders geboekt.

Bij mijn terugkomst heb ik verschillende mails naar Agoda gestuurd, altijd een bevestiging van ontvangst maar nooit geen antwoord gekregen. Bellen lukt ook niet omdat ze altijd naar een key vragen die ik nergens vind, mijn boeking nummer is blijkbaar niet genoeg.

Wat kan ik doen om mijn geld namelijk 78 euro terug te krijgen?

Groetjes,

Hugo

Over deze blogger

Ingezonden Bericht

18 reacties op “Lezersvraag: Problemen met een hotelboeking via Agoda, hoe krijg ik mijn geld terug?”

  1. Andre van Leijen zegt op

    Beste Hugo,

    Wij hadden eens per ongeluk dubbel geboekt via Agoda. We zijn toen naar hun kantoor gegaan in Bangkok. We werden er netjes behandeld en kregen binnen een paar dagen ons geld teruggestort op onze rekening.

    Groet,
    Andre

    • Pieter Kleiss zegt op

      Hallo Hugo,

      Ik boek al sinds jaren met volle tevredenheid bij Agoda. Annuleringen altijd netjes terug betaald gekregen.

      Jij moet toch als je geboekt hebt een bevestigingsmail en via een aparte mail de voucher hebben gekregen anders is er iets mis gegaan bij de boeking.

      Via mijn Agoda kan je reclameren

      succes

      Pieter

  2. Sjef Wagemakers zegt op

    Moderator: Alleen een reactie geven op de lezersvraag svp.

  3. noel castille zegt op

    Moderator: alleen een reactie op lezersvraag svp.

  4. Pieter Kleiss zegt op

    Hallo Hugo,

    Ik krijg altijd eerst een bevestigingsmail van Agoda en daarna de voucher via mail. Als je dat niet hebt ontvangen is er met het boeken al iets verkeerd gegaan

    Via mijn Agoda kan je reclameren

    succes

    Pieter

    • hugo zegt op

      heb een bevestigingsmail ,heb een hotelvoucher ,betaling is gebeurd geld is van mijn rekening ,alleen had ik geen hotel, mijn vraag was hoe krijg ik mijn geld terug ? reclameren haalt niks uit want ze antwoorden niet

  5. Theo zegt op

    Ik boek zelf al jaren en veelvuldig hotels via Agoda. En altijd tot volle tevredenheid! Ik kan het iedereen aanraden! Ik had zelf een probleem met een reservering, die niet refundable was, maar het Customer Support Team heeft mij uitstekend geholpen en mijn reservering kunnen verzetten zonder enige kosten. Stuur via hun website een e-mail en vraag om gebeld te worden. Zij bellen dezelfde dag nog terug vanuit UK, dacht ik. Voor waarde is wel dat u na uw boeking een reserveringsnummer krijgt en een voucher als bewijs van betaling en reservering. Als u dat niet heeft is uw reservering waarschijnlijk niet geëffectueerd en het geld niet van uw rekening afgeschreven? Neem in ieder geval contact op met Customer Support Team, zij hebben 2x voor mij een probleem opgelost, waar ik niet eens recht op had, volgens de voorwaarden. Niets dan complimenten voor Agoda!

  6. Davis zegt op

    Hugo, misschien een consumentenmagazine bevragen wat te doen? Of de vereniging van reisbureaus aanspreken. Als Agoda daar mee te maken krijgt zullen ze wel snel reageren.
    Verder als je effectief de bevestigingsmail en voucher gekregen hebt, kan het ook zijn dat er in het hotel iets is fout gelopen.
    Beeld me wel in dat wanneer je met een voucher aan de check-in desk staat, het personeel toch moeilijk kan doen alsof hun neus bloedt. Het feit dat het guesthouse hierop stelt dat het wel vaker gebeurd, is deels schuld bekennen. Zou ter plaatse een oplossing geëist hebben, maar om de goede vrede heb je dat misschien maar zo gelaten. Dan is het wel moeilijker om achteraf je gelijk te halen.

  7. Leo Th. zegt op

    Beste Hugo,

    Vervelend voor je dat bij aankomst je kamer niet beschikbaar is. Ik zou ter plaatse direct contact met Agoda hebben opgenomen maar misschien was jij daarvoor niet in de gelegenheid. Het verweer van het hotel dat de kamer nog niet door Agoda betaald zou zijn is zwakjes; bij mijn weten worden de kamers altijd pas na het verblijf van de gast door Agoda betaald. Misschien heeft de eigenaar van het guesthouse jouw kamer aan een ander verhuurd voor een hogere prijs of langer verblijf en geeft hij Agoda vervolgens de schuld dat er geen reservering zou zijn geweest. Niettemin ben jij de dupe en wil je je geld terug. Als je per creditcard hebt betaald kan je wellicht het geld bij de creditcard maatschappij claimen. Overigens begrijp ik niet dat je geen inhoudelijke reactie van Agoda krijgt, Agoda heeft een reputatie hoog te houden. Zelf heb ik alleen positieve ervaringen met Agoda. Onlangs nog kon ik mijn hotel in de buurt van Rayong niet vinden (was er gewoon aan voorbij gereden) en na één telefoontje naar Agoda werd ik naar de juiste plek gestuurd. In je bericht stel je dat Agoda naar je “key” vraagt, daar heb ik nog nooit van gehoord. Buiten het bookingsnummer beschik ik wel over een ID-nummer bij Agoda, zou dat niet hetzelfde als het “key”nummer zijn? Succes!

  8. Paul zegt op

    Als je met creditcard hebt betaald zou ik de creditcard maatschappij inschakelen. Ik heb een american express en heb wel al een paar keer van hun service gebruik gemaakt wanneer iets niet juist was.

  9. Henk zegt op

    Ook wij boeken met volle tevredenheid bij Agoda net zoals veel vrienden van ons .Afgelopen week ook weer via Agoda geboekt in het Rinya house in Pattaya .Echter nadat er tot 2 keer toe de kluis was opengemaakt door derden en er geld was weggenomen is hij verhuisd naar een ander hotel .Nadat dit allemaal is doorgegeven aan Agoda (politierapport) kregen we een mail dat we een ander hotel mochten boeken of dat ze resterende bedrag zouden terug storten binnen 10 dagen .We hebben voor het laatste gekozen en Agoda deed daar niet moeilijk over .Dat de kluisjes geopend worden staat buiten hun macht .

  10. Willem H zegt op

    Ik onderschrijf de reactie van Paul. Ik heb al diverse keren via de ING creditcard verzekering/fraude afdeling, eerder gedane aankopen met mijn mastercard teruggestort gekregen. Indien er niet geleverd is waarvoor betaald is dan is dit geen probleem. Dus als Agoda niet reageert of je bent niet tevreden met de afhandeling dan kan adviseren bij je creditcard maatschappij verhaal te doen. Telefoontje is genoeg en ze sturen je de formulieren toe. Ik heb van het verleden geleerd. Tickets, hotelboekingen en internet aankopen; altijd met de creditcard betalen. Dit zorgt, bij de juiste creditcard maatschappij, voor een goede verzekering en daarmee veel minder zorgen als het eens mis gaat. Succes!

  11. hugo zegt op

    aan die lofbetuigingen voor agoda ,daar heb ik niks aan alleen reageren als je een oplossing weet, vind het een schande dat agoda na 2 weken nog altijd niet heeft gereageerd .
    key nummer is niet id nummer
    theo spreekt over Customer Support Team wat is daar het juiste e-mail adres van ?
    bedankt alvast

  12. Christina zegt op

    Ook wij boeken al jaren bij Agoda laatst moesten wij op verzoek van Agoda annuleren en opnieuw boeken.
    In de USA Nevada mag je er maar zijn voor 14 nachten. Ze hebben telefonisch contact opgenomen en zelfs 25 dollar vergoeding bijgeschreven. Het geld was binnen veertien dagen retour. We hoeven niet eens onze voucher te tonen naam voldoende zelfs in Thailand. Heb je het hotel gevraagd om jou een briefje te geven dat er niet geboekt was? Op internet kun je ook telefoonnummers vinden om Agoda te bereiken. We denken dat het hotel wat je geboekt had in gebreke is gebleven. Trouwens als je bij Agoda boekt kun je alles terug vinden via email en je klantnummer wachtwoord ben je die kwijt vraag dan een nieuw wachtwoord aan.
    Veel succes.

  13. Christina zegt op

    Nog even dit vraag bij jouw bank een betwistings formulier aan. Als je alle bewijzen mee stuurt wordt het geld geroutineerd. Afgelopen september heeft het hotel in Bangkok gezegd dat we 2 nachten terug kregen omdat er problemen waren kreeg het niet cash maar de dag erop had ik een mail dat Agoda die twee nachten terug storte op onze bankrekening. Sorry maar we zijn heel content met Agoda. Veel succes en wil je nog iets weten of hulp nodig hebben ik wil je graag helpen.

  14. Chantal zegt op

    Ik weet niet of agoda een facebook heeft. Je beklag bij een maatschappij in de social media wil ook wel eens wonderen doen. Zo ver ik weet kan je ook via de bank/credit card nog wel eens geld terug vorderen. Eigenlijk zou agoda zo attent moeten wezen. Maar als de berg niet naar mozes komt moet mozes maar naar de berg ofzoiets 🙂

    • Freddie zegt op

      Misschien heb je het volgende al gedaan, maar heb je ook tussen je Spamberichten gekeken???
      Het kan gebeuren dat je Agoda mail daar per ongeluk is terecht gekomen.

  15. Hans van Mourik zegt op

    Verbeterde verslag…

    Afgelopen maand ben ik met mijn zoon en zijn vriendin voor een lang weekend naar Loei gegaan, en hebben aldaar overnacht in het…”Loei Orchid Hotel”.
    Uiteraard had ik van te voren allereerst op de website van http://www.agoda.com/nl/city/loei.th gekeken, en wat informatie opgezocht betreffende de juiste hotelkeuze’s in Loei.
    Al snel viel mijn keuze op het “Loei Orchid Hotel”.,met enkele foto’s van het hotel zelf binnen en buiten,
    en met een speciale lens genomen zodat alles veel groter werd en ruimer.
    De standaartprijs bij Agoda was (slechts 2 kamertypes) … Standaard THB 800.00 en de
    VIP-Room THB 1,000.=
    Het enige verschil tussen beiden kamers was (standaart twee-éénpersoonsbedden,
    en (VIP) één tweepersoonsbed. Beiden kamers waren van dezelfde afmeeting.
    Uiteraard hadden wij niet bij Agoda gereserveerd.,maar mijn zoon die zowel Thais alsmede Nederlands spreekt, had telefonisch rechtstreeks met het Orchid-Hotel contact opgenomen en gereserveerd!
    Niet voor THB 1,000.= maar voor sléchts THB 400.00 namen wij de VIP-Room
    per overnacht
    Eenmaal aangekomen bij het hotel waar wij de betaling wilde doen voor twee VIR-Rooms en elk voor twee-overnachtingen.,wist de vriendin van mijn zoon aan de receptie te vertellen dat zij hier eerder had overnacht samen met het bedrijf waar zij voor werkte! Dit ging NIET zonder beloning.,want vervolgens kregen wij voor beiden kamers nogeens 10% korting.
    Dus voor iedereen opletten alvorens een hotel te boeken via Agoda, en eerst zelf verder te kijken dan je neus lang is.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website