Lezersvraag: Wat is er aan de hand met het Jaidee resort

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags: ,
28 november 2016

Beste,

Wij hebben voor ons verblijf in januari 2017 in Hua Hin een reservatie gedaan en reeds betaald in het Jaidee resort bij Harm te Wierik. www.thailandblog.nl/hotels/jaidee-resort/#respond-title Nu blijkt dat het resort gesloten is!

Wij hebben meermaals contact proberen opnemen met Harm, ook via zijn zoon en dochter (via Facebook) en krijgen geen enkele reactie.

  • Weten jullie misschien of het waar is dat het Jaidee resort gesloten is?
  • Weten jullie misschien waar we een klacht kunnen indienen om ons geld terug te vorderen? (ongeveer 1000 €)

Alvast bedankt voor jullie medewerking,

Groet,

Gino

Over deze blogger

Ingezonden Bericht

19 reacties op “Lezersvraag: Wat is er aan de hand met het Jaidee resort”

  1. Fransamsterdam zegt op

    Op Tripadvisor heeft Harm de afgelopen twee weken nog een aantal keren gereageerd op beoordelingen.
    Mochten de contactgegevens aldaar u niet verder helpen, kunt u uw ervaring wellicht daar delen, dan zal Harm ook wel reageren lijkt me.
    .
    https://goo.gl/wImGAf
    .

    • Gino zegt op

      Momenteel reageert hij op niks. Ik vrees ervoor dat hij met ons geld naar Nederland vertrokken is…

  2. stevenl zegt op

    Voor geld terug kun je contact opnemen met TAT, waar het hotel (als het legaal opereerde) een borgsom heeft gestort.

    Ik ken het resort niet, maar het lijkt inderdaad gesloten.

    • Fransamsterdam zegt op

      Als ik een hotel vooraf betaal, dan moet dat hotel het geld bij de TAT stallen? Ik geloof er niets van.

      • stevenl zegt op

        Nee. Zoals ik schreef, als het hotel bij TAT is aangesloten, wat verplicht is, dan moeten ze een waarborgsom storten. In geval van problemen (het niet nakomen van door het hotel aangegane verplichtingen) kunnen klanten daar een beroep op doen.

    • Gino zegt op

      Done 😉

  3. Marleen zegt op

    Beste Gino

    Wat een tegenvaller.
    Moest je een alternatief zoeken we hebben hier in Hua Hin een Belgische 5* B&B.
    Prachtige locatie op 5 min van Khao Takiab beach en 10 min van het centrum van Hua Hin.
    Kijk alvast eens op http://www.villabaanmalinee.com

    Groetjes en geniet van je vakantie in Hua Hin

    Marleen

    • Gino zegt op

      Bedankt. We bekijken deze optie.

  4. Ricky Hundman zegt op

    Beste Gino,
    Toevallig weet ik dat Jaidee niet meer van Harm en zn vrouw Nipha is… of tenminste toen ik daar 2 weken geleden was waren ze bezig om alles te verkopen.
    Nipha had mij benaderd of ik wat spullen wilde overnemen wat ik ook gedaan heb en ze zouden die zaterdag terug naar Nederland gaan.
    Op dat moment waren er toekomstige kopers aan het rondkijken.
    Ik hoop dat je nog contact krijgt met ze en dat je gewoon kunt gaan want het is een mooi en leuk resort!
    Succes,
    Ricky

    • Gino zegt op

      Ik begrijp dat ze het resort verkopen maar als ze eerlijk zijn, zouden ze toch het geld dat ik reeds in mei 2016 gestort heb, gewoon kunnen teruggeven.

  5. Kees 2 zegt op

    Booking.com geeft aan dat ze geen reservering voor Jaidee Resort accepteren.
    Aanvankelijk wel gedaan, dus wie weet zijn daar andere contactgegevens verkrijgbaar

    Jullie zijn dus misschien ‘genaaid’ (daar lijkt het op, of hij is gewoon failliet) en de beste Harm is misschien met de noorderzon vertrekken.
    Wie weet is hij terug in NL.

    Voor de hand liggend om aangifte te doen bij toeristenpolitie in Hua Hin, en proberen via immigration uit te zoeken waar hij nu in Thailand woont of wellicht terug is in NL.
    Elders op Thailandblog stond hun tel nr: 086 5281 232 en een foto.
    https://www.thailandblog.nl/hotels/jaidee-resort

    Hij komt uit Amersfoort, ook daar contact zoeken met de politie.

    https://www.facebook.com/harm.tewierik
    Via enkele contacten op z’n facebook zou je ook wat kunnen proberen

    • Fransamsterdam zegt op

      De politie heeft hier niets mee te maken. Als Gino in januari niet terecht kan is er wel sprake van wanprestatie, maar dat is geen strafbaar feit, dat is een civielrechtelijke kwestie.

      • Gino zegt op

        We zijn ‘genaaid’ Frans !

      • Frans Nico zegt op

        Beste Frans, als iemand zijn resort aan het verkopen is en gedurende dat proces een boeking accepteert terwijl hij weet dat hij de boeking niet kan nakomen, dan is dat oplichting, dus een strafbaar feit. De boeking is immers onder valse voorwendsels geaccepteerd.

    • Gino zegt op

      Via Booking hebben we ook al geprobeerd, maar die weten enkel dat het resort tijdelijk gesloten is.
      Het is gewoon onfair van hen om ons zo te behandelen, we waren reeds 2x klant bij hen en nu hebben ze ons ‘in het zak gezet’
      Via Facebook ook al geprobeerd.

  6. Gusie Isaan zegt op

    Dat weet ik zo net nog niet Fransamsterdam, het begint na lezen van de verschillende reacties hier op dit blog naar de richting te neigen van oplichting. Lijkt mij dat als er vooraf betaald is de uitbater op vragen van de de hotelgast fatsoenlijk antwoord moet geven.

  7. Fransamsterdam zegt op

    Tsja, het ziet er slecht uit. Aan de andere kant heeft men de sluiting kennelijk wel gepland, anders zouden ze de gasten op straat hebben moeten zetten en dat zou toch wel in de gaten hebben gelopen, c.q. tot enige reacties op de bekende beoordelingssites hebben geleid.
    Het is denkbaar dat de zaak verkocht is, inclusief de reserveringen, en dat de nieuwe eigenaar in januari gewoon weer open is.
    Het is niet netjes om nergens op te reageren, maar je verkoopt zoiets natuurlijk ook om ervan af te zijn.
    Vooralsnog blijft het gissen wat er precies aan de hand is en kan ik me heel goed voorstellen dat u vreest het betaalde bedrag niet meer terug te zien.

  8. Bz zegt op

    Hallo Gino,

    Het is natuurlijk een uitermate vreemde zaak dat hij nergens op reageerd. Het doet er niet toe of hij de zaak verkocht heeft want dan is het toch een normale zaak dat alles netjes wordt overgedragen en afgehandelt. Dit lijkt er echter meer op dat iemand met de Noorderzon er vandoor is gegaan. Lijkt mij echter sterk dat deze man niet nader is te traceren.

    Daarnaast vraag ik mij af dat als je voor dat resort geboekt hebt dan verandert daar juridisch beschouwd toch niets aan bij een wisseling van eigenaar? Je hebt toch een contact met dat resort en niet met die Harm in persoon?

    In ieder geval sterkte en duim ik voor een goede afloop voor jullie.

    Mvg. Bz

    • Kees 2 zegt op

      Als het bijv een BV is, dan kan dat juridisch zo zijn, althans dat is zo in NL (Heb zelf zoiets bij de hand gehad: na overlijden van de eigenaar dacht de nieuwe eigenaar dat de rechtszaak die ik tegen de BV aangespannen had, niet meer doorging. Zij verweerden zich niet en daarna werd mijn eis (die door de rechter als redelijk werd beschouwd) met een hamerslag toegewezen.

      Is het een eenmanszaak, dan ligt het anders, dan is waarschijnlijk de nieuwe eigenaar niet aansprakelijk, hoewel die ut coulance Gino wel iets tegemoet zou kunnen komen.

      Gezien het feit dat Harm te Wierik niet vanuit zichzelf contact opgenomen heeft met Gino, kan geconcludeerd worden dat Te Wierik de boel belazert of geen geld heeft. Elk fatsoenlijk mens zou namelijk wel contact opnemen om gezamenlijk een oplossing te vinden.

      Wat ik als eerste zou doen: uitzoeken waar hij nu in NL woont, een brief sturen waarin je (aannemende dat hij geen geld heeft, maar binnenkort wel weer een baan) een betalingsregeling voorstelt van minimaal 100 euro per maand, met daarbij het dreigement dat je anders de politie inschakelt en/of een juridische procedure opstart (met eventueel beslaglegging op deel van zijn loon en kosten procedure voor hem).

      Wat ik ooit gedaan heb (een lening die niet terugbetaald werd): rechtstreeks contact opgenomen met werkgever (in mijn geval regelde die werkgever dit snel en zeer correct).


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website