Met EVA Air vliegen en languit liggen in de business class?

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags: ,
19 augustus 2024

Beste lezers,

Ik wil binnenkort, in ieder geval voor de kerst even terug naar Nederland voor familiebezoek. De laatste keer dat ik in Nederland was is 7 jaar geleden dus het wordt ook wel weer eens tijd. Tot aan 2016 ging ik jaarlijks 3 of 4 keer op en neer en was het boeken van een ticket bijna routine.

Deze keer wil ik ook weer direct online boeken en omdat ik de laatste vluchten gewend was een business class of premium Laurel class of hoe het ook heten mag te kopen (omdat ik tussendoor vanwege rugklachten even languit moet kunnen liggen) dacht ik ook dit keer even een kaartje te kunnen bestellen maar…. de tijd schrijdt voort en dingen veranderen snel zo blijkt nu. Want wat is nu Business Basic, Business Standard en Business Up? (en die Up is me te duur) Wat een rare business!

Ik kom er niet uit, als ik zoek spreekt een site over Laurel en Premium Laurel, maar de termen die EVA gebruikt kan ik nergens terugvinden, telefonisch kan ik ze niet bereiken dus ik dacht: ik stel de vraag hier.

Dus: wat moet ik boeken als ik gewoon een stoel wil die, net als vroeger, helemaal plat kan en dat je languit kan liggen? De rest zoals eten enz. interesseert me niet, gewoon zo’n stoel in het vliegtuig die vroeger voorin stonden en waar je als je naar Economy Class liep eerst doorheen moest.

Wie geeft advies?

Groet,

Pim

Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.

6 reacties op “Met EVA Air vliegen en languit liggen in de business class?”

  1. Daan zegt op

    Beste Pim,

    De naam van die businessclass bij Eva Air heet nu de Hardy class.
    Daar kan je de zetels perfect horizontaal gebruiken, net als voorheen.

    En de uitstekende kwaliteit van de maaltijden, die krijg je er gratis bij.
    Ik heb enkel maar lof voor hun service.

  2. RNo zegt op

    Beste Pim,

    de verschillen in naam die je benoemt hebben allen betrekking op de zelfde Business Class stoelen. Verschil in prijs zit in de ticketvoorwaarden.

    Zowel Business Basic,Business Standard en Business up hebben dezelfde bagage vrijstelling nl. 2 koffers van 32 kilo elk.

    Mileage sparen verschilt per tariefklasse nl.
    Basic 125%, Srandard 150% en Up 175%

    Ticket veranderen kost bij Basic usd 150 +$, bij Standard usd 100+$ en bij Up usd 0 +$.

    Restitutiekosten bij Basic usd 350, bij Standard usd 250 en bij Up usd 50.

    No Show bij Basic usd 200, bij Standard 150 en bij Up usd 100.

    Kortom het is 1 Business Class met dezelfde stoelen maar verschillende ticketvoorwaarden. Verschil zit alleen in Mileage sparen, ticket veranderen, restitutiekosten en No Show. Je kunt dus gewoon Basic kopen indien beschikbaar op gewenste vertrekdatum. Is die verkoopklasse uitverkocht dan naar Standard.

    • SiamTon zegt op

      Indien het, zoals jij stelt, dat alle soorten Business Class dezelfde stoelen hebben, maar met verschillende ticketvoorwaarden. Hoe kan dan een soort uitverkocht zijn. De stoelen zijn dezelfde en het totaal aantal stoelen van de Business Class is dat ook. Business Class als geheel kan zijn uitverkocht, maar niet één soort.

  3. Pjotter zegt op

    Denk , buiten de hiervoor genoemde zaken idd, ook afhankelijk van de vliegmaatschappij. Soms is “basic” ook b.v. ‘geen lounge toegang’ en ‘geen stoelkeuze’.

    • RNo zegt op

      Beste Pjotter,

      vraag ging over Eva Air en daar heb ik op geantwoord. Bij alle drie verkoopklassen is seatselection inbegrepen. Over lounge toegang wordt niet gesproken dus ga er van uit dat het ook inclusief is.

      Mee eens dat het per maatschappij kan verschillen. Geldt bv. ook bij KLM op dit traject, verschil in mee te nemen bagage, betalen voor seatselection, wel of geen lounge toegang..

  4. Adriaan zegt op

    Voorheen ook met Eva air business basic gevlogen. Is prima, maar sinds vorig jaar heel veel duurder. Daarom vorig jaar business met Saudi gevlogen. Was ook prima en ongeveer 1000 euro goedkoper dan Eva air. Maar later bedacht ik dat de Saudies ruzie hebben met de Jemenieten en dat het misschien daarom zo goedkoop was.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website