Lezersvraag: Ik loop niet best, is er een manier om sneller door immigratie te komen?
Beste lezers,
Op zaterdag 28 oktober vliegen mijn partner en ik, met Eva Air, vanaf Schiphol naar Bangkok. We vliegen economy class.
Aangekomen op 29 oktober, vliegen wij met Bangkok Airways, door naar Chiang Rai. Vorig jaar hebben wij bijna onze vlucht gemist omdat we ruim 1 uur in de rij stonden bij Immigratie.
Daar eenmaal doorheen onze bagage opgehaald, en toen een werkelijk hele hele lange toch door de luchthaven moeten maken om bij de terminal te komen (andere kant van het vliegveld volgens mij).
Ik persoonlijk loop niet meer al te best ivm een lichamelijke beperking, en dan is die afstand enorm.
Ik heb nu de volgende vragen aan jullie als “ervaringsdeskundigen”:
- is er een manier om sneller door de immigratie te komen?
- is een mogelijkheid, om bijvoorbeeld met een golfkarretje oid, naar de andere terminal te geraken?
Ik zou enorm geholpen zijn met antwoorden.
Alvast erg bedankt.
Groet,
Wilma
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Lezersinzending28 december 2024Hoe ik bijna 9000 baht in Bangla road kwijt raakte in één avond (lezersinzending)
- Immigratie infobrief28 december 2024TB Immigration Infobrief Nr 058/24: Immigration Jomtien – Jaarverlenging Retired
- Leven in Thailand27 december 2024De hond (lezersinzending)
- Achtergrond27 december 2024Borderrun Thailand (lezersinzending)
Gewoon medische bijstand vragen , wel voor je vertrek. Heb ik ook één keer gedaan met EVA, en je wordt in een rolstoel tot aan de gate gebracht door een medewerker, nergens aanschuiven. Prima geregeld.
Je kunt assistentie aanvragen bij Eva airways,
Even bellen met het kantoor in Nederland, en dan gaat het op Schiphol al in door Schiphol assistentie en dan dmv een rolstoel, dan word je in Bkk bij de gate wederom verder vervoerd met een rolstoel naar je volgende gate.
Werkt heel goed.
DAT IS DE MANIER..wel in Nedeland het een en ander regelen…goede reis en veel plezier
Beste Wilma,
Ook ik vlieg as donderdag naar bkk. Ik loop altijd met een wandelstok en mag op Schiphol en in bkk overal snel langs. Bij de immigratie in bkk aan de rechterkant is een balie voor Thai. Gewoon hulpeloos kijken met je stok. en je mag aan die kant passeren. Je kan ook in Nederland aan de balie van eva air vragen of er hulp kan komen in verband met de lange afstand naar immigratie , dan komt er een rolstoel voor je en word je automatich naar de Thaise balie gebracht.
Zie je in het vliegtuig van eva air.
Gr johan
even een rolstoel aanvragen
wheelchair
heel eenvoudig
gaat snel en je blijft uitgerust.
probleemloos en zeer behulpzame begeleiders
ook op schiphol net als in BKK zeer goed georganiseerd.
Dit is een prima optie en de duur om door de immigratie te komen is ca 5 tot 15 minuten maximaal. zie link https://www.limousine.in.th/fast-track-immigration.html
suc6 Johan
Er is een 2e uitgang voor crew, buisinesclass en 70 plussers. Niet met de meute links af maar doorlopen
na 200 meter linksaf. Geen wachttijden.
wat vaak mensen ook niet in de gaten hebben , als ze aankomen op de luchthaven , ze lopen iedereen achterna, en gaan bij de eerste doorgang naar boven en daar is het meestal heel druk ,kun je in de rij gaan staan , maar als je even doorloopt dat doet bijna niemand heb je een zelfde ruimte om door de douane te gaan , en daar is het niet druk , dus loop ven door, en kijk daar even , ik heb dat ook gedaan als het te druk was en dan ben je r zo doorheen.
groetje , jan en succes
Ook ik heb al een paar jaar ondersteuning .Op schiphol met een rolstoel en in bangkok het zelfde.Gaat altijd prima en als je een ticket amsterdam changmai hebt word je bagage door gelabeld.Je word inderddaad overal langs geloosd.Ik voel me best wel eens opgelaten omdat je aan de buiten kant niets aan mij ziet.Maar eva air weet de medische reden.
Dankjewel voor jullie reacties…hier kan ik mee verder (letterlijk en figuurlijk :)).
Wilma is dit niet een aansluitende vlucht? Een paar dagen geleden is hierover geschreven op Thailandblog. Misschien moet je dat artikel even opzoeken. Als het is wat ik denk kan het je veel tijd en moeite besparen.
Hallo Ruud.
Nee het is geen aansluitende vlucht. We vliegen om 17.45 uur net Bangkok Airways naar Chiang Rai.
Door de ervaring van vorig jaar al een latere vlucht genomen.
Maar de afstand die je af moet leggen op de luchthaven is bizar als he niet goed ter been bent.
Bij de incheckbalie Airportservice vragen. Word je gewoon met een rolstoel van en naar de gate gereden en kom je door de VIP immigratie. Ik doe dit al jaren zo. In het begin vond ik het een beetje vreemde gewaarwording, omdat ik eigenlijk geen rolstoel nodig heb, maar ik kan ook niet zo lang lopen en zeker niet snel. Als ik echt tijd genoeg heb doe ik het niet altijd. Hangt er van af hoe ver ik moet lopen en hoeveel pijn ik heb
Special Assistance
Passengers who need special assistance
When you need special assistance because of a physical disability or mental/emotional disability, EVA will provide individual attention and assistance. If you need special assistance or services during your flight, please notify an EVA Air’s Reservations Office, so we can make the necessary arrangements. An EVA Air Medical Information sheet (MEDIF) may be required to be completed by your attending physician under some circumstances and me
Opmerking: Vaak van deze service gebruik gemaakt. Je wordt in rolstoel met begeleider snel in Thailand overal snel doorheen geloosd! Telefoonje was voldoende.
Mg. Rooie Rob
Iedere luchtvaartmaatschappij voldoet hier aan. Ik vlieg met veel verschillende maatschappijen en alleen bij Etihad had ik slechte service. Te weinig mensen en te weinig rolstoelen. Misschien was dit een momentopname. Ik vraag het gewoon bij het inchecken. Nog nooit weigering gehad
Waar u de ticket bestelt heb moet u aangeven dat. U onder begleiding wil naar Thailand en verder wil naar chang mai dan brengt deze u langs de douane dat gaat sneller heb het zelf mee gemaakt succes
Goedemorgen,
Ik heb zojuist telefonisch contact gehad met Eva Air waar ik te woord werd gestaan door een vriendelijke mevrouw.
Het was totaal geen probleem, alles is meer dan keurig geregeld. Inmiddels ook de gemaakte afspraken per mail ontvangen.
Nogmaals dank voor jullie hulp en het meedenken.