Lezersvraag: Zeer slecht ASQ hotel

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags:
19 juli 2021

Beste lezers,

Zoals ik al eerder heb vermeld, zit ik in mijn laatste 3 dagen van de ASQ in Bangkok. Zeer slecht hotel, koud eten, vuil en slechte communicatie. Maar ja, wat had ik anders verwacht van een budget ASQ hotel vlakbij Nonthaburi. Prijs 28.500 baht zonder de naam van het hotel te vernoemen, echter “luxe” is het zeker niet.

Geen aanrader dus en blijf er van weg.

Vraag: Wie weet welke overkoepelende organisatie in Thailand de ASQ Hotels controleert en/of toekent? (TAT…?).

Groet,

Marcel

Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.

Over deze blogger

Ingezonden Bericht

12 reacties op “Lezersvraag: Zeer slecht ASQ hotel”

  1. haki zegt op

    Je raad aan om er van weg te blijven, maar hoe kan dat zonder de naam van het hotel te weten? Ik zoek nl. ook in die lagere prijsklasse een asq hotel, dus ben erg benieuwd.

    Sterkte voor je laatste 3 dagen…

    • Marcel zegt op

      FF goed tussen de regels lezen
      ………….echter “luxe” is het zeker niet…………….

      Heb je hem?

  2. Jacobus zegt op

    Miloft Sathorn, ongeveer 30,000 baht. Ik heb er zojuist 15 dagen in hechtenis gezeten. Groot voordeel, alle kamers hebben een redelijk balkon. Vraag bij aankomst gelijk om een micro wave, kan je het aangeboden eten zelf warm/heet maken. De bedden zijn uitstekend. Het personeel is professioneel en efficiënt. De maaltijden, behalve het ontbijt, zijn hoofdzakelijk Thais. Een enkelijke keer Italiaans. Maar redelijk smakelijk. Ik heb om chilli en oyster saus gevraagd, wat ik prompt kreeg. Vlgs de regels mag er niet schoongemaakt worden en het bedlinnen vervangen gedurende 15 dagen. Dat heb ik niet geaccepteerd. Na 7 dagen (2de Covid test) heb ik geëist dat mijn bedlinnen verschoond werd. Aldus geschiedde.
    Het personeel is bereid boodschappen voor je te doen bij de 7-eleven.
    Je mag geen alcohol gebruiken op de kamer, maar er is niemand die controleert of je een flesje wisky in je koffer hebt. Vraag ook om solide bestek en servies. Je krijgt het, hoef je niet uit die slappe plastic bakjes te eten.

  3. Bert zegt op

    Heb toevallig vandaag ook een stuk over mijn ASQ geschreven en hoewel ik bij niemand in de portemonnee kan kijken wil ik wel de goede raad mee geven om het hotel van je keuze goed door te lichten bij google. Bij de meeste hotels staan 500+ reviews. Dan kun je al de problemen die hier boven genoemd zijn voorkomen.
    Ik had iedere dag de keuze uit ruim gerechten, van westers tot thais, van japans tot indisch tot vega.
    Heb zelfs vers gebakken frietjes, tosti’s en pizza’s gekregen. De magnetron op mijn kamer is nog niet open geweest. Maar nogmaals ieder zijn keuze.
    Hoop dat de link werkt, dan heb je een idee van hoe het ook kan
    https://sites.google.com/view/amaranthasq/home

    Klik op de knop “next day meal order” vul een willekeurige naam in en kamernummer 540
    Dan kun je door het menu bladeren

    • Erik2 zegt op

      Bert, dat eten ziet er geweldig uit. Hier krijg je dus echt waar voor je geld.

    • henk zegt op

      Je raadt aan het hotel goed door te lichten.
      Ik vraag mij al langer af wat alle post-corona waarderingen nog waard zijn.
      Vele toerisme afhankelijke instellingen zijn gesloten geweest. Het vaste personeel heeft misschien een andere werkgever gevonden. Nieuw personeel vraagt dan misschien wel om nieuwe oordelen.
      Kan ook zijn dat nieuw personeel zelfs beter is. Nieuwe bezems vegen schoon ten slotte.

      • Bert zegt op

        Je kunt de recensies betreffende de periode tijdens corona er zo uithalen. Kijk alleen ff naar de datum dan weet je het al

  4. Oean Eng zegt op

    Dag,

    Ik zat hier. http://thecanalhotels.com/. Zo, de naam van het hotel 🙂
    Voor 26900 baht. Geen klachten. Prima.
    Eten (veel) was beter dan ik had verwacht.
    Na een dag of 10 mocht ik uurtje buiten spelen in het “relaxing area.”. Vies leeg zwembad. Poolbar dicht. Beetje jammr. Net zo alleen, als op men kamer….dus na 15 minuten wilde ik weer terug naar men kamer. 🙂

    mo3s

  5. Nico zegt op

    Ook wij moeten nog 4 dagen . Hetzelfde verhaal en wij betalen meer dan 60000 bath voor twee personen in Tropicana hotel in Pattaya slecht en koud eten, schandalig helaas

    • Henlin zegt op

      Hallo,
      ik heb in december 2020 en april 2021 mijn quarantaine-periode meegemaakt in Hotel Best Bella te Pattaya.
      Gewoon goed. Na uitslag 1e test worden de kamers schoongemaakt,om de drie dagen, incl. vervanging bedlinnen en handdoeken. In december was er een heel uitgebreid menu, maar dat was organisatorisch niet haalbaar en daarom is men overgegaan naar een korter menu. Grote porties. Magnetron op de kamer, normaal bestek, borden en kopjes. Roomservice mogelijk, maar heb ik geen gebruik van gemaakt. Na de eerste test-uitslag (uiteraard wanneer negatief) mag je een uur/dag op het dakterras verblijven. Er mogen wel spullen vanaf buiten gebracht worden, men zegt dat het gecontroleerd wordt, maar er mag niets vanuit het hotel worden afgevoerd. Wanneer er vragen zijn, kun je die aan de receptie stellen of aam het ziekenhuis, mbv Line. Verschillende prijsklassen. zie website. Ik heb beide keren deLuxe Poolview gehad.
      Advies: eerst even contact opnemen per mail of er kamers beschikbaar zijn. Vaak geef het reserveringssysteem aan dat er geen kamers vrij zijn, terwijl bij mailcontact blijkt dat er wel kamers vrij zijn.

      Groet
      Henk

  6. Marcel zegt op

    Als je even tussen de regeltjes doorleest: echter “luxe” is het zeker niet…..weet je welk hotel ik bedoel
    Heb na 2 dagen direkt geklaagd en heb fotos en videos gemaakt.Ben blij dat ik hier weg ben.
    Ze hebben 5 dagen geprobeerd om even te veranderen *warm en beter eten),echter op dag 6 was weer hetzelfde liedje.Ze kloppen niet eens aan de deur als het eten er staat.(of je moet elke 3 min gaan kijken)
    Manger/supervisor gesproken dat ik dit absoluut niet accepteer met excuses en verbetering als antwoord.
    Maar ja,ze vallen weer terug in hun patroon
    Belachelijk /onhygienisch en het niet kunnen krijgen vd naam vd manager/supervisor
    Ook bij mijn tweede (pakma) klacht deden ze zich voor als supervisor zonder naam EN wer het telefoontje van mijn vrouw abrupt beeindigd door de telefoon op de haak te gooien.
    Maar goed nog 48 uur te gaan en weg ben ik.
    Ik dacht dat de FDA (food and drug administration) de hotels toekennen en controleren,maar weet dat niet zeker.
    Ben niet gauw bang aangelegd en roer mijn mond zeker,…ook in Thailand

    • Cornelis zegt op

      Je zit dus in Samut Prakan, niet in Nonthaburi, begrijp ik……..


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website