Beste lezers,
Sinds januari 2019 woon ik in Thailand en ik heb daar nog geen seconde spijt van. Wat een heerlijk land (alleen de maand april mag wel iets minder warm) 2x per jaar ga ik terug naar Nederland om mijn (klein)kinderen, mijn vrienden en mijn familie te zien.
De meeste keren boek ik via vliegwinkel en dan vlieg ik (bijna altijd) met EVA Air met een in Nederland gekocht retour. Deze keer dus ook en mijn terugreis stond gepland voor 09 april. U begrijpt dat dat even niet doorgaat. Nu krijg ik wel, via vliegwinkel, een reiscredit (noem het maar een voucher) en tot 30 december dit jaar kan ik dan boeken, waarbij uitgegaan wordt van de prijs welke ik destijds betaald heb.
Nu heb ik ook begrepen dat er een mogelijkheid bestaat om “om te boeken”. Heeft iemand van u daar ervaring mee en kan iemand mij vertellen wat ik daarvoor moet doen en laten? Reacties zijn van harte welkom. Mag uiteraard (liever nog) op mijn opgegeven emailadres.
Natuurlijk heb ik geprobeerd om contact te krijgen met EVA Air en Vliegwinkel. Het is zo ongelofelijk druk dat ik er niet doorheen kom. Ik heb het al een dag of 10 geprobeerd en tot nu toe zonder resultaat.
Bij voorbaat mijn hartelijke dank en zorg goed voor elkaar.
Met vriendelijke groet,
Ton
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Thailand video's25 december 2024Ontdek de verborgen pracht van Sam Roi Yot (video)
- Visumvraag25 december 2024Thailand Visa vraag Nr 231/24: METV of Visa exemption?
- Leven in Thailand25 december 2024Je maakt van alles mee in Thailand (240)
- Lezersinzending23 december 2024De linkse oudere jongere voelt zich prima in Thailand (lezersinzending)
Ik zie op flightradar dat Eva075 onderweg is van Bangkok naar Amsterdam .
https://www.flightradar24.com/EVA075/2456951a
De vlucht van 9 april gaat dus gewoon.
Ik zie het. Vreemd, de vluchten zijn vlgs EVA t/m 30 april gecanceld. De vertrektijd uit BKK was ook een andere dan gebruikelijk. Misschien alleen vracht?
Hij vertrok 1 uur eerder dan normaal, dat is niet echt apart. Ook vilegt EVa van Taipai nar Bangkok met een leeg toestel, dus vanaf Bangkok is het een uitgaande vlucht .
Het is een reguliere vlucht. Als het een vrachttoestel zou zijn , zou het vluchtnummer anders zijn .
Het punt is wel voor de vraagsteller, als hij niet op deze door hem geboekte vlucht zit, is hij zijn geld wel kwijt.
Bovendien geeft Eva altijd een seintje als er iets veranderd aan je vlucht .
Het is geen passagiersvlucht. Op Schiphol Arrivals is te vinden dat er vandaag géén EVA Air vlucht arriveert.
Op aankomsttijden Schiphol staan vandaag en morgen alleen 2 gecancelde vluchten van KLM uit Bangkok.
KLM heeft ook andere vluchtnummers en tijden dus goed checken.
Volgens eerdere berichten heeft de luchthavenautoriteit (caat),alle commerciële naar Thailand verboden tot 16 April.
Commerciële vrachtvluchten zijn toegestaan.
Dit Stond op de facebookpagina van EVA
(-)
02APR2020 – 06:01 uur (lokale Amsterdam tijd)
Zoals bekend heeft EVA Air vanwege het Coronavirus en de maatregelen van de Taiwanese, Thaise en Nederlandse overheden helaas deze maand alle passagiers-vluchten tussen Amsterdam, Bangkok en Taipei v.v. moeten annuleren.
Op dit moment is het zo dat de vluchten vanaf 2 mei a.s. weer conform schema zullen worden uitgevoerd. Of dit zo blijft is nu nog niet aan te geven. Hiervoor zijn wij ook weer afhankelijk van de verdere ontwikkeling van het Coronavirus en de diverse overheden. Indien er wijzigingen zijn dan zullen we dit z.s.m. op onze Facebookpagina laten weten. Hou deze daarom goed in de gaten.
Vanaf aankomende zaterdag 4 april zullen wij wel met ons gebruikelijke vliegtuig (B777) met alleen vracht gaan vliegen op de route Taipei/Bangkok/Amsterdam/Bangkok/Amsterdam. Dit om het vervoeren van goederen tussen de drie landen te continueren. Het kan dus zijn dat u binnenkort ons vertrouwde B777-vliegtuig op Schiphol ziet staan of in de omgeving van Schiphol ziet vliegen. Dit is dus uitsluitend met vracht en dus NIET met passagiers.
#EVAAir #ervaarEVAAir #zorgvoorelkaar #takecareofeachother
Probeer de facebookpagina te vinden waar deze berichten op staan. Kun je me de link geven?
Alvast bedankt.
Dirk.
Hallo Dirk,
Hierbij de link
https://www.facebook.com/pg/evaairwayscorp.nl/posts/?ref=page_internal
Ook als u EVA kunt bereiken zal men u zeer waarschijnlijk verwijzen naar vliegwinkel.nl, een nadeel van het niet rechtstreeks bij de maatschappij boeken. Maar het is het proberen waard, natuurlijk. Heeft u EVA in Nederland of in Thailand trachten te bereiken? De hoofdvestiging in Taipe is in het algemeen ook makkelijk te bereiken. Zie voor alle contactinformatie https://www.evaair.com/en-us/contact-us-and-help/contact-us/
Een kennis van mij kon ook niet vliegen en heeft een vlucht van EVA laten omboeken naar 2 mei.
Zijn dochter in Nederland kon wel contact krijgen en heeft dat voor hem geregeld.
De vliegmaatschappij zal eventueel verwijzen naar Vliegwinkel.
Beste Kop,
De situatie is als volgt; ik heb van Evaair een “cancellation” ontvangen en het verzoek om contact op te nemen met vliegwinkel. Dat heb ik via de mail inmiddels gedaan en als reactie heb ik “reiscredit” gekregen voor de waarde van mijn ticket. Ik moet dan boeken vóór 30 december 2020. Nou, dat is geen probleem. Tevens wordt de prijs bepaald en als die hoger is als mijn oude ticket, nou dan moet ik bijbetalen. En dat vind ik vreemd.
Ik wacht je antwoord met belangstelling af.
Met vriendelijke groet, Ton van Holsteijn
Beste Ton,
Aanvankelijk had ik ook ’n retourticket van EVA.
Die vlucht werd geannuleerd, in April, maar heb contact gezocht met Thailand Travel in Rotterdam.
Ralph Stöcker heeft me geholpen en binnen ’n halve dag had ik ’n nieuw EVA ticket en zodoende kon ik op 28 maart terug naar Nederland vliegen.
Probeer contact met Thailand Travel te maken en zoek ’n vlucht voor Mei.
Succes
Beste Ton,
Aangezien dit de terugreis is zou je deze hoogstwaarschijnlijk ook kunnen wijzigen via de website van Eva.
Als je de melding krijgt dat het alleen via de reisagent moet, dan heb je namelijk een speciaal tarief (IT of bulk) geboekt.
Gewoon proberen.
Ps bel Eva in Nederland, of stuur een email.
Mijn vrouw had bij EVA een reis geboekt via Vliegwinkel.nl: Samui/Bangkok/Amsterdam op 4 april heen en
Amsterdam/Bangkok/Samui retour op 5 mei.
Ze kon bij vliegwinkel de reis omboeken naar 18 augustus/15 september.
Omdat kennelijk de vluchten in augustus duurder zijn, moest ze € 276 bij betalen.
Alles geregeld (met vertraging) via email met vliegwinkel.
Het vreemde was wel, dat ze evengoed bericht kreeg via sms, dat ze op 4 april kon inchecken, terwijl EVA
alle vluchten had gecanceld. Kennelijk konden ze dat niet meer uit het systeem halen.
Als er een ticket geweizigd moet worden, als eerste kontakt opnemen waar u die ticket heeft gekocht, dus bellen en bij geen gehoor een mail sturen, heeft u ook een bewijs van verzending!
Henry, klopt helemaal als de reis nog niet is begonnen.
Dit is de terugreis en het ticket is nu in handen van de airline (under airport control).
Zolang Eva het bedrag kan zien wat er betaald (face value), kunnen ze dit wijzigen.
Indien men het bedrag niet kan zien, is het speciaal tarief, oftewel IT of Bulk fare.
Dan moet de reisagent het wijzigen.
Zo doen wij het ook wat ticketing betreft voor British Airways op de luchthaven Schiphol.
KLM idem dito.
Groet
Edwin
Ik had ook zo n probleem.
Ik zou 1 april met turkisch airlines terug vliegen maar alles gecanceld tot 18 april ( verlengd tot 1 mei).
Budget air wou geld terug vragen terwijl ik wist dat het omgeboekt kon worden zonder kosten.
Ik heb hun gezegd dat ik het zelf zou regelen in bangkok met turkisch airlines .
Zo gezegd zo gedaan het was geen enkel probleem.
Heb nu een openticket wat geldig is tot 28 feb. 2021
Heb een kopie van de mail van turkisch airlines naar budget air gestuurt.
Met commentaar dat het gewoon omgeboekt kon worden. Stelletje sukkels daar kunnen niet goed lezen en je krijgt alleen maar geautomatiseerde antwoorden waar je weinig aan heb o.a. ze verwijzen je naar de airline.
Neem het heft in eigen hand.
Schrijf een mail naar airline office van airline in bangkok.
Succes Ben
Ik heb het al vaker geschreven: waarom zaken doen met zo’n ticketverkoper in plaats van rechtstreeks bij de maatschappij te boeken? Als alles goed gaat maakt het niet veel uit, maar als er problemen zijn, zijn veel van die tussenpersonen ‘niet thuis’,,,,,
Mee eens Cornelis, ik ken minstens twee personen die in het verleden via een tussenschakel een goedkopere ticket hadden gekocht. Bij problemen of vragen: gedoe met een call centre in India enzovoort. En dat voor misschien een tientje of 1-2 voordeel. Geen handige zet van hen als je het mij vraagt. Het zal niet voor iedereen een ‘bewuste’ keuze zijn, sommige kiezen voor een online prijsvergelijker en komen zo bij de goedkoopste uit. Dat is soms duurkoop. Zo’n prijsvergelijker heeft zo zijn voordelen, snel aanbiedingen van diverse maatschappijen vergelijken, maar dan moet je niet meteen voor de goedkoopste aanbieder gaan. Ik denk dat het uitkleden van service (betalen voor zaken die vroeger ‘gratis’ waren) ook komen omdat de aanbieders graag hoog in de zoekresultaten komen.
Mijn meeste tickets heb ik rechtstreeks bij de airliners gekocht, een enkele keer bij een Nederlandse tussenspeler (zoals BM air). Gelukkig nog nooit hoeven omboeken maar ik reken er op dat mocht dat noodzakelijk zijn, dit dan zonder onnodige problemen kan gebeuren.
20 maart werd door budget air onze vlucht gecanceld het bericht kwam 15 uur voor vertrek toen snel nieuwe tickets geboekt met schipholtickets, deze werden op 28 maart gecanceld op de airport ,dit was de laatste reguliere vlucht van eva air.
Toen maar weer nieuwe tickets gekocht en eindelijk weg ,ben benieuwd hoe lang het duurt voordat er een refund komt en waar ik de extra visum kosten kan claimen ???
Ook wij zouden op 2 april met eva air terug naar nederland vliegen.Vanuit thailand lukte het ook niet om onze ticket die we bij een reisbureau hadden gekocht om te boeken.Onze dochter is het na veel telefoontjes gelukt om ons op een vlucht van eva air op 26 maart te krijgen.We moesten wel 150 euro pp bijbetalen omdat we zgn in een andere klasse kwamen.Maar voor 300 euro samen waren we gelukkig thuis.Ik wens ieder veel succes met het omboeken van de ticket.
Ik had een vlucht geboekt met Eva air voor 2 april naar BKK maar zonder tussen komst van een reisorganiastie of iets anders dus direkt via Eva air en kreeg gisteren(9 april j.l) de kosten terug op mijn bankrekening, klasse!!!!