Lezersvraag: Wie heeft een ervaring met Swiss Air?
Beste lezers,
In maart j.l. heb ik vliegreis naar Phuket voor 2 personen geboekt. De reis gaat eerst naar Zürich en dan te vervolgen naar Phuket. Voor de 1e reis heb ik 2 stoelen met extra beenruimte vastgelegd en heb daarvoor € 60 betaald. Tot mijn verbazing kreeg ik bij het inchecken op 15 november j.l. plotsklaps 2 plaatsen zonder extra beenruimte toegewezen.
Na hiervoor geklaagd te hebben bij mijn reisagent Gate 1, kregen zij het antwoord van: Ze hadden voor de vlucht Amsterdam – Zürich een ander toestel ingezet en die hadden geen stoelen met extra beenruimte. Zij mogen altijd andere toestellen inzetten, maar restitutie wordt niet uitgevoerd.
Het gaat mij niet direct om die € 60. Mij stoort alleen het feit, dat je te goeder trouw een extra service betaald en dan later hoort dat je geen restitutie ontvangt.
Dank voor uw reactie(s)!!
Groet,
Hans
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Lezersinzending21 november 2024Thailand ontdekken… (lezersinzending)
- Leven in Thailand21 november 2024Je maakt van alles mee in Thailand (179)
- Lezersvraag21 november 2024Weet iemand of de supermarkt Okay in Cha-am nog bestaat?
- Lezersvraag21 november 2024Huis kopen met mijn Thaise partner en wat moet ik doen om er te kunnen blijven wonen?
Hans, je vertelt helaas niet of je op het langste traject wel extra beenruimte hebt gekregen.
Als ik economy+ boek, of een andere naam die men er tegenwoordig aan geeft, zie ik vaak op de boekingsbevestiging staan dat de hogere stoelklasse alleen wordt gegarandeerd op het langste traject.
Beste Erik,
Dank voor jouw reactie.
Helaas hebben wij ook géén 2 stoelen met beenruimte gekregen voor de lange vlucht.
Groet,
Hans
U hebt een product / dienst gekocht, dus als dat product niet geleverd wordt, moet u gewoon uw geld terug krijgen.
U hebt waarschijnlijk aan uw reisagent betaald en die heeft uw ticket geleverd, dus die moet zorgen, dat uw geld terugkomt.
Waar heb je anders een reisagent voor?
Een ticket kun je ook direct bij een luchtvaartmaatschappij boeken.
En anders een klacht indienen bij, of tegen, de reisagent.
Misschien is het handig, om ook bij SwissAir na te vragen hoe een en ander is geregeld met de restitutie, en of er inderdaad een ander toestel is ingezet, en niet alleen op de mooie blauwe ogen van de reisagent te vertrouwen.
Beste Ruud,
Hele nuttige tips heb je mij aangereikt!!!
Uit de reactie van mijn reisagent Gate 1 krijg ik geen restitutie van Schwiss Air.
Het lijkt mij inderdaad nuttig om ook rechtstreeks bij Schwiss Air eens navraag te doen!!
Komt daar ook niets uit, is de mogelijk nog open om de Vakantieman van omroep Max eens te benaderen.
Je komt van mij te horen of dit wat opgeleverd heeft?
Nogmaals dank voor jouw suggesties!
Groet,
Hans.
Gisteren gevlogen met Swiss Air.
Korte vlucht alcohol gratis..lange vlucht economy alcohol betalen.
Wijn 8 euro..bier 5 euro.
Eten matig.
Weinig beenruimte. Volgende keer toch andere maatschappij.
Ben pas geleden van Düsseldorf naar Zürich gevlogen economie meer beenruimte dan met economie KLM voor mij swiss super
Eef, en hoeveel uren vliegen was dat van Dusseldorf naar Zürich?
Eenjaar of twee geleden naar Belgie hevlogrn en terug
Met Swissair, nooit meer. Schandalige service en je worxt getransporteerd als een sardientje. Ook al bieden ze een vlucht voor 100 euro, nee, bedankt.
SwissAir is failliet gegaan en Crossair heeft de boedel overgenomen onder de naam ‘Swiss’ maar wél met het logo van het rode kruis, dus ‘n beetje sneeky!
Ik ben dit jaar van Johannenburg met Swiss gevlogen, terwijl ik Lufthansa geboekt had.
Maar Swiss is níét de kwaliteit die je van Zwitserse uurwerken gewend bent!!
Klopt niet helemaal. Crossair was deel van Swissair en kreeg 40% van zijn inkomsten door Swissair. Ze namen wel delen over, maar uiteindelijk nam Lufthansa hun over in 2005.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Swiss_International_Air_Lines
Daarom kan het ook zijn dat je met Swiss vliegt, terwijl je bij Lufthansa boekt. Ze moeten eigenlijk dezelfde standaard hebben.
Ook een aantal keer met Swiss gevlogen enkele jaren terug.
Niets slechts te melden maar ook niets bijzonders. Heel matig dus.
De wachtruimtes/gates in Zürich waren te klein om al de passagiers een plaatje te geven. Voor de toiletten was het aanschuiven.
Swiss zit samen met Lufthansa. Eurwing, Austrian, Eva Air, Turkish Airlines, Thai en nog een aantal maatschappijen in Star Alliance.
Ik ben meerdere keren met 1 van deze maatschappijen gevlogen. OOK met Swiss. Ik vileg als “gehandicapte” onder priority.
Ik vind het verhaal en sommige reakties wat onduidelijk zonder toelichting.
Ik ben juist uitermate te spreken over de GELIJKaardige behandeling bij al deze maatschappijen. Ik herken me er dus duidelijk niet in.
Laatste twee boekingen met Swiss
Dusseldorf, Zurich, Bangkok, met Swiss
Bangkok, Wenen, Dusseldorf. Geboekt met Swiss gevlogen met Austrian en Lufthansa
Brussel, Zurich, Bangkok met Swiss
Bangkok, Frankfurt, Dusseldorf. met Lufthansa.
Laatste boeking met Eurowings
Dusseldorf Munchen Bangkok
Terug Bangkok, Frankfurt Dusseldorf met Lufthansa en Eurowings.
Nooit klachten. Perfecte begeleiding assistentie en zeer snelle afhandeling vanaf in-checken tot boarding
Boek altijd of direct bij Swiss of voorheen en dat kan zelfs nu ook nog via Eurowings. Gaat dan via Munchen. OOk direct Lufthansa gaat perfect.
Een aantal is goed! Het zijn al 26 maatschappijen. De kans is vrij groot dat je met een Star Alliance partner onderweg bent. Hier staan ze allemaal in opgenoemd: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Star_Alliance
Priority kan goed zijn (heb ook wel op first class moeten wachten in Bangkok) maar niet krijgen waar je voor betaald en slechte service aan boord is wat anders. Hahaha geen Siss voor mij dus
Ik vlieg geen bussines class of first class. Krijg priority vanwege handicap.
De service van Swiss is perfect in tegensteling to die van de KLM, Emirates, Guld Air en andere.
Misschien ligt het aan het gedrag aan de balie
sorry Swiss
Hans, wanneer jij voor die eerste vlucht 60 Euro moest betalen voor extra beenruimte en je kreeg deze niet, vind ik dat ze dat geld moesten terugbetalen. Ik zou een consumentenbond aanschrijven of me bij iedere mogelijke instantie beklagen en dat geld terug verlangen. Dit is niet zoals het hoort.
Ik kan me ook niet echt voorstellen dat dit normaal is. Op zijn minst zijn ze een plausibele verklaring schuldig.
Zit het probleem niet in het feit dat niet rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij werd geboekt? Dan kun je ook bij zaken als wijzigingen en restituties alleen zaken doen via je reisagent/de website waar geboekt werd.
Beste Sjaak S,
Heb inmiddels een mail aan mijn reisagent Gate 1 geschreven. Hun naar het juiste mailadres va Swiss Air gevraagd. Indien zij hierop niet (naar behoren antwoorden, zal ik andere maatregelen nemen om mijn gelijk te krijgen.
Een mail aan de vakantieman van Omroep Max zou ook niet zo gek zijn.
Bedankt voor jouw suggesties!
Zodra er nieuws is hoor je van mij!!
Groet uit het warme Phuket
Hans.
Je moet niet uitsluiten dat Gate1 je iets verkocht heeft dat op het korte traject niet ‘geleverd’ kan worden. Swiss zal je in dat geval niets restitueren. Het is beter om je ticket rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij te kopen, dan kun je ingeval van problemen ook rechtstreeks zaken met hen doen en zul je niet naar de – onnodige – tussenschakel worden verwezen.