Beste lezers,

Ik lees op Thailandblog dat steeds meer luchtvaartmaatschappijen deze winter naar Thailand vliegen en dat het land medio oktober weer open gaat. Nu wil ik een vliegticket boeken voor begin december.

Ik heb hier wel eens gelezen dat je een ticket het beste met een creditcard kan betalen, waarom eigenlijk? Ik nu geen creditcard dus voordat ik die neem wil ik toch weten waarom en wat het voordeel is?

Groet,

Jan

Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.

Over deze blogger

Ingezonden Bericht

11 reacties op “Lezersvraag: Waarom een vliegticket met een creditcard boeken?”

  1. Ingo zegt op

    Hi Jan,

    Bij de meeste creditcard maatschappijen ben je 180 dagen verzekerd, ook tegen failisement en vertragingen/bagage verlies.

    Ander voordeel kan zijn, dat de betaling pas aan het begin van de nieuwe maand afgeschreven wordt of dat je gespreid kan betalen.

    https://insideflyer.nl/5x-waarom-je-vliegtickets-met-een-creditcard-betaalt/

  2. Frank zegt op

    Ik had geboekt bij vliegwinkel.nl. Na meerdere e-mails geen antwoord heb ik geld teruggevraagd bij mijn creditcard en dit gekregen omdat vliegwinkel.nl hun afspraken niet nagekomen zijn. Als ik via de normale weg had betaald dan was ik mijn geld kwijt geraakt. Dus daarom boeken met creditcard.
    Die boekingbureaus laten je gewoon stikken. als je direct boekt bij vliegmaatschappij valt het wel mee geloof ik.

    • Jan Nicolai zegt op

      Ik had een ticket met vertrek 17 mrt 2020 met Emirates; online besteld; met creditcard betaald.
      Men vloog nog wel, maar ik was bang geworden of ik wel terug zou kunnen vliegen, vanwege snel oplopende besmettingen.
      Zou ‘s-middags vertrekken, heb diezelfde voormiddag gemeld dat ik niet meevloog.
      Twee maanden later mijn geld terug gehad.

  3. Michel zegt op

    Klopt, Frank….ik had geboekt rechtstreeks bij Eva air ( zoals altijd..) toen alles niet meer doorging door corona.. binnen 14 dagen alles netjes teruggestort op mijn rekening, zelfs mijn flightmiles zijn positief verrekend! Echt top maatschappij. En trouwens ik betaal ook altijd met creditcard maar die deze keer niet hoeven aan te spreken omdat Eva air alles netjes uit zichzelf terugbetaalde.

  4. Jos zegt op

    Als er zaken fout (cancelling van de vlucht bijvoorbeeld) gaan dan kan je vaak sneller bij een creditcard je geld terug claimen. Vorig jaar gebeurde dat veel ivm alle covid toestanden en de achterstanden van vliegmaatschappijen met het terug betalen

  5. joskeshake zegt op

    Er zijn hier verschillende gelukkigen, ik had verleden jaar ook geboekt bij Emirates voor 05/05/2020 om naar Belgie te vliegen maar de betaling ging via Bravofly, en door corona toestanden gecancelled en een zogezegde voucher gekregen met de mogelijkheid om vanaf 01/01/2021 een volledige refund. Dit heb ik dan ook willen doen, alleen Bravofly is langs geen kanten meer te bereiken en klacht via ” mijn kaart” haalt ook niets op, alhoewel het met mastercard betaald is, en Emirates zelf beweert er ook niets aan te kunnen doen, dus geld weg.

    • Cornelis zegt op

      Nee, Emirates doet, net zoals vrijwel alle andere maatschappijen, geen zaken met je als je het ticket bij een tickethandelaar hebt gekocht. Alle reden om uitsluitend rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappijen te boeken.
      Overigens zijn er een aantal gevallen bekend waarin de luchtvaartmaatschappij het ticket wel heeft terugbetaald aan de handelaar maar dat die het niet heeft uitbetaald aan de klant. O.a. D-reizen lijkt zich hieraan schuldig te hebben gemaakt, bleek na het faillissement. Het geld van de klant werd aan andere doelen besteed, blijkbaar.

  6. Loe zegt op

    Altijd boeken met creditkaart ook het hotel. Zit momenteel in quarantaine, ben op de helft. En wat ik vooral aanbeveel maak een foto van je screens tijdens het boeken. Heb nu weer een probleem met Agoda. Op de bevestiging stond 1050,30 daar heb ik dus een foto van genomen, drie weken later werd echter 1102,91 afgeschreven. Zonder foto kon ik niets bewijzen, nu Agoda een mail geschreven en als ze niet reageren binnen 5 werkdagen vraag ik het geld terug via mijn creditkaart maatschappij. Het ruikt niet fris deze handels wijze, want hier zou je normaal nooit achter komen.

  7. Gerard zegt op

    Je krijgt sneller je geld terug – no questions asked. Ik heb in November me geld terug gekregen voor 5 tickets met THAI, waarde 1600 Euro.

    THAI wil nog steeds niet betalen, creditcard company had het binnen 30 dagen geregeld onder “services not rendered”.

    Ze claimen dat niet met THAI, ze doen dat uit eigen zak vanwege de verzekering die je hebt met een creditcard.

    Succes!

    • lomlalai zegt op

      Hallo Gerard, reken er maar wel op dat de creditcard company het uitgekeerde bedrag bij THAI gaat proberen terug te vorderen, geen enkele verzekeraar houdt er van om “gratis” geld uit te keren. Waarschijnlijk hebben ze voor veel klanten geld moeten uitkeren vanwege de problemen bij THAI, ze hebben hele goede juristen die gaan proberen dit terug te vorderen.

  8. carla goertz zegt op

    Hoi een creditcard bied vele voordelen ,zo is je aankoop altijd tot 180 dagen verzekerd ,je hebt ook een beperkte reisverzekering ,ik heb zelf een mastercard voor 17,50 euro per jaar (bijenkorfcard ) betekend ook nog een punten sparen .Je zou op matercard.nl de voorwaarden is kunnen lezen wat het je oplevert .Mijn man verloor zijn bril op het werk en had hem pas 4 weken , mastercard gebeld kreeg een schade formulier thuis van abn amro en heb het geld terug gekregen , Dus ook met een vliegticket boeken heb je meer zekerheid . nadeel krijg je je rekening betaal hem meteen want ben je te laat dan betaal je rente .


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website