Beste lezers,

Ik heb een ticket gekocht via Gate1 met EVA Air vertrek 21 april. Deze is uiteraard geannuleerd. Zeven weken geleden kreeg ik keurig een e-mail van Gate1 dat ze van EVA hadden vernomen dat de vlucht is komen te vervallen. In deze mail het verzoek dat ze gingen uitzoeken wat de mogelijkheden zijn andere ticket of terugboeking van het geld. Verzoek van Gate1 was om niet te reageren en de regie aan hen te laten. Hier heb ik op zich alle begrip voor want het is een uitzonderlijke situatie.

Zes weken later wilde ik toch wel graag een update hebben van Gate1 hoe de stand van zaken is en heb hen een mail gestuurd. Hierop heb ik geen reactie van gekregen. Als ik op internet kijk naar reviews over Gate1 dan regent het klachten over hen. Ik heb ook contact opgenomen met EVA in Amsterdam en deze vertelden mij dat ze op 21 april keurig het geld van de ticket hebben overgemaakt naar Gate1. Sindsdien blijft het stil van de kant van Gate1.

Nu is mijn vraag, vele lezers van Thailandblog zullen vast ook ticket hebben gekocht via Gate1. Zijn er al lezers welke naar tevredenheid door Gate1 zijn geholpen? Ik ben erg nieuwsgierig.

Groet,

Reiziger

Over deze blogger

Ingezonden Bericht

27 reacties op “Lezersvraag: Vliegticket gekocht via Gate1 en de vele klachten”

  1. Carl zegt op

    Mijn advies: boek nooit een ticket via een touroperator, maar direct bij de airline zelf.
    Je bent misschien een paar tientjes meer kwijt, maar bij problemen, o.a. zoals Corona annuleringen nu,
    kun je direct zelf ” onderhandelen” met de vliegmaatschappij, en niet door hen worden doorverwezen naar
    de touroperator.

  2. Bert zegt op

    Bellen moet je doen

    Vorig jaar ook geboeky met gate1. Vlucht was geannuleerd. Per mail wouden ze geld terug geven maar dat wou ik niet. Ik wou per se naar bangkok… na een paar keer te bellen en blijven volharden hebben ze me zelfs ipv de ukrainr airlines die geschrapt werd, op een rechtstreekse thai air gestoken. Zonder bijbetalen

    • reiziger zegt op

      Ja, bellen is inderdaad een mogelijkheid. Echter op hun site staat dat bellen niet mogelijk is en dat correspondentie uitsluitend via de mail kan.

  3. Hans zegt op

    Ik heb ook een boeking gedaan bij Gate1 voor een reis op 3 juni. Deze is ook geannuleerd.
    Dit was het bericht :

    Wat gebeurt er nu mijn vluchten zijn geannuleerd?
    Onderstaand proces wordt door ons in gang gezet. Je hoeft zelf geen actie te ondernemen.
    Wij hebben bericht ontvangen van annulering vanuit de luchtvaartmaatschappij.
    Wij checken bij de luchtvaartmaatschappij of je in aanmerking komt voor een restitutie.
    Je ontvangt later van ons een email over de status.

    Ben dus nu wel benieuwd wat en wanneer er wat gaat gebeuren

  4. henk zegt op

    Ik weet niet of Gate1 een touroperator is. Maar de vraag is eigenlijk waar zit het gevestigd?
    Buiten Europa dan heb je weinig aan de rechten die je zijn toegewezen. Want die gelden alleen voor Europese touroperators.

    Fijn om te lezen dat Eva al heeft terug betaald. Helaas is Gate1 niet zo snel. Ik hoop nog dat het goed komt voor je.

    Zelf heb ik via Cheaptickets 2 tickets met Qatar geboekt. Ook geannuleerd. Cheaptickets meldde dat ze aan de slag gingen voor mijn geld terug, maar bij Qatar heeft het daar erg druk mee. Vorige week kwamen ze met een update. Dat betekende voor mij enkel dat ze me nog niet vergeten waren. Want het was nog steeds druk.

    • Peter zegt op

      Op n faktuur van mij staat van Gate 1 een adres in Breda vermeld

  5. CharlieA zegt op

    Ik zou vanaf Bangkok naar Amsterdam vliegen op 28 april met EVA Air,wat dus werd geannuleerd, maar hoorde niets van Gate1, dus zelf maar contact opgenomen met dat reisbureau op 2 mei.
    Kreeg ook te horen dat zij met EVA Air zouden overleggen en dat ik hun niet meer moest mailen, zij nemen wel weer contact met mij op, het is nu ruim drie weken later en nog steeds niets gehoord.

  6. rene zegt op

    heb ook geboekt bij Gate1 voor 18 juni.
    gaat niet door en ook mail gehad, telefonisch zijn ze nooit te bereiken.
    staat tel nummer op, 75 ct per minuut, maar daar ook niemand.
    heb nu rebooked bij lufthansa rechtstreeks, gaat goed, maar je moet wel tijd genoeg hebben.
    uren aan de telefoon, zelfs 1 keer 2 uur exact in de wacht en dan wordt de verbinding verbroken.
    boek trouwens al diverse jaren bij Gate 1 en nog nooit geen klachten gehad tot nu.
    rene

  7. TvdM zegt op

    Verkoper van de tickets in Nederland is:
    Gate1.nl
    Ceresstraat 15a2,
    4811CA Breda,
    The Netherlands

    Maar ik vrees dat dit slechts een brievenbus is.

    • Harry Romijn zegt op

      Zo te zien een gebouw, waar kantoren te huur zijn.
      https://www.ilocate.nl/details/huur-breda-ceresstraat-15-a3-4811-ca

      Daarom ga ik altijd kijken. Bij 333-travel in Vleuten/De Meern / Harmelen – jaaaren geleden – ook gedaan.

  8. Jan S zegt op

    Heel veel touroperators zijn tussenpersoon. Jouw betaling is via Tix overgemaakt aan Eva Air.
    Neem contact op en gebruik [email protected]
    Schrijf dat je via Gate 1 geboekt hebt met zoveel mogelijk gegevens zoals vlucht datum, code nummer enz.

  9. Jan zegt op

    Heb mijn ticket geboekt voor 4-4-2020 tot 17-5-2020. Heb ook gebeld met Eva air en ook hebben zij al weken gekeden geld terug gesture naar Gate 1. 3 keer al gemaild naar Gate 1 maar krijg maar geen antwoord. Echt vreselijk dit!!

  10. Arie zegt op

    Wij zouden 30 April vliegen met Eva-air. Van Eva-air al gauw een mailtje gehad dat vlucht geannuleerd was . Van Gate1 niks . Totdat ik zelf weken later een mail stuurde toen een paar dagen later een mail terug gehad. Waarin stond wachten want het was druk tot hun zouden reageren. Dit is alweer een paar weken geleden en nog steeds niks vernomen

  11. Marco zegt op

    Heel herkenbaar ook ik heb bij Gate 1 geboekt ik zou in Maart al vliegen.
    Heb een mail gekregen waar ik kon kiezen voor een andere vlucht daarna nooit meer wat gehoord.
    Heb met Eva gesproken en die hebben het geld al terug gestort naar Gate1.
    Van de week maar weer een mail gestuurd maar nog altijd geen reactie.
    Op internet regent het klachten over Gate1

  12. Saskia zegt op

    Ik wacht ook op geld van een annulering van gate1. Heb nu rechtsbijstand ingeschakeld

  13. Cheap Charlie zegt op

    Ook ik had tickets geboekt via Gate 1. Wij zouden 26 maart vertrekken en 23 april weer terugvliegen naar A’dam. Op een gegeven moment werd het duidelijk dat Eva de vlucht terug zou annuleren.Tijdje daar na kreeg ik een bericht va Gate1 dat er door mij moest worden aangegeven voor welke optie (annuleren of omboeken) werd gekozen. Ik heb toen (uit solidariteit met Eva maar ook met de gedachte : als we allemaal ons geld terugvragen gaan Eva wellicht failliet) aangegeven dat ik graag 31-12 alsnog zou willen vertrekken.Omdat ik hierop (buiten een standaard antwoord) geen reactie van Gate1 meer kreeg heb ik ze maar eens gemaild met de vraag wat de status van mijn boeking was.Na enige weken kreeg ik het antwoord dat ze alle wijzigingen op volgorde van vertrekdatum aan het behandelen waren. Zal ook maar eens contact zoeken met Eva of zij hier wellicht meer informatie kunnen verstrekken. Ben niet helemaal gerust dat dit goed gaat aflopen …

  14. Daan zegt op

    Hebben ticket gekocht via Super Saver Amsterdam Denpasar heen 17 nov. Terug 16 mei. 1x mail urgent dat ik ze moest bellen later kon ik email sturen. Nog niet eens een annulering gekregen. Zouden nu toch wel graag iets willen horen wanneer we terug kunnen en of we nog wel in hun systeem staan. Wat kunnen we doen?

  15. P. Keijzer zegt op

    Ik heb een vergelijkbaar geval en laat nu American Express het ticket terugclaimen.

  16. Bert zegt op

    Zoek eens in het kvk handelsregister online.

    • Cornelis zegt op

      OK, en dan?

  17. Khun John zegt op

    Tix B.V. Gate1.nl Ceresstraat 15 A2 4811CA Breda Reisbemiddeling Verhuur van vakantiehuisjes en appartementen …
    Deze hoofdvestiging is uitgeschreven uit het Handelsregister

    Denk dat men kan fluiten naar de centen,ook op internet regent het klachten, misschien een idee om een deurwaarde in te schakelen of faillissement aanvragen

    • Cornelis zegt op

      Ik vrees dat je gelijk hebt, Khun John, wat dat fluiten naar de centjes betreft.
      Niemand zou meer bij de tussenhandel moeten boeken, en ik begrijp ook niet goed dat de grote luchtvaartmaatschappijen zich hiermee inlaten. Je ziet nu wat er kan gebeuren: onverdiende reputatieschade doordat de maatschappij geen ‘refund’ lijkt te geven, terwijl er wèl is terugbetaald maar de tussenhandel niet of met grote vertraging aan de klant betaalt.

    • TvdM zegt op

      Beste khun John,

      Ik vrees dat je met jouw bericht het ontbijt van veel lezers van dit forum onnodig verpest hebt. Ik wil overigens niet beweren dat alles wel goed zal komen, maar ik ben optimist hé.

      Tix B.V. is inderdaad uitgeschreven.
      Maar op 31-12-2019 is een fusieakte verleden.
      Verkrijgende rechtspersoon: TIX.nl B.V. (KvK-nr. 50031600)
      Verdwijnende rechtspersoon: TIX B.V. (KvK-nr. 55721095)
      De statutaire naam is nu dus TIX.nl B.V.
      Deze B.V. is opgericht op 25-05-2020 en bestaat vandaag dus exact 10 jaar.
      De reden van deze move is mij nog niet duidelijk, zou fiscale redenen kunnen hebben.

      Vooralsnog geen paniek, denk ik daarom maar.

      • TvdM zegt op

        Sorry typefoutje, TIX.nl B.V. is opgericht 25-05-2010

      • Any zegt op

        Volgens mij bedoel je 2010!

  18. Gert B. zegt op

    Wij ook geboekt via gate1, Cathay Pacifica.Bali.
    Wel annulering door gekregen, zelf alles moeten regelen via BZ.
    Extra kosten moeten maken, en nu 8 weken later nul komma nul reactie , pfff

  19. Cornelis zegt op

    Is in dit geval het bij de politie aangifte doen tegen gate.1 niet op z’n plaats? Immers, wanneer EVA keurig heeft terugbetaald aan gate.1 maar men dat bedrag.vervolgens niet aan de ticketkoper heeft overgemaakt, lijkt me dat toch onder het begrip ‘verduistering’ te vallen….


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website