Lezersvraag: Terugbetaling bij THAI Airways
Beste lezers,
Ik heb een vraag met betrekking tot THAI Airways. Wij hebben op 16/04 een aanvraag ingediend voor zowel:
- een terugbetaling (“Partial Refund”) voor mijn schoonouders die sinds begin maart bij ons zijn en die normaal begin april terug naar Thailand zouden gaan maar hun vlucht werd gecancelled.
- een ticket verlenging (“Extend Ticket”) voor gans ons gezin (wij zouden normaal op 31/5 afreizen naar Thailand maar ook onze vlucht werd gecancelled).
Ik had begrepen dat THAI Airways zelf contact zou opnemen. Tot nu toe hebben wij nog steeds geen enkele reactie ontvangen. Zijn er nog mensen die rond diezelfde periode een aanvraag hebben gedaan en nog steeds niets gehoord hebben van Thai Airways? Of hebben jullie allemaal al een reactie gehad?
Weet iemand trouwens hoe je THAI Airways zou kunnen bereiken in België (telefonisch niet mogelijk, email)?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groet,
Paul
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Cultuur24 november 2024Gedicht v/d week: De stilte van een oranje ochtend
- Lezersvraag24 november 2024Ik zoek een fiscalist die op de hoogte is van zowel de Belgische als de Thaise belastingwetten
- Leven in Thailand23 november 2024Het Thaise eergevoel (lezersinzending)
- Gezondheid23 november 2024Vraag aan huisarts Maarten:
Ik stuur mijn mails naar Reservations THAI
Je kan ook dit eens proberen THAI Customer Relations
Beiden zijn van Thai Airways in Brussel. Je kan beide als geadresseerde zetten en je ziet dan wel wie zal reageren.
Het is wat wachten. Meestal een week of zelfs langer, maar steeds antwoord gekregen.
Terugbetaling zou via mijn kredietkaart gebeuren maar dat gaat waarschijnlijk 3-4 maanden duren schreef ze.
Email adressen zijn weggevallen
Reservations THAI ….. [email protected] ……
THAI Customer Relations …. [email protected] ….
Bij mij ook gecanceld voor einde juni en mijn terugbetaling is al 3 weken ingezonden maar ook nog niets, de Thaise regering heeft juist zijn akkoord gegeven voor staatssteun anders was het failliet en konden we naar ons geld fluiten, nu zal het afwachten zijn voor terugbetaling of een bon om een andere datum te kiezen.
juist gekeken en er staat vermeld “Tickets geannuleerd, terugbetalingsverzoek verzonden naar luchtvaartmaatschappij, we verwachten het resultaat tegen MA 20 juli 10:49 te ontvangen”
Vlucht was op 28/06/2020 dat is dan 20 dagen na de datum van vertrek.
Bij mij duurde de refund ongeveer 2 maanden nadat ik telefonisch contact had gehad.
Ik heb ook contact via [email protected] gehad met Thai Airways.
In mijn geval wou ik reis uitstellen tot latere datum en tot regels i.v.m. corona soepeler worden (grenzen open in België en Thailand en ook quarantaine regels ..) .
Heb binnen 48 uur duidelijk antwoord gekregen en mag zelfde reis (Bru – Khon Kaen) op een latere datum, die ik zelf mag kiezen, uitvoeren.
Eerst hadden ze me wel een nieuw voorstel gedaan met vlucht en terugkeer in juli. Wel zou dan mijn terugkeervlucht van K K tot BKK vervroegd worden want geen avondvlucht met Thai Smile beschikbaar.
Kortom top service (wel correspondentie in Engels).
Vandaag heeft mijn vriendin gebeld met het reisbureau hier in Changmai.
Omtrent.dr rufund Thaiairwsy.
In April aangevraagd,zouden terugbellen,dus niet.
Werd gezegd dat bij Thaiairwsy wel 6 maanden kan duren.
Druk met de vele aanvragen door vele gecanselde.vluchten.
Hans van Mourik
Volgens de Bangkok Post heeft de Minister van Financiën, Uttama Savanayana, vandaag gesteld dat een faillissementsaanvraag van Thai Airways International een optie is. Het kabinet moet daar nog een besluit over nemen.
In dat geval mogen de reizigers achteraan aansluiten in de lange rij van schuldeisers, vrees ik……
Bij mij was de reis naar Belgie op 21 mei en terugvlucht 23 juni. Het terugbetalingsverzoek was op 26 maart. Men vertelde mij dat het zeker 3 maanden zou duren. Ben dus nog altijd wachtende.
Ik vrees dat velen hun centjes niet zullen terugzien, het faillissement van THAI is waarschijnlijk.
lees : https://www.bangkokpost.com/business/1918140/uttama-bankruptcy-an-option-for-thai
Gegroet.
Beste mensen,
Thai Airways vluchten vanaf juli 3x per week Brussel-BKK-Brussel
Mijn thaise echtgenote zit vast in Thailand sinds 13 april
Kontakt opgenomen met Thai Airways Brussel via mail
Haar terugvlucht werd aangepast naar 6 en 7 juli
Thai Smile + Thai Airways ( tickets reeds ontvangen )
Heel simpel.
Kijk eens naar volgende
https://www.thaiairways.com/en/contact_us/thai_special_assistance_form.page,
groet
Adres is:([email protected]
Succes.
Beste,
Als je denkt dat een redelijke termijn overschreden is, kan je je wenden tot het ministerie van economische zaken wenden, afdeling “customer affaires”.
Momenteel zal geen enkele luchtvaartmaatschappij binnen de normale termijn de euro’s terugbetalen. Dit rekken zij zolang mogelijk. Ik wacht op poen van twee maatschappijen. Zij gooien alles op druk hebben. Maar zij liegen maar wat raak. Zij bedoelen eigenlijk dat de kas leeg is
Zullen ze rente betalen? Zakelijk is bij het te laat voldoen een percentage van 2% gebruikelijk.
(Ik weet het antwoord wel hoor, maar zo ben je toch een soort renteloze bank terwijl de luchtvaartmaatschappij de tijd neemt om proberen voldoende geld in kas te gaan krijgen om aan de betalingsverplichtingen te voldoen).
KLM gaat 15% geven op vouchers. Netjes, een soort van rente. Dan maak je de keuze voor een voucher (115% waardeL aantrekkelijker dan geld (100%) terug. En dat geld terug kan gewoon niet, is niet voldoende in kas om iedereen te betalen.
Van de NOS “Nu het kabinet gehoor gaat geven aan de Europese wetgeving, besloot KLM het voor zijn klanten extra aantrekkelijk te maken te kiezen voor de voucher. Die stijgt nu 15 procent in waarde, met terugwerkende kracht. Van andere Nederlandse luchtvaartmaatschappijen zijn geen nieuwe maatregelen bekend.”
Bron: https://nos.nl/artikel/2334016-tegenstrijdige-uitspraken-over-voucher-reissector-leiden-tot-verwarring.html
En de prijs van de tickets gaat wellicht 40-50% omhoog…..
Als alle luchtvaart maatschappijen nu eens een eerlijke vouchers zouden geven ,welke voor identiek zelfde prijs,en zonder enige verhoging lange normale looptijd geldig zou zijn , zouden velen dit wel accpteren , maar nu opent dit verkapte mogelijke winst op, voor duurdere vluchten voor deze vouchers , of eventueel een upgrade incluis geven, moeten ze zelfs geen % opdokken.
Want nu vluchten aanvaarden (en de centen als welkom cash flow, en dan maar cancellen , opent mogelijkheid van frauduleus gedoe )
Mijn vluchten 15 Mei en terugkomst op 25 juni zijn beiden gecanceld.
Heb via het mailadres reservations@thaiairways contact op genomen met een voorstel om mijn ticket te her boeken op volgende data 15 jan 21 tot 28 Feb 21.
2 uur later had ik mijn nieuwe e-ticket in mijn postbus . ( Geen extra kosten ).
In dit geval een pluimpje voor Thai airways. Telefonisch zijn ze wel niet bereikbaar.
Van THAI zelf niets gehoord, maar op hun site staat toch duidelijk dat terugbetaling tot 180 dagen = 6 maanden = half jaar kan duren. In Brussel weten ze niet meer, maar die reageren tenminste op mails.