Beste lezers,

In de omgeving van Udonthani ben ik op zoek naar iemand die ervaring heeft met overboekingen met Transferwise vanaf een Nederlandse bankrekening naar Thailand. Ben er van overtuigd dat het probleem wat ik heb met Transferwise hoofdzakelijk wordt veroorzaakt door mijn ondeskundigheid in het omgaan met internet.

Hierdoor is er iets fout gegaan waardoor ik reeds 14 dagen een probleem heb waar ik met hen niet uitkom.

Groet,

Fred

Over deze blogger

Ingezonden Bericht

18 reacties op “Lezersvraag: Problemen met overboeken van geld van Transferwise naar Bangkok Bank”

  1. KhunFred zegt op

    ik gebruik al een hele poos Transferwise, zonde problemen.
    Je kunt me mailen, zodat ik je misschien op weg kan helpen, want je geeft niet aan wat het probleem is.
    [email protected]

  2. jan zegt op

    Beste Fred er kan haast niets fout gaan.
    Heb je de juiste swiftcode gebruikt ?

    Zie Link 1: http://www.thebankcodes.com/swift_code/r.php?bs=y&bv=KASIKORNBANK+PUBLIC+COMPANY+LIMITED

    zie link 2:https://www.ibannl.org/uitleg-over-bic/

  3. jan zegt op

    https://www.bank-codes.com/thailand/branches-of-kasikornbank-public-company-limited

  4. jan zegt op

    https://www.bank-codes.com/thailand/branches-of-kasikornbank-public-company-limited
    https://bank-code.net/swift-code/KASITHBKXXX.html

  5. Lung Lie zegt op

    Beste Fred,
    Mocht je even verduidelijken wat je probleem is ???

  6. De Groot zegt op

    Vandaag nog een bedrag ontvangen vanuit nederland met Transferwise, geen enkel probleem.

  7. marcel zegt op

    Ik werk al jaren met transfer wise en ik ben zeer tevreden hierover. De laatste tijd heb ik het geld zelfs al na 1 dag op mijn bangkok bank rekening.

  8. RENE zegt op

    Zojuist geld ontvangen dat ik minder dan 12 uur geleden heb overgemaakt – zonder enig probleem.
    Waarom neem je geen contact op met klantenservice?
    En bij mijn weten kun je een (ideal) overmaking ook cancellen of terugdraaien

  9. Wil zegt op

    Als je geld wilt overmaken vanui NL naar je rekening bij de Bangkok Bank dan heb je weinig aan al die (goedbedoelde) verwijzingen naar SWIFT codes van de Kasikornbank.
    De internationale SWIFT code (of SWIFT nummer) van de Bangkok Bank is BKKBTHBK. De bank heeft voor heel Thailand maar 1 SWIFT code en geldt dus voor alle filialen. Deze SWIFT code wordt ook wel BIC code genoemd (Business Idenrifier Code). KhunFred kan je verder assisteren.

  10. Rudolf zegt op

    Eergisteren, 1 october 2019, weer geld tweemaal overgemaakt naar de Bangkok Bank (in Bangkok) via Transferwise.
    Doe dat al sinds december 2017. Moet daarbij wel zeggen dat ik in Duitsland woon.
    Dat doe ik via mijn Barclays Visa Creditcard (Barclays.de) en krijg direct een mail dat geld door Transferwise is ontvangen. Het geld wordt dan ongeveer twee maanden later van mijn bankrekening afgeboekt, zonder dat Barclays rente in rekening brengt. Het geld is volgens de mail die ik van Transferwise op 3 october ontving op die dag ook ingeboekt op de rekeningen van ontvangers. Koers 33,4576 en 33,4545. Kennelijk fluctueert de koers nogal in zeer korte tijd (er lag 2 minuten tussen de eerste overboeking en de tweede.
    Waarom twee separate boekingen? Omdat de Thaise ambtenaar graag wil zien dat beiden geld ontvangen. Ook al was er in het begin een overboeking voor beiden, heeft de Thaise ambtenaar wel de formulieren voor de belastingaftrek voor beiden getekend, maar dat kostte wel 1.000 Baht 🙂 voor degene wiens bankrekening niet was gebruikt om geld te ontvangen.
    Ik ben er zeer tevreden over (Transferwise).

    Vraag:
    Ik ben van plan om over een paar jaren naar Thailand te verhuizen met mijn Thaise vrouw. Zijn er tips over hoe mijn pensioen (Nederlands pensioen, grootste deel en Duits pensioen, een beetje) dan te ontvangen zodat ik het naar Thailand kan overboeken?
    Immers, na vertrek ben ik niet van plan om weer naar Europa te vliegen om bankzaken te regelen zodat ik een goede regeling zoek die in stand kan blijven totdat ik naar de eeuwige jachtvelden ga. Ik realiseer me dat zowel overheid als banken niet de meest betrouwbare partners in ons leven zijn, maar toch. Wellicht heft iemand een goede tip, waarvoor nu reeds mijn dank.

    • Leo Th. zegt op

      Rudolf, informeer eens naar de van oorsprong Duitse online bank N26. Op Thailandblog van 13 december 2018 heeft Eddy hierover bericht. De rekening open je online en is het eerste jaar geheel gratis. Je ontvangt een debet MasterCard en bij een (eerste) banktegoed van € 100,= op verzoek ook een gratis Maestro kaart. N26 hanteert geen transactiekosten en geen koersopslag, dus voordelig bij pinbetalingen in Thailand. Van elke betaling ontvang je direct een melding op je smartphone. I-deal betalingen zijn niet mogelijk maar creditcard betalingen uiteraard wel (bij voldoende saldo).

  11. Leo Th. zegt op

    Fred, waaruit bestaat het probleem? Heb je wel het juiste Thaise rekeningnummer opgegeven? Dat rekeningnummer staat in het bankboekje. Een collega van mij heeft eens de fout gemaakt om het nummer van de Thaise bankpas/debetcard aan te zien als rekeningnummer en dat werkt natuurlijk niet. Heb jij via Transferwise geld overgemaakt en zo ja, is dat geld dan teruggestort?

    • Fred Janssen zegt op

      Dank voor je reactie , Op 19 september 2500 Euro geboekt waarna ik bevetigd kreeg dat dit bedrag deel uitmaakte van mijn balance bij Transferwise.Vervolgens keer op keer geprobeerd om ten laste van mijn balance dezelfde 2500 naar mijn Thai account bij Bangkok Bank te laten boeken.
      Als bevestiging steeds mijn fingerprint gebruikt en steeds de melding gekregen dat ik in plaats daarvan mijn password moest gebruiken. Ik gaf aan dat dat vergeten was waarop ik te horen kreeg dat dat geen probleem was en dat ik een nieuwe code krijg toegestuurd. Meermaals geprobeerd maar nooit een code ontvangen. Tenslotte op mijn verzoek dat Tranferwise dan maar vanuit mijn balance tegoed het bedrag over te boeken werd gesteld dat dat niet mogelijk is .
      Geen idee hoe dit nu in beweging te krijgen
      Groet Fred
      Mocht je een idee hebben welke stommiteit ik zou kunnen hebben begaan gaarne een bericht of opmerking
      0981495117

      • L.Burger zegt op

        Ik heb zelf ook transferwise.

        Daar heb ik een account aangemaakt waarvoor ik een e-mail adres heb en passwoord moest bedenken om in te loggen. Dat mailadres is ook mijn gebruikers (inlog)naam.

        Vervolgens kreeg ik alle informatie en te nemen stappen via dat e-mail adres.
        Ik moest mij eerst identificeren d.m.v. een copy van het paspoort door te mailen.
        Bij de informatie stond dat ik het bsn nummer op het paspoort onleesbaar mocht maken.

        Toen ik dat gedaan had, toen kreeg ik groen licht van TW om transacties te doen, dus inloggen op mijn TW account.

        De eerste transactie heb ik toen 100 Euro als proef op de som verstuurd.
        Die 100 Euro werden omgezet naar THB en kreeg meteen de wisselkoers in beeld.
        De betaling doe ik via IDEAL.

        Om de transactie te voltooien moet er natuurlijk een ontvanger zijn, dat ben ik zelf met mijn Thaise bank.
        Hierbij moet men het Thaise rekeningnummer, bank / swift intoetsen.
        De eerste transactie kon ik nu uitproberen.

        Ik kreeg meteen de informatie m.b.t. wisselkoers en duur van de transactie.
        Verder moest ik nog een reden aankruisen waarvoor het geld bestemd is : Familie
        Twee dagen later stonden de Bahtjes op de Thaise bank.

        Bij de volgende transactie heb ik mijn Thaise banknummer als favoriete ontvanger ingesteld, dan hoef ik niet steeds weer al die gegevens opnieuw in te vullen.

        Ik heb geen ervaring met fingerprints, alles wat ik doe gaat met de laptop/inloggen/paswoorden.

        Het is ook niet helemaal duidelijk wat u bedoelt met mijn balance, het lijkt er op dat er geld geparkeerd staat in uw account maar dat nog niet kunt verzenden.

        Als ik mijn paswoord vergeet om in te loggen, dan kan ik een nieuw aanvragen, dat ontvang ik dan via het e-mail adres waarmee ik mij heb aangemeld bij TW.

        Ben voorzichtig met wie u in zee gaat, er kon zomaar iemand met verkeerde bedoelingen contact met u opnemen die misbruik gaat maken van uw inloggegevens.
        Iedereen kan dit lezen, ben gewaarschuwd!

  12. Eddy zegt op

    Beste Fred,

    het is belangrijk dat je een ontvanger in Transferwise definieert. De Transferwise recipient (ontvanger) gegevens moeten precies overeenkomen met de gegevens uit jouw Bangkok Bank bankboekje.

    Welke zijn deze:
    1) Account holder name (tenaamstelling), neem deze letterlijk over uit je bankboekje, incl. de aanhef zoals MR of MRS
    2) Recipient type: PRIVATE
    3) Beneficiary’s bank name: hier kies je Bankok Bank, je hoeft de SWIFT code niet in te voeren, deze kent Transferwise
    4) Account number: je Bangkok Bank rekeningnummer, zonder -, dus alleen de nummers overnemen
    5) Address: je adres zoals vermeld in je bankboekje
    6) Email: je email adres

    Vink vervolgens aan: This is my bank account, Primary account to receive THB.

    Succes met het invullen en het overmaken.

  13. L.Burger zegt op

    Zo te zien is er nog geen vrijwilliger uit de regio udonthani die deze man even gaat helpen met zijn probleem.
    Mogelijk komt dat omdat het probleem niet duidelijk is.
    Nu komen er allemaal goedbedoelde adviezen.

    U heeft bij Transferwise toch wel een indificatiecheck gedaan?
    Een copy van het paspoort ingescand en doorgemaild (het bsn nummer mag u onherkenbaar maken)
    Is uw engelse taalkennis voldoende om transferwise te activeren?
    Uw computerkennis is voldoende om te scannen, mailen, paswoord aanmaken?

    • Fred Janssen zegt op

      Goedenavond heer Burger,
      Mijn reactie omtrent de pogingen die ik inmiddels deed kunt u lezen bij mijn antwoord aan Leo Th..
      Het aanmaken van een password lukt mij dus niet kennelijk veroorzaakt door ontbrekende computervaardigheden en beperkte engelse talenkennis in relatie met die vaardigheden.
      Mocht dit alles leiden tot een idee waar ik in de fout kan zijn gegaan hoor ik dat graag.
      Vriendelijke groet
      Fred 0981495117

  14. Jan S zegt op

    Ik had in het begin ook problemen en ontving het volgende advies:

    Hi Jan!

    Thanks for getting in touch!

    Amount: 1,000.00 EUR
    Recipient Name: Transferwise Ltd
    IBAN: DE78500700100175774900
    Reference: P7312014

    If something is not working, please send us a screenshot.

    Best wishes,
    Dora


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website