Beste lezers,
Probleem bij het overschrijven via “WISE” van 50.000 EUR van België naar Thailand. Zou dit te wijten zijn aan het feit dat het bedrag groter is dan 25.000 EUR (=maximaal bedrag dat door andere banken gehanteerd wordt voor privé-klanten die ‘home banking’ gebruiken)?
Heeft iemand hiermee ervaring en/of hoe op de eenvoudigste/voordeligste manier op te lossen ?
Groet,
Willy (BE)
Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Belasting Thailand23 januari 2025Opiniestuk – Moet ik dit jaar aangifte doen bij de Thaise belastingdienst? (lezersinzending)
- Immigratie infobrief23 januari 2025TB Immigration Infobrief Nr 009/25: Immigration Ubon – Jaarverlenging retired
- Visumvraag23 januari 2025Thailand Visa vraag Nr 010/25: Foutje gemaakt in de naam bij aanvraag visum, wat nu?
- Visumvraag23 januari 2025Thailand Visa vraag Nr 009/25: Wanneer komen de aangepaste LTR eisen in voege?
Bedoel je met ‘probleem’ dat de overschrijving geweigerd wordt? Geeft ‘Wise’ daar dan geen reden voor op?
Bedrag in tweeën knippen lijkt me het eenvoudigst.
Mijn NL bank hanteert overigens 50.000 € als limiet voor een online overmaking, voor hogere bedragen moet je persoonlijk naar één van de vestigingen.
De vraagsteller reageert niet, maar Ik neem toch aan dat WISE een reden opgeeft voor de weigering? Doen ze dat niet, waarom vraag je het dan niet aan hen?
Willy (BE), zover ik weet hanteert Wise een max van 1 miljoen THB. Maar hun site zegt 2 miljoen doch daar staat geen datum bij. Ik zou zeggen: volg het advies van Cornelis en knip het bedrag doormidden, of stel een vraag aan Wise.
https://wise.com/help/articles/2932335/guide-to-thb-transfers
Vorige week nog €40.000 overgemaakt van Nederland naar Thailand via Wise zonder problemen. Er zal dus een mogelijk een probleem aan jouw zijde zijn Willy.
Mijn ervaring met Wise ( maart 2021 ) is dat zij maximum het equivalent van 50.000.- Euro in één overschrijving uitvoeren.
willy, ik denk niet dat je het probleem niet bij Wise moet zoeken maar bij je eigen bank
heb hetzelfde probleem gehad en bleek dat mijnbank per dag geen grote bedragen overmaakt.
Dit kan je wijzigen door dit met je bank te overleggen
Bij weigeringen van overschrijvingen door banken ligt het nooit aan de ontvanger (Thaibank) noch aan de uitvoerder (Wise), maar bij je eigen thuisbank: de bank wilt weten hoeveel geld maximaal per keer mag worden weggeschreven. Bij de ING is dat bv: https://www.ing.nl/particulier/betalen/geld-overmaken/limieten-voor-overmaken/index.html
ik heb wel eerder bedragen tot 40.000 euro over gemaakt. duurde wel iets langer dan normaal en ik moest de eerste keer nog een kopie identiteit downloaden.
Voor verzending vanuit België best naar het bank kantoor gaan voor het Max. ( 50.000 euro ) over te schrijven via Wise.
In 2002 probeerde ik de opbrengst van mijn ouderlijk huis op mijn internetspaarrekening te parkeren en ontdekte dat de Rabobank een maximum van 45,000 Euro hanteerde (100.000.gulden).Was daardoor enkele minuten langer bezig. Ben er van uit gegaan dat dat nog steeds zo is,
25.000 heeft mijns inziens te maken met de verplichting om ongebruikelijke transakties te melden,
Mijn ervaring is dat als je het geld wilt gebruiken voor aankoop OG of later de mogelijkheid wilt hebben voor uitvoer terug naar EU dat je het dan beter via je huisbankier kan laten doen met een vermelding via je Thaise Bank naar de BOT