Beste lezers,

Ik heb op 1 mei 2020 een pakketje met PostNL naar Thailand/Pattaya gestuurd (met track en trace). PostNL beweerd dat het verstuurd is op de 8-ste naar Thailand. In Thailand zeggen ze dat het pakketje nog in Nederland is.

Heeft hier iemand ervaring mee?

Groet,

Pierre

Over deze blogger

Ingezonden Bericht

15 reacties op “Lezersvraag: Postpakketje uit Nederland niet aangekomen in Thailand”

  1. ruud zegt op

    Tussen verstuurd naar Thailand en nog in Nederland zitten een een hoop plaatsen waar het pakketje zou kunnen zijn.
    Verder kan er een begripsverwarring zijn.
    Als Thailand zegt dat het pakketje nog in Nederland is zouden ze kunnen bedoelen, dat het nog niet in Thailand is aangekomen en hun verantwoordelijkheid nog niet is.

    Verstuurd naar Thailand hoeft ook niet te betekenen, dat het in het vliegtuig is geladen.

    Verder zijn er op dit moment uiteraard niet veel vluchten, dus waarschijnlijk duurt alles langer.

    U zou bij Post.nl moeten nagaan wat de laatste bekende plaats van het pakketje was en vragen of ze bij de volgende afhandelingsplaats willen navragen hoe het zit met dat pakketje.
    Ik neem aan, dat de post daar interne procedures voor heeft.

    Verder is het pas 19 dagen, mijn bestellingen, die helaas met DHL worden verstuurd, doen er normaal gesproken bijna een maand over (behalve de laatste die retour afzender ging) waarvan drie dagen in Thailand en twee weken in het afhandelcentrum bij het vliegveld in Duitsland.
    En als al gezegd, weinig vliegtuigen, dus mogelijk erg lange wachttijden

  2. ton zegt op

    Pierre Ik weet niet hoe het in Thailand momenteel gesteld is met de postbezorging, maar hier in Cambodja word mij op het postkantoor verteld dat er uit europa geen enkele brief dan wel postpakket arriveert Er landen enkel en alleen vliegtuigen uit China.
    Ik denk dat de situatie in Thailand niet veel anders is dan hier.

  3. Eric zegt op

    Ik heb afgelopen jaar hetzelfde aan de hand gehad, de PTT post in Nederland is echter niet echt behulpzaam.
    Het antwoord was dat er ontelbaar veel koeriers zijn in Thailand en dat dit onbegonnen werk zou zijn, zij konden mij niet vertellen welke koerier het oppakte in Thailand, belachelijk natuurlijk, zij sturen het op en moeten weten welke vervoerder dit ter plaatse afhandelt. Geen bevredigend antwoord gekregen hierop.
    Ik ben zelf maar gaan zoeken vanuit Nederland, begonnen bij Thailand post office en met het track en trace nummer wisten zij gelijk dat het om een pakket uit Nederland handelde.
    Tevens konden zij gelijk zien waar het pakket “verloren” was gegaan, dit was voor ons op het plaatselijk postoffice van mijn schoonouders.
    Achteraf inderdaad klopte de info, het pakket bleek voor het lokale post office te zwaar om langs te brengen ( 10 kilo), het stond daar dus geparkeerd zonder melding van te maken . Gelukkig dus alles op zijn plaats.
    Je zou het dus zelf eens kunnen proberen met Thailand post office, hier doet de Nederlandse post in elk geval zaken mee.
    Succes

  4. Gerardus zegt op

    Uw pakketje ligt nog steeds op schiphol. Post NL zegt dat ze het verstuurd hebben maar niet doorgestuurd naar Thailand. Volgens mij wachten ze totdat er voldoende poststukken zijn en dat wordt eea. verzonden naar Thailand.Dat is mijn ervaring. Ze geven graag de schuld aan een ander bv EMS Thailand. Dat kan met de huidige corona wel even duren ben ik bang.
    De tackiek van Post NL. kosten besparen.

  5. Khun John zegt op

    Normale of aangetekende post naar Thailand duurt ongeveer twee tot drie weken, als het de 8ste mei is verzonden naar Thailand dan is het nog “onderweg”, helemaal nu in corona tijd kan het wel iets langer duren.
    Jan

  6. maarten vasbinder zegt op

    Reken er maar op dat het pakketje er enkele weken over zal doen. Bij mij deed een boek er 7 weken over.
    Vul het trackingnummer in op ems Thailand. Dan weet je waar het pakje is. Is het inderdaad zoek, dan is niemand verantwoordelijk. Geef dan Corona maar de schuld.

  7. trippledutch zegt op

    Mijn laatste pakket in Coronatijd nam meer dan 3 weken in beslag
    https://www.internationalparceltracking.com/Main.aspx#/track/CC073273929NL/TH/41000
    Ik denk door beperkt aantal vluchten.

  8. Inge zegt op

    Hoi,

    Ik stuur regelmatig pakjes naar mijn kleindochter in Korat,
    via Post NL, zelfs zonder track & Trace, en het komt altijd aan,
    gemiddeld duurt het 10 dagen, het is er ook wel eens binnen een
    week. Ik doe dit al zo’n 6 jaar op deze manier en er is nog nooit
    iets weggeraakt.
    Groetjes, Inge

  9. Marco zegt op

    Hoi pierre
    Ik heb ook een pakje naar thailand gestuurd en het was 31 dagen onderweg.
    Normaal 8 dagen dus misschien nog even wachten.
    Groetjes marco

  10. Marc Van de Vijver zegt op

    Pierre,
    Ik heb de vorige jaren reeds honderden kleine pakjes heel correct hier in Thailand aangekregen vanuit China. De laatste 3 maand is het echter een ramp. 75% komt niet aan hoewel de verzenders beweren dat de pakjes zijn afgeleverd. Via Track and trace kan je zelfs een handtekening van de ontvanger zien. Van wie die handtekening is, is niet te achterhalen door de lokale post. (Khon Kaen)
    Het zijn telkens dingen van een paar THB dus nooit een echte ramp. Wel spullen waar ik naar uitkijk om ze te hebben (99% elektronica componenten).
    Denk dat Covid-19 veel dingen onterecht in de prullenbak doet belanden bij aankomst in Thailand.

    Gezonde groeten

  11. Michel zegt op

    Hoi Pierre,

    Geen paniek…
    Ik heb vorige maand nog een pakketje verstuurd, waar ik aanvankelijk ook dacht dat er iets mis was.
    Eerst duurde het al een paar dagen voor het in NL verwerkt was en toen kreeg het de status ‘in transit’. Ik was verbaasd dat deze status wel 10 dagen onveranderd bleef, en maakte mij aanvankelijk ook wel zorgen maar uiteindelijk kreeg ik de melding te zien dat het was aangekomen in Thailand, en werd het de volgende dag bezorgd. Al met al heeft het zo’n 17-18 dagen geduurd… dus ik denk dat je nog even vertrouwen moet opbrengen dat het wel goed komt.

    Waarom het zo lang heeft moeten duren? Wellicht ook geen/verminderd aantal cargovluchten naar Bangkok? Of heeft het pakket helemaal een andere route gehad: via Singapore bijvoorbeeld? Zou een verklaring voor de vertraging kunnen zijn…maar ik weet het ook niet.

    Ik hoop dat ook jouw geduld beloond wordt! 😉

  12. Albert zegt op

    Vele pakjes vanuit Nederland ontvangen normaal met 10 werkdagen, ging 1 keer mis.
    Post NL kon niets meer vertellen dan dat het in transit was. Zeer slechte service.
    Van Thai post (Bangkok) kreeg ik op mijn email netjes een overzicht van alle gepaseerde lokaties in Nederland en pakket lag dus gewoon nog op postkanoor Schiphol.

    Vanuit China doen pakketjes er nu langer over dan normaal, wat vreemd is want ik kreeg vandaag de 19e een bestelling gedaan op 5 mei als epackage (met Track en Trace) netjes binnen.

  13. Roel zegt op

    Wij hadden hetzelfde probleem, als volgt opgelost. Zij is met de track and tracé code naar een postkantoor in Thailand gegaan, in ons geval postoffice in Naklua, zij hebben verder onderzoek gedaan. Vervolgens werd ze gebeld door postoffice en kon ze haar pakketje een dag later ophalen, ondanks dat het adres zeer goed vermeld stond!!
    Omslagtig maar toch opgelost.

  14. theoS zegt op

    Thailandpost is de grootste ongeorganiseerde rotbende die er bestaat. In mijn 44 jaar hier heb ik heel wat meegemaakt met hun. Kan daar een boek over schrijven, wordt zeker een bestseller.

  15. ser kokke zegt op

    Bij mij is in de tijd dat ik Thailand woon (8 jaar) nooit iets zoek geraakt!
    Maar ALLES gaat aangetekend ook in Thailand en naar Nederland ook.
    Voor die paar extra centen wil je toch geen belangrijke post kwijtraken en de officiele post uit Nederland komt ook altijd aangetekend, die weten ook hoe het moet.
    En de belangrijke thaise post die aan mij wordt gezonden in Thailand: aangetekend.
    Zo moet dat.
    Dus geen klets verhalen, het werkt hier goed, Zeer goed!!!


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website