Lezersvraag: Klacht en compensatie bank
10 december 2019
Beste lezers,
Wij willen antwoord op onze klacht aan onze bank plus compensatie voor aangedane schade. Al drie maanden lang komt er geen antwoord op onze e-mails, behalve dat ze deze naar de juiste afdeling zullen zenden. Wij hebben hen gemeld dat ons geduld zo langzamerhand op is en wij de Thaise ombudsman voor Consumentenzaken, de Bank of Thailand en de Officer of The Consumer Protection Board op hun mening willen vragen over onze zaak.
Vraag:
- Heeft iemand nog overige suggesties om onze bank aan te pakken?
- Is er iemand waar een verzoek tot compensatie geslaagd is en op welke wijze is dit gelukt?
Het gaat om ca 5.000 euro.
Alvast bedankt.
Groet,
Ron
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Lezersinzending2 december 2024Integratie (lezersinzending)
- Lezersinzending2 december 2024Te koop van een lezer: Ford Everest Turbo Diesel 4-Wheel Drive
- Lezersinzending2 december 2024Belgium here we come! (lezerrsinzending)
- Visumvraag2 december 2024Thailand Visa vraag Nr 215/24: Immigration Chonburi – Afspraak bij immigratie niet mogelijk
Je omschrijft niet wat je klacht is en welke schade is aangericht. Die informatie zou mogelijk helpen om goede raad te krijgen van anderen.
Ik zie dat u dezelfde vraag op het engelstalige Thaivisa forum heeft geplaatst, maar daar ook geen enkele inhoudelijke reactie heeft gekregen. Misschien toch een gebrek aan informatie?
Beste Ron,
moest je nu eens duidelijk zeggen waar de klacht over gaat, zou dat niet beter zijn denk je? Over welke bank gaat het? Wat was het probleem: een overboeking van een Europese bank naar een Thaise bank of iets totaal anders? Waar gaat het hem over? Moeilijk een antwoord te geven als niemand weet waar het hem juist over gaat. Het enige wat de lezer weet is dat het over +/- 5000EU gaat….?????
Verbazingwekkend dat U vraagt: Heeft iemand nog overige suggesties om onze bank aan te pakken etc? Terwijl U geen enkele informatie geeft waar het om gaat behalve dan 5000 Euro.
Mijn suggestie is gewoon een advocaat raadplegen en eventueel inzetten om procedure te starten. Met de summiere info en de waarschijnlijk (net als ik, zijnde nederlands jurist vroeger) onvoldoende kennis van thais bankrecht bij commentatoren op dit blog, krijg je nooit een werkbaar advies.
succes.
Beste Ron, zelf heb ik ook een keer problemen gehad met de Bangkok Bank: mijn poging om geld te pinnen resulteerde wel in een afschrijving maar niet in baht-biljetten. Via internetbankieren heb ik daar melding van gemaakt waarna ik direct een bevestiging van ontvangst kreeg en binnen een week mijn geld. Mijn ervaring is dus dat redelijke klachten probleemloos worden opgelost. Wel heb ik natuurlijk allerlei relevante gegevens vermeld zoals welke ATM het betrof, de dag, het tijdstip, welke knoppen ik had ingedrukt en welke meldingen op het scherm verschenen.
Het is maar een wilde veronderstelling maar ik vermoed dat de ontvanger van jouw klacht niet helemaal begrijpt waarom het gaat. Mijn advies: laat je klacht eens door iemand anders lezen en vraag hem of alles duidelijk en volledig is beschreven. Zo niet, dan zou je de klacht opnieuw en nu volledig kunnen indienen. Succes ermee.
Wellicht zinvol uw klacht ook mondeling voor te leggen aan een leidinggevende medewerker van de betreffende bank.Succes.
Toch wel nieuwsgierig wat er gebeurd is. Kan wellicht een waarschuwing zijn voor de lezers van dit blog.
Was er een te lage wisselkoers bij trasnfwer van euro’s? Is er opeens elders in Thailand een groot bedrag via een ATM opgenomen? (Dit meldde een echtpaar een jaar of 5 geleden… weet niet hoe het afgelopen is, maar zeker in het begin deed de bank niets.) Is er zomaar geld verdwenen?
Zelf werd bij mij een keer bij een geldopname via ATM het door mij opgenomen bedrag van 10.000 baht twee keer afgeschreven. De bank controleerde alles en boekte de 10.000 terug.
De vraagsteller heeft inmiddels op het engelstalige Thaivisa forum aanvullende informatie gegeven, maar heeft niet de moeite genomen dat hier op Thailandblog ook te doen.