Lezersvraag: Internetverbinding gefilterd?
Beste lezers,
Ik ben nu voor de 3e winter op rij 4 maanden in Thailand en heb hier een internetverbinding via TOT/Cat National Telecom Public Company Limited. 400Mb / 700 bht per maand. Dit tot alle tevredenheid, goed verbindingen en snel. Ik kan Netflix uit NL bekijken en andere TV zenders via mijn Delta/TV APP. Ik kan mijn camera systeem in mijn huis in NL bekijken.
tot eergisteren … 17 maart 2021
Ik krijg opeens geen verbinding meer met diverse websites in NL en B en met de router in mijn huis in NL. Niet alle websites zijn geblokkeerd, want de nieuwssites kan ik nog openen. Na een tijdje puzzelen kom ik via VPN (via Belgie of Duitsland) wel weer in contact met alles, maar dan veel trager (Max 50 mb).
Ik heb het idee gekregen dat er plotseling gefilterd en geblokkeerd wordt vanuit Thailand.
Via VPN is het dan wel opgelost, maar omdat dit nooit nodig was vind ik het vreemd dat dit plots zo is veranderd.
Heeft iemand anders iets dergelijks meegemaakt ?
Groet,
Ferdinand
Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Leven in Thailand23 november 2024Het Thaise eergevoel (lezersinzending)
- Gezondheid23 november 2024Vraag aan huisarts Maarten:
- Belasting Nederland23 november 2024Thailand belasting vraag: Belastingzaken bij emigratie naar Thailand overzichtelijk uitgelegd?
- Immigratie infobrief22 november 2024TB Immigration Infobrief Nr 056/24: Airport Don Muang – Binnenkomst op Visa exemption
Je moet Bij TOT zijn. Ik had hetzelfde probleem bij 3BB gezegd dat ik problemen had met de VPN en dat is nu opgelost.
Voor zover ik het lees is er een probleem zonder VPN !
400mb per maand, is dat niet èrg weinig? Die heb je toch zo verbruikt met Netflix etc.?
400Mb is de snelheid en niet het dataverbruik!
Sorry, had ik me moeten realiseren, maar dat wordt toch in Mb/s uitgedrukt?
Cornelis,
Het is inderdaad 400Mb/s
maar op de nota staat gewoon 400Mb
Ik denk dat het probleem nu is opgelost.
die corr. verder naar onderen
groet
Ferdinand
Mogelijk DNS probleem.
Probeer als administrator eens volgende command: \ipconfig.exe /flushdns
ik krijg als antwoord:
Successfully flushed the DNS Resolver Cache.
Ik heb weer contact met mijn router in NL
Hartelijk dank
Dag Albert,
Ook ik heb sinds 17/03 problemen met internet TOT – en bv de europese banken – verificatie codes …
Ook naar bepaalde contacten kan ik geen mails meer versturen – komen allemaal terug als onbesteld
Unknown address error 550-‘SPF: 195.238.22.144 is not allowed to send mail from *****.be:\nPlease see http://www.open-spf.org/Why : Reason: mechanism’.
Kunt u wat meer uitleg geven ivm DNS …. Wat -waar moet ik uw command ingeven .
en wat bedoeld u als administrator .
Met dank
Hubert
Hubert,
heb je windows 10 ?
dan de windows toets + X indrukken, dan verschijnt links het oude menu van Windows.
Kies daar voor uitvoeren…
typ in de regel CMD en druk op enter
Er verschijnt een zwart venster met de prompt-regel
typ daar het commando dat Albert heeft opgegeven: ipconfig.exe /flushdns
Als het goed is verschijnt dan een melding: Successfully flushed the DNS Resolver Cache.
en moet het probleem opgelost zijn.
succes
Ferdinand
Als administrator (eigenaar computer) kan je alle commands in geven, in normaal geval soms niet.
Start knop, rechter muis knop klik, zie je in treklijst opdrachtprompt ( administrator) klik
windows vraagt om toestemming, ja dus.
Je krijgt een pop up schermpje met knipperend streepje
ipconfig.exe /flushdns in de opdrachtprompt (bij streepje)plaatsen en enteren.
Je kan met copy/paste, de opdracht, vanuit mijn verhaal, naar het pop up schermpje plakken.
Windows voert opdracht uit.