Beste lezers,

Ik heb de app van de Bangkok Bank geinstalleerd. Deze werkt voor de basisfuncties, maar ik kan bijvoorbeeld geen 3rd party aanmaken. Als ik een gebruikers ID wil aanvragen voor internetbankieren moet ik o.a. mijn pincode invoeren. Daar heb ik geen zin aan.

Kan iemand vertellen wat de toegevoegde waarde is van internetbankieren bij de Bangkok Bank t.o.v. de app ?

Groet,

Paul

Over deze blogger

Ingezonden Bericht

13 reacties op “Lezersvraag: Internetbankieren met de app van Bangkok Bank”

  1. Avrammeir zegt op

    Ik heb zowel de app. op smartphone (M-banking) als de app. op mijn laptop (I-banking). Ibanking heeft wel enkele belangrijke extras zoals berichten sturen/ontvangen, euro-account transfers en nog vele andere en idd ook toevoegen van 3party-accounts.
    Voor dagelijks gebruik is Mbanking voldoende maar Ibanking gebruik ik toch ook wel regelmatig. Installeer Ibanking en test het eens uit …

    • Paul zegt op

      Tnx,

      En je hebt dus ook je PIN-code ingevoerd bij het aanmaken van een account voor I-banking ?
      Dat vind ik nogal griezelig

      • Avrammeir zegt op

        Ik begrijp je probleem niet goed. Bij I-banking heb je een userid en een loginpw, beide door jezelf te kiezen. Voor zover ik weet, kan je dit loginpw naar believen wijzigen.
        Wat is daar griezelig aan!?

      • Roedii vh. mairoe zegt op

        Beste Paul, vertel nou eens wat jouw weerstand is tegen het invoeren van een pincode? Wat is daar griezelig aan, en wat is het dat jou tegenhoudt? Ik gebruik de Bangkokbank-app ook in Nederland, mijn vrouw idem met een app van de SCB. In de app kun je tevens een third party aanmaken, nutsvoorzieningen direct betalen, overzicht aanhouden via review/slip van je bankzaken. Trouwens: Nederlandse apps van banken vragen ook om pincodes. Ik betaal hier via de ING-app met mijn smartphone via NFC contactloos, en zo af en toe dien ik toch een pincode in te voeren. Beter en veiliger kan haast niet. Aldus: vanwaar jouw schroom?

        • Paul zegt op

          Beste lezers,

          Bij mijn bank in Nederland wordt nooit om het PIN nummer van de pas gevraagd. En als je een mail van de Bangkok Bank krijgt staat ook uitdrukkelijk vermeld dat de bank nooit om een PIN number of mobile PIN nummer vraagt.
          Als ik nu een I-banking account aanvraag, wordt WEL om het PIN nummer van de bankpas gevraagd. Dat is mijn bezwaar/remark

          • Roedii vh. mairoe zegt op

            Veste Paul, dat klopt en dat is om de app (-i-banking) aan jouw bankrekening (e-banking) te koppelen/te scynchroniseren.

  2. Ferdinand zegt op

    Hallo Paul,

    Ik heb de Bangkok Bank App nu precies 1 jaar. Hij is geïnstalleerd op mijn Samsung telefoon door het meisje aan de balie die mijn bankrekening opende.
    Ik heb de hele App die doorgrond, want er zijn vele functies en ik gebruik hem eigenlijk voor 4 zaken.
    1e ik maak er geld mee over naar de bankrekening van mijn vriendin.. De 1e keer vul je alle gegevens in en leg je deze vast onder Favorite (ster) .. Verder kan je in de History ook zien wat je hebt overgemaakt. Als je ooit een 2e keer hetzelfde bedrag over wilt maken, hoef je maar een vorige transactie aan te klikken en te bevestigen dat je dit nu weer wilt doen..
    2e Ik scan de rekeningen die binnenkomen en een QR code hebben.. dan wordt alles automatisch ingevuld en ook dan hoef je alleen maar te checken of alle gegevens kloppen en te betalen.
    3. Ik kijk af en toe via mijn account naar afschriften uit het verleden omdat je geen papieren afschriften krijgt.. Het bankboekje updaten doe ik weinig.. gemiddeld 1x per 2 maanden.
    Ik heb een prepaid simkaart van True Move en kan via het menu TopUp het beltegoed aanvullen.. hoef daardoor niet naar een 7-eleven of telefoonwinkel.

    Ik heb geen handleiding ontvangen van deze App, maar volgens mij werkt hij redelijk intuitief.

    Groet
    Ferdinand

    • nicky zegt op

      idd. handig voor de meeste zaken. Bankboekje word bij ons alleen ge update voor immigratie.
      Euro rekening doe ik via computer

  3. Paul zegt op

    Hi Ferdinand, tnx.

    Je gebruikt het voor dezelfde zaken als ik dat doe, de app is basic en daardoor inderdaad intuïtief.
    Het ging mij specifiek om de vraag wat de toegevoegde waarde van I-Banking was omdat je daar je PIN code moet ingeven als je een account wilt aanmaken

  4. Gerard zegt op

    Hopeloos ouderwets en idd geen toegevoegde waarde. De echt goede apps zijn bij Kasikorn en SCB.

  5. TvdM zegt op

    Ik heb de app van Bangkok Bank, Kasikorn en SCB. Voor de app’s moet ik ook een pincode invoeren, en voor gebruik op de laptop heb ik een andere pincode. De app’s zijn door een medewerkster van de bank voor mij geïnstalleerd. Kasikorn en SCB lijken mij meer mogelijkheden te bieden, o.a. het opvragen van statements zodat ik voor mijn administratie niet afhankelijk ben van updaten van mijn bankbook. Bij Bangkok Bank kan ik geen statements opvragen, en ook geen relaties aanmaken. Maar met de opmerking van Ferdinand over favorieten zal ik het nog eens proberen.

  6. John zegt op

    Beste Paul, ik begrijp je gedachte omtrent deze app.

    Ik heb voor een groot aantal banken worldwide gewerkt en online banking projecten gedaan. Een app als deze van de Bangkokbank is niet alleen een beetje ouderwets maar ook niet goed beveiligd.

    Ik heb zelf ook deze app omdat ik een rekening bij deze bank heb maar gebruik die alleen om mijn saldo te checken.Betalingen doe ik echt niet zo.

  7. Rudy zegt op

    Kan je met BKK bank ibanking ook geld overmaken van een Thaise rekening naar een rekening in Belgie?


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website